Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> 112 tys. tweetów dot. meczu Polski z Irlandią

112 tys. tweetów dot. meczu Polski z Irlandią

Twitter logo

Starcie Polski i Irlandii Północnej odbiło się szerokim echem również w mediach społecznościowych. W ciągu czterech godzin, użytkownicy Twittera wysłali w świat 112 tys. tweetów z hashtagiem #POLNIR. Potencjał tych rozmów wykorzystały również marki. Wykres aktywności użytkowników, którzy tweetowali używając #POLNIR wskazuje, że najchętniej komentowano kulminacyjne momenty meczu, takie jak efektowna bramka Arkadiusza Milika. W tym czasie pojawiało się nawet 2,5 tys. tweetów na minutę” – wyjaśnia Arek Pietrzyk z Flockbeat.com, który przygotował badanie. „Użytkownicy Twittera chętnie komentowali też przebieg rozgrywki przez cały czas jej trwania i wspólnie cieszyli się z sukcesu naszej reprezentacji, generując w ostatnich chwilach meczu ponad 2 tys. tweetów z #POLNIR na minutę” – dodaje Pietrzyk. Zwycięskie, spotkanie polskiej drużyny narodowej w ramach #Euro2016 komentowano jeszcze długo po meczu. #POLNIR pojawiał się w trendach, czyli najpopularniejszych tematach na Twitterze jeszcze przez co najmniej dwa kolejne dni.

Piłkarskich emocji wokół Euro nie mogli nie wykorzystać sponsorzy rozgrywek i reprezentacji, jak Orange (#OrangeSponsorsYou) czy Grupa Lotos, która promowała swój trend #SzczesliweSznurowki, nawiązujący do cross-mediowej kampanii, ale także marki sportowe (#FirstNeverFollows adidasa) czy instytucje finansowe (np. BZ WBK z kampanią #12zawodnik) –  mówi Rafał Janik, CEO 140Media, oficjalnego przedstawiciela Twittera w Polsce. Statystyki pokazują, że sport, a zwłaszcza piłka nożna, to dla Polaków ważny temat rozmów na Twitterze. 3 na 4 polskich użytkowników deklaruje zainteresowanie footballem, a 8 na 10 chętnie angażowało się w twitterowe dyskusje na ten temat już podczas Mundialu dwa lata temu. Przedmiotem analizy były wszystkie komunikaty z oficjalnym hashtagiem meczu, #POLNIR, wysłane przez polskich użytkowników Twittera w niedzielę 12 czerwca, w godzinach 17-21.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Świat wart ocalenia


      Na Czerwonej Liście Gatunków Ginących i Zagrożonych przygotowywanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody…