Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Bądź kumplem, nie dokuczaj

Bądź kumplem, nie dokuczaj

Robert Lewandowski, został ambasadorem piątej edycji kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, organizowanej przez Cartoon Network. Akcja promuje ideę równości wśród dzieci i propaguje koleżeńskie postawy. Pokazuje, że niezależnie od różnic, każdy zasługuje na szacunek i poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.

– Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – mówi Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium.

Partnerzy kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”

Jak wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network dokuczanie jest nadal bardzo realnym problemem wśród dzieci. Jak twierdzą rodzice, w większości są to działania w sferze słownej, rzadziej w fizycznej. Najwięcej uczniów doświadcza ośmieszania, wyśmiewania i poniżania – o tego typu formach dokuczania wspomina aż 45% rodziców dzieci w wieku szkolnym. Coraz poważniejszymi zjawiskami są również cyberprzemoc, hejt i agresja elektroniczna, których doświadcza aż 33% uczniów.

Kampania społeczna Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka ma na celu pomoc rodzicom, dzieciom i nauczycielom w reagowaniu na dokuczanie, poprzez pozytywne promowanie życzliwości i przyjaźni. Akcję wspierają partnerzy merytoryczni: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Lifetube, Fundacja Orange oraz Nintu.

Rodzice nie wiedzą, jak reagować na problem dokuczania

– Zjawisko dokuczania wśród dzieci jest jednym z najczęstszych zagadnień poruszanych wśród rodziców, nauczycieli, jak i specjalistów zajmujących się świadczeniem pomocy dzieciom. Z nowych badań przeprowadzonych w ramach kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” wynika, że 70% respondentów wskazuje, że dokuczanie w szkole zdarza się często, a aż 36% rodziców deklaruje, że ich dziecko kiedyś bało się iść do szkoły z powodu opresji lub też złej atmosfery w klasie. Oznacza to, że skala problemu dręczenia jest olbrzymia i dotyka wielu uczniów – mówi Marta Żysko-Pałuba, ekspertka kampanii.

Materiały dla dzieci i nauczycieli

Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowało scenariusze lekcji dla nauczycieli. Wszystkie klasy, które przyłączą się do akcji otrzymają certyfikat „Klubu Kumpli”.

Akcja „Bądź kumplem, nie dokuczaj” potrwa do połowy grudnia i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network, Boomerang, TNT i w wybranych kanałach platformy nc+ oraz w Internecie emitowany będzie spot z udziałem Roberta Lewandowskiego.

    • Numer 11/2019


    • Reality show… musi trwać


      Gatunek reality show ma wiele medialnych odsłon. Podglądanie, wyławianie talentów, randkowanie, zmagania…

    • Motoryzacyjnie zbzikowani


      z Maciejem Maciejowskim, członkiem zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialnym za obszar digital, rozmawiają Danuta…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…