Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> 4X „P” czyli nowe podejście do marki Eurosport

4X „P” czyli nowe podejście do marki Eurosport

Olgierd_Dobrzynski_new_high res (2)

TELEKABEL & digital tv rozmawia z Olgierdem Dobrzyńskim, country managerem Central Europe Discovery Networks CEEMEA

 

Eurosport jest kanałem z wielkimi tradycjami, do formuły którego fani sportu przyzwyczaili się. Skąd zatem wzięła się potrzeba rebrandingu?

 

Dokonując zakupu pakietu kontrolnego Eurosportu w 2014 roku, podjęliśmy decyzję o odświeżeniu wizerunku tej rozpoznawalnej marki i uatrakcyjnieniu jej dla lokalnego widza. Nowa identyfikacja Eurosportu to nie tylko zmiana logotypu, ale zwieńczenie półtorarocznych inwestycji w ten brand. Pozyskanie atrakcyjnych praw, nowi eksperci, rozwój platform digitalowych, zaawansowane rozwiązania techniczne oraz nowa oprawa graficzna – wszystkie te elementy mają przełożyć się na pełne doświadczenie widza z marką. Chcemy zarażać widzów naszą pasją i udowodnić, że Eurosport to telewizja tworzona przez prawdziwych pasjonatów.

Wprowadzenie nowej identyfikacji wiąże się również z uporządkowaniem nazewnictwa naszych kanałów – od 13 listopada dotychczasowy kanał Eurosport przekształca się w Eurosport 1, Eurosport HD – w Eurosport 1 HD, kanały Eurosport 2 i Eurosport 2 HD będą funkcjonować pod swoimi dotychczasowymi nazwami.

 

Jak zmienia się Eurosport?

 

Naszą ambicją jest uatrakcyjnienie wizerunku tej legendarnej marki poprzez nowe podejście do tzw. czterech „P” – praw, produkcji, promocji i platform.

Po pierwsze, dokonujemy strategicznych inwestycji w wartościowe prawa. Zapewniamy najwięcej godzin relacji na żywo spośród wszystkich kanałów sportowych. Wśród nich znajduje się wiele wyjątkowych wydarzeń – wielkoszlemowe Australian Open, Roland Garros i US Open, prestiżowe wyścigi kolarskie Tour de France, Giro d’Italia i Vuelta a Espana, rozgrywki Bundesligi, Ekstraklasy, Ligi Europejskiej, do których już niebawem dołączą Igrzyska Olimpijskie (2018-2024).

Po drugie, nieustannie inwestujemy w produkcję. Przykładowo, podczas tegorocznego Tour de France po raz pierwszy produkowaliśmy własny sygnał, wzbogacając go o ujęcia dodatkowych kamer on-board i slow motion. To wartość dodana, która wyróżnia Eurosport na tle konkurencji. Podobnie, jak nasi komentatorzy – najlepsi eksperci w poszczególnych dyscyplinach, z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Nowe nazwiska ważne dla polskich odbiorców to Adam Małysz, Andrzej Strejlau, Maciej Żurawski oraz Radosław Gilewicz.

 

Co więcej, odświeżeniu identyfikacji Eurosportu towarzyszy kampania pod nazwą #podzielsiepasja (#sharemypassion). Odnosi się ona zarówno do fanów, sportowców, jak też Eurosportu, który tworzony jest przez prawdziwych pasjonatów. Kampania zawiera jednocześnie „call to action” – chcemy wielopoziomowo zachęcać widzów do dzielenia się swoim emocjami, które wypełniają życie każdego kibica.

Ostatnim z komponentów naszej strategii jest rozwój platform. Doskonałym przykładem będzie tutaj Eurosport Player – usługa, dzięki której fani sportu (także w Polsce) mogą oglądać ulubione relacje w dowolnym urządzeniu – komputerze, smart TV, tablecie, smartfonie, czy konsoli do gier. Od czerwca br. wyposażyliśmy serwis w nowe fukcje –  wybór kamery podczas niektórych imprez sportowych, możliwość cofnięcia już trwającej transmisji, statystyki i powiadomienia w czasie rzeczywistym o najważniejszych wydarzeniach.

 

Swego czasu władze Discovery planowały, że jeden z kanałów Eurosportu zostanie przemianowany na Eurosport Polska. Czy w takim wypadku firma miałaby zamiar walczyć o polski rynek praw sportowych? Druga z anten miała być kanałem paneuropejskim – czy te zamierzenia doczekają się realizacji?

 

Proces lokalizacji kanałów Eurosportu będzie postępować, ponieważ chcemy w jak największym stopniu dopasować się do oczekiwań kibiców w Polsce. We wrześniu po raz pierwszy w historii uruchomiliśmy sygnał dedykowany widzom w Polsce – były to rozgrywki Ligi Europejskiej pokazywane na głównej antenie Eurosportu. W początkach przyszłego roku chcemy nadawać polski sygnał w jeszcze większym zakresie niż dotychczas, zarówno w przypadku Eurosport 1, jak i Eurosport 2. Dodatkowo, w ofercie sprzedaży czasu antenowego obok Eurosportu 1, który sprzedajemy prawie od 2 lat, znajdzie się także Eurosport 2.

 

Czy rebranding ma charakter globalny, czy będzie dotyczył tylko określonych krajów bądź regionów?

 

Wszystkie zmiany związane z rebrandingiem i strategia czterech „P” mają charakter globalny i obejmują zasięgiem rynki, na których jest dostępna oferta Eurosportu.

 

Jakie dyscypliny sportu są/będą w orbicie zainteresowań Discovery jako właściciela kanałów Eurosport? Jakie cykliczne wydarzenia sportowe na świecie? W Polsce?

 

Rok 2015 był przełomowy z punktu widzenia Eurosportu. Nie tylko w kontekście rynku praw sportowych, ale też pod kątem rekordów oglądalności, które są wynikiem tych strategicznych inwestycji. Relacjonujemy ponad 100 dyscyplin sportowych. Do flagowych należą z pewnością kolarstwo, tenis, piłka nożna, sporty zimowe, sporty motorowe. Już niebawem dodamy koła olimpijskie do wachlarza naszych praw sportowych. Eurosport pokazywał już wiele Igrzysk Olimpijskich i co roku transmituje najwięcej dyscyplin olimpijskich spośród wszystkich nadawców – stanowią one 50 proc. naszej ramówki.

 

więcej w numerze 11/2015

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…