Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Branża medialna kontra COVID

Branża medialna kontra COVID

#zostańwdomu bo #dzialamyztroska

W trakcie pandemii COVID-19 blisko 60 proc. Polaków zaangażowało się w pomoc osobom potrzebującym wsparcia. Badanie „Dobroczynność a COVID-19”, zrealizowane w czerwcu br. przez Havas Media na zlecenie Orange Polska, pokazuje, że najczęściej przekazywaliśmy środki materialne, w tym finansowe, a prawie 41 proc. z nas aktywnie wzięło udział w akcjach pomocowych, ofiarując swój czas i umiejętności innym, na przykład szyjąc maseczki, robiąc zakupy i gotując posiłki seniorom. Ponad połowa badanych uświadomiła sobie, że tylko wzajemnie sobie pomagając, możemy łatwiej żyć.

Do takich samych wniosków doszło wiele firm szeroko pojętej branży medialnej i telekomunikacyjnej. Operatorzy kablowi, platformy satelitarne, nadawcy telewizyjni czy wreszcie telekomy podjęły, i często kontynuują, wiele działań pomocowych. Mają one różne wymiary. Od wsparcia materialnego (w postaci np. zakupu dla szkół i uczniów urządzeń wspomagających zdalne nauczanie), po wprowadzenie rozlicznych udogodnień dla abonentów, pomagających przetrwać ciężki, i co tu mówić, nudny okres domowych kwarantann czy generalnie ograniczeń w możliwości korzystania z rozrywek kulturalnych czy towarzyskich.

W kablu #dzialamyztroska

Michał Fura 

– rzecznik UPC Polska 

W ramach programu #dzialamyztroska, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz dodatkowych korzyści klientom i społecznościom, zaoferowaliśmy „otwarte okna” do 17 kanałów, w tym dostęp do wszystkich programów dla dzieci, a także bezpłatny dostęp do wideobibliotek czy usług na żądanie (MyPrime, Filmbox, FilmKlub). Aby wesprzeć klientów 60+, stworzyliśmy dedykowaną ścieżkę w call center, w ramach której mogą oni korzystać ze spersonalizowanych rozwiązań w zakresie doradztwa i opieki. Zaoferowaliśmy bezpłatny dostęp do internetu dla nauczycieli w ramach inicjatywy „Internet dla Edukacji”, a także rozszerzyliśmy specjalną edycję programu „UPC Future Makers”, w ramach którego kolejne 2 tysiące dzieci może zdalnie nauczyć się za darmo podstaw programowania. W trudnej sytuacji z powodu koronawirusa znalazło się także wielu przedsiębiorców. By ich wesprzeć, UPC Biznes dołączyło do inicjatywy „Wspieram Lokalnie”, organizowanej przez Sellions, jednego z uczestników programu UPC Think Big dla innowacyjnych przedsiębiorców. UPC Biznes przygotowało także darmowy poradnik w postaci e-booka, wprowadzający przedsiębiorców do sfery online, a także cykl webinarów, które pomagały firmom postawić pierwsze kroki w sieci. W listopadzie br. UPC Polska kontynuuje program #dzialamyztroska i ponownie wprowadza specjalną ofertę bezpłatnego internetu światłowodowego dla grup zawodowych mierzących się z największymi wyzwaniami podczas pandemii. Do skorzystania z oferty zaprasza ponownie nauczycieli, a także przedstawicieli zawodów medycznych: lekarzy/rki, pielęgniarzy/rki i ratowników medycznych. Akcji patronuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (wcześniej Ministerstwo Cyfryzacji). Łącznie z pomocy skorzystać będzie mogło 3 tysiące polskich przedstawicieli zawodów uwzględnionych w akcji.

Biuro prasowe Vectra SA

W związku z trwającą pandemią koronawirusa naszym priorytetem jest bezpieczeństwo klientów oraz pracowników. Dlatego w związku z akcją #zostańwdomu wprowadziliśmy nowe zasady i rozwiązania, które zapewnią usługi na stałym wysokim poziomie oraz ciągłość obsługi. Promujemy narzędzia online, zachęcając naszych klientów do wybierania kanałów elektronicznych, za pomocą których mogą zrealizować wiele spraw bez wychodzenia z domu. Za pośrednictwem Strefy Klienta każdy abonent może zarządzać usługami, opłacać rachunki, zamawiać dodatkowe usługi i pakiety oraz zgłaszać ewentualne usterki. Żeby z niej korzystać, wystarczy wejść na stronę ebok.vectra.pl lub pobrać darmową aplikację na urządzenia mobilne ze sklepu Google Play lub App Store. Na bieżąco monitorujemy ruch w sieci i dbamy o zachowanie ciągłości w dostarczaniu naszych usług. Infrastruktura Vectry jest przygotowana na zwiększoną aktywność (dotyczy to wydajności, przepływowości i niezawodności naszej sieci). Można więc spokojnie surfować po internecie, oglądać swoje ulubione filmy i seriale oraz robić zakupy online. Obecnie obciążenie sieci w szczytowych momentach nie przekracza bowiem nawet 65 proc. dostępnej pojemności. Dzięki tak sprawnie działającej infrastrukturze możemy ciągle zapewniać rozrywkę na najwyższym poziomie. Stale wzbogacamy naszą ofertę o nowe, atrakcyjne dla wszystkich propozycje. Mamy nadzieję, że dzięki temu klienci, którzy zostali w domu i mają trochę więcej wolnego czasu, spędzą go w ciekawy sposób. Z uwagi na skokowo rosnące potrzeby firm, organizacji, administracji i jednostek samorządowych w zakresie narzędzi do pracy zdalnej, Vectra wraz z LiveWebinar zdecydowała się zaproponować narzędzie dedykowane tego typu aktywnościom na specjalnych warunkach. Jednocześnie przyłączamy się do firm aktywnie wspierających walkę z pandemią, przekazując wpływy z tej usługi na ten właśnie cel.

Karolina Pawlik 

– manager ds. PR INEA SA 

Podczas pandemii koronawirusa podjęliśmy szereg działań oraz inicjatyw wspierających nie tylko naszych klientów, ale także jednostki samorządowe, firmy oraz instytucje. Wśród nich znalazły się okna otwarte na dwie paczki tematyczne kanałów telewizyjnych – KIDS PACK i MOVIE PACK. W ramach akcji „W domu nie ma nudy” za darmo udostępnialiśmy kanały dziecięce oraz filmowe. Co więcej, aby nasi klienci mogli być na bieżąco z tym, co działo się w Polsce oraz na świecie, klienci telewizji cyfrowej mogli także oglądać za darmo dwa kanały informacyjne: TVN24 i TVN24 BiS. W odpowiedzi na wydarzenia oraz zagrożenia związane z wirusem COVID-19, udostępniliśmy wszystkim gminom w Polsce specjalny moduł aplikacji Hello City, którego celem jest wspieranie administracji polskich miast w komunikacji z mieszkańcami w sytuacjach kryzysowych. Hello City Alert umożliwia wysyłanie powiadomień do mieszkańców i informowanie ich na bieżąco o podjętych działaniach czy istotnych kwestiach organizacyjnych. Dzięki powiadomieniom typu push, informacje te szybko i skutecznie trafiają do wszystkich mieszkańców korzystających z aplikacji. „Dobrzy ludzie od Internetu” to filozofia INEA, zgodnie z którą od wielu lat nie tylko popularyzujemy najnowsze technologie, ale także promujemy społecznie odpowiedzialne idee. Mając na uwadze szczególny czas, w którym cały proces nauczania odbywał się zdalnie, a uczniowie nie chodzili do szkoły, INEA przygotowała katalog dobrych stron w internecie. Wszystkie polecane tam treści zostały zweryfikowane przez pedagogów oraz psychologów i podzielone na kategorie tematyczne oraz grupy wiekowe. Na internetzdobrejstrony.pl nauczyciele znajdą listę narzędzi i rozwiązań wspierających naukę z domu. Katalog zawiera rekomendację stron i narzędzi w ośmiu kategoriach tematycznych, takich jak: języki obce, programowanie i zagadki logiczne, nauki ścisłe czy wirtualne muzea. Każda z nich podzielona jest na cztery przedziały wiekowe: 6–8, 9–10, 11–12 oraz 13 i więcej lat. Przygotowaliśmy także ofertę promocyjną dla wszystkich nauczycieli, w ramach której mogli oni przez nawet pół roku korzystać z internetu światłowodowego 1 Gb/s za 1 zł miesięcznie. Oferta wspierana była przez Ministerstwo Cyfryzacji. Analogiczna oferta przygotowana została także przez Fiberhost, naszą markę operatora otwartej infrastruktury światłowodowej, dla operatorów telekomunikacyjnych, którzy udostępniali swoje usługi nauczycielom. Dzięki niej każdy dostawca usług, który umożliwił tej grupie zawodowej korzystanie z internetu w cenie nie wyższej niż 1 zł miesięcznie, mógł skorzystać z promocji w zakresie usługi dostępowej BSA oferowanej przez Fiberhost. 

W ramach naszych działań podjęliśmy także decyzję o pomocy instytucjom, dla których cały ten okres był i nadal jest bardzo trudny. Na naszej liście nie mogło zabraknąć również szpitali, które otrzymały od nas zapas maseczek chirurgicznych. W tych działaniach wsparli nas nasi partnerzy – ZTE oraz FiberHome. Przekazaliśmy instytucjom społecznym w Poznaniu ponad 700 ciepłych posiłków. Posiłki trafiły do 5 poznańskich ośrodków, które na co dzień pomagają ponad 250 podopiecznym. Co więcej, ich przygotowaniem zajęła się firma Secret Garden Group, która prowadzi kantynę w naszej podpoznańskiej siedzibie, a z powodu koronawirusa nie mogła działać w normalnym trybie. Dzięki temu udało nam się wesprzeć nie tylko poznańskie ośrodki, ale też firmę, która normalnie wspiera nas i naszych pracowników w funkcjonowaniu. 

Jako Partner Technologiczny domu dziecka Caritas w Lesznie nie mogliśmy też zostać obojętni na potrzeby jej podopiecznych, którzy z powodu zagrożenia koronawirusem nie mogli opuszczać ośrodka. Chcąc ułatwić im naukę, dostęp do wiedzy i rozrywki, odnowiliśmy komputery, z których kiedyś korzystali nasi pracownicy. Sprzęty zostały zmodernizowane i otrzymały nowe klawiatury, myszki oraz monitory i trafiły do dzieciaków. 

W przedłużającym się czasie epidemii, w którym instytucje kultury nie mogły funkcjonować normalnie, wsparliśmy działanie poznańskiego Teatru Muzycznego, wykupując wszystkie bilety na spektakl „Księga Dżungli”. Ponad 400 biletów przekazanych zostało wychowankom domów dziecka.

Marta Krzyżanowska 

– kierownik działu marketingu w PROMAX

PROMAX, podobnie jak reszta branży, mając świadomość odpowiedzialności, jaka w dobie pandemii ciąży na branży telekomunikacyjnej, wdrożył szereg działań, których głównym celem było zminimalizowanie negatywnych skutków długotrwałej izolacji oraz wsparcie lokalnej służby zdrowia. Nasza spółka na każdym kroku podkreśla swoje przywiązanie do lokalnej społeczności (południowa Wielkopolska) więc niejako naturalnym działaniem dla firmy było finansowe wsparcie szpitala w Ostrowie Wielkopolskim dotacją na specjalny fundusz powołany do walki z rozprzestrzeniającym się wirusem. Firma nie poprzestała jednak wyłącznie na tego typu pomocy. Przeprowadzono również szereg działań w ramach akcji pod hasztagiem #zostańwdomu, których celem była minimalizacja dyskomfortu spowodowanego przymusową izolacją. Do podjętych działań zaliczyć można aktywne zachęcanie do pozostania w domu poprzez okna otwarte kanałów ogólnotematycznych, filmowych oraz dziecięcych dla abonentów większości pakietów telewizji cyfrowej oraz akcje informacyjne na temat możliwości zarządzania usługami oferowanymi przez systemy elektroniczne firmy (Elektroniczne Biuro Obsługi Abonenta ePROMAX) oraz infolinię. Główny nacisk w komunikacji położono także na wsparcie seniorów poprzez zachęcanie do pomocy im np. w dokonywaniu płatności za usługi przez internet. Wdrożony został także krótki format wideo #jestemPROMAX, w ramach którego przekazywane były podstawowe informacje na temat usług firmy. Ważnym krokiem mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa abonentom oraz pracownikom technicznym było przedsięwzięcie polegające na przekazywaniu szczegółowych instrukcji dotyczących przygotowania mieszkania i domowników na konieczność wizyty pracownika firmy np. w przypadku awarii (wentylacja mieszkania, maseczki, unikanie bezpośredniego kontaktu itd.). W działaniach informacyjnych wykorzystano przede wszystkim media społecznościowe, stronę internetową, pocztę e-mail oraz firmowy kanał planszowy.

Mocne wsparcie Grupy Polsat 

Grupa Polsat od początku trwania epidemii podjęła szereg inicjatyw prospołecznych oraz udogodnień dla klientów. Spółka przeznaczyła już około 50 mln zł na wsparcie społeczeństwa i służby zdrowia podczas walki z pandemią. Wśród dotychczasowych udogodnień oraz działań charytatywnych, które Grupa zrealizowała w ramach społecznej akcji #zostańwdomu, znalazły się m.in.:

λ Zakup przez Grupę Polsat i głównego udziałowca Zygmunta Solorza 200 tys. testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną za kwotę ponad 16 mln zł oraz przekazanie ich Ministerstwu Zdrowia i Polakom w celu zwiększenia możliwości testowania, identyfikowania i izolacji zakażonych, jako kluczowych elementów do walki z epidemią w Polsce.

λ 20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln zł dla szpitali zakaźnych od Plusa i Fundacji Polsat.

λ „Reklama na Ratunek – Razem w walce z koronawirusem” Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media. Specjalny blok reklamowy wyemitowany w Polsacie w kwietniu br. obejrzało ponad 7 mln widzów. W ten sposób zebrano kwotę ponad 3 mln zł, którą przekazano za pośrednictwem Fundacji Polsat najbardziej potrzebującym szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią.

λ Przeznaczenie przez Fundację Polsat 2 mln zł ze środków własnych na zakup najpotrzebniejszego sprzętu dla służby zdrowia. W złożonych zamówieniach znalazły się między innymi kombinezony, gogle medyczne, maski chirurgiczne, maski KN 95 P2 oraz rękawiczki ochronne.

λ Przekazanie przez sieć Plus i Cyfrowy Polsat wraz z Fundacją Polsat 2200 tabletów z dostępem do internetu dla najbardziej potrzebujących dzieci w domach dziecka, rodzinnych domach dziecka, rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w celu zapewnienia im wsparcia w zdalnej edukacji. Pomocą objęto ponad 400 placówek z 16 województw. 

λ „Pomagajmy sobie nawzajem” – kampania prospołeczna zachęcająca do pomocy seniorom. Jej celem jest zwrócenie uwagi na osoby starsze, których życie w czasie trwającej epidemii jest wyjątkowo trudne, skomplikowane i pełne przeszkód. Każdy może pomóc i wesprzeć seniorów, tym bardziej że epidemia zostaje z nami na dłużej. 

λ Przekazanie przez Plus 188 starterów z bezpłatnymi rozmowami, SMS-ami i internetem dla podopiecznych Fundacji Polki Mogą Wszystko – wspólna akcja OPPO, Plusa, Fundacji Polsat i redakcji technologicznej Wirtualnej Polski. Startery wraz z przekazanymi przez OPPO urządzeniami mobilnymi trafiły do podopiecznych 24 świetlic środowiskowych, które są obecnie zamknięte. Dzięki darowiźnie wychowawcy mogą utrzymać kontakt z dziećmi i ich rodzicami. 

λ#okonamalucha” – sieć Plus przekazała karty SIM z internetem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Z powodu epidemii rodzice nie mogą przebywać w szpitalu ze swoimi nowonarodzonymi dziećmi. W ramach projektu „Oko na malucha” na oddziale zainstalowano kamerki, a dzięki połączeniu internetowemu za ich pośrednictwem rodzice mogą oglądać swoje pociechy.

#TVNpomagajmysobie

Podczas jesiennej Konferencji PIKE 2020 ogłoszono wyniki Konkursu Kanałów Tematycznych o nagrodę „Tytanowego Oka”. Trofeum to, w kategorii „Wydarzenie roku” przypadło Grupie TVN Discovery za cykl programów wspierających widzów w czasie pandemii COVID-19: „Pomagajmy sobie”, „Korki TV”, „Uwaga! Koronawirus” oraz „Otwarte Okna”.

Biuro Prasowe 

TVN Grupa Discovery

W tym wyjątkowym czasie staraliśmy się być jeszcze bliżej naszych widzów i razem z nim stawiać czoła nowej rzeczywistości. Od rozpoczęcia pandemii przygotowaliśmy kilkanaście rożnych inicjatyw, które komunikowaliśmy i realizowaliśmy pod wspólnym hasłem #TVNpomagajmysobie. Były one ukierunkowane na wsparcie widzów, ale i innych grup osób czy podmiotów w sposób szczególny odczuwających skutki trwającej pandemii (uczniowie, maturzyści, przedsiębiorcy, medycy). Łącznie tworzyły one spójny program pomocy w najistotniejszych społecznie obszarach. Wśród  inicjatyw antenowych, realizowanych z myślą o widzach, znalazły się m.in. dedykowane programy, takie jak: 

„Koronawirus. Raport” (zareagowaliśmy niemalże natychmiast, program pojawił się na antenie TVN24 już 9 marca).

„Uwaga! Koronawirus” – eksperci odpowiadają na najważniejsze pytania o zdrowie, dementują nieprawdziwe doniesienia i podpowiadają, jak najskuteczniej chronić się przed zakażeniem. Realizowany z mobilnego studia nagraniowego, które mieści się w elektrycznym autobusie miejskim.

„Pomagajmy sobie” – skierowany na inicjatywy społeczne, pomoc sąsiedzką, dodający otuchy, zachęcający do konstruktywnego działania na rzecz innych mimo obowiązujących ograniczeń w przemieszczaniu się.

Korki.tv – pasjonujące i zgodne z podstawą nauczania lekcje (20–25 min) dla uczniów klas maturalnych codziennie od pn. do pt. na bezpłatnym kanale Metro, prowadzone przez najlepszych nauczycieli z pasją i doświadczeniem (materiały opracowywane były zgodnie z obowiązującą podstawą programową oraz wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej). Lekcje dostępne również za darmo online.

– Program edukacyjny „Jak się uczyć?” zawierający praktyczne porady dla uczniów, rodziców oraz nauczycieli (kanał Metro).

Z kolei w ramach wsparcia małego biznesu zaproponowaliśmy małym i średnim przedsiębiorstwom (z obrotami rocznymi poniżej 3 mln zł) pakiety reklamowe za symboliczną złotówkę. Z programu skorzystało ok. tysiąca firm z całej Polski. Łączna wartość wszystkich kampanii w ramach projektu to aż 6 mln zł! 

Aby wesprzeć finansowo służbę zdrowia, zorganizowaliśmy wyjątkowy koncert online – #koncertdlabohaterów. Wzięło w nim udział 36 polskich artystów. Muzycy zagrali na żywo ze swoich domów w podziękowaniu za heroizm pracowników służb medycznych i ratunkowych. To pierwszy taki projekt w historii Playera i bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, jakim było zsynchronizowanie występów wielu artystów z domów przy wykorzystaniu zwykłych łączy internetowych. W internecie dostępna była transmisja na żywo w niemal telewizyjnej jakości. Łącznie na wszystkich kanałach i platformach koncert obejrzało ponad 4,2 mln widzów. Podczas prowadzonej w trakcie wydarzenia zbiórki pieniędzy zebraliśmy 5 mln zł. Środki te trafiły do szpitali i innych placówek medycznych w całej Polsce.

Także, jako jedni z pierwszych w Polsce, przekazaliśmy pieniądze na zakup testów (1 mln zł przekazanych przez Fundację TVN „Nie jesteś sam”). Łącznie na zakup testów i środków ochrony osobistej dla personelu medycznego Fundacja przeznaczyła około 2 mln USD.

Podwójne wsparcie 

Platforma #TVNpomagajmysobie doskonale sprawdziła się wiosną. Obecnie, w związku z drugą falą zachorowań, szykuje się na podwójną pomoc, łącząc walczące o przetrwanie restauracje w całej Polsce z najuboższymi potrzebującymi wsparcia w formie ciepłego posiłku. Wszystkie środki z emisji charytatywnego bloku reklamowego i akcji antenowych emitowanych w dniu 12 grudnia na kanale TVN oraz zgromadzone na ten cel przez Fundację TVN „Nie jesteś sam” zostaną przeznaczone na obiady dla osób potrzebujących. Dzięki nowej inicjatywie TVN Grupa Discovery wybrane restauracje, które zgłoszą się do udziału w akcji, otrzymają zamówienia na 50 ciepłych posiłków dziennie przez 11 dni oraz po 50 świątecznych posiłków dziennie na okres od 25 do 26 grudnia br. Przygotują je na wynos i dostarczą do działających w tym samym regionie Organizacji Pożytku Publicznego, zajmujących się dożywianiem najuboższych. Wartość jednego posiłku to 20 zł brutto. Kwota wsparcia dla pojedynczej restauracji wynosi 13 tys. zł brutto.

Telekomy dla #zostańwdomu

W warunkach epidemii koronawirusa czołowe polskie telekomy także postanowiły wiosną tego roku zadziałać prokliencko i udostępnić użytkownikom dodatkowe nieodpłatne usługi. Przyłączając się do akcji #zostanwdomu, T-Mobile, Play, Plus i Orange już na starcie wprowadzonego wiosną br. lockdownu przygotowały dla abonentów paczki 15 GB i 10 GB darmowego internetu. Nie były to oczywiście jedyne aktywności pomocowe operatorów. 

Drugi kwartał 2020 roku upłynął w T-Mobile pod znakiem wsparcia różnych grup społecznych w czasie pandemii. Firma została m.in. partnerem Medycznego Zespołu Ratunkowego PCPM, działającego przy Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej pod egidą WHO oraz dołączyła do akcji Fundacji Legii #GOTOWIDOPOMOCY. Operator uruchomił również dwie bezpłatne infolinie: dla pracowników służby zdrowia ze wsparciem psychologicznym (inicjatywa przygotowana z organizacją Dawka Wsparcia) oraz Telefon Pogadania dla seniorów (realizacja z Fundacją Otwarte Idee). Dodatkowo firma wspomogła kilkanaście placówek medycznych, przekazując telefony oraz tablety wraz z kartami SIM, a przy użyciu drukarek 3D przygotowywała zestawy do montażu przyłbic ochronnych dla personelu medycznego. Pomoc T-Mobile nie ustaje. W listopadzie br. spółka rozpoczęła współpracę z Fundacją „Dr Clown”. Firma przekazała ponad 50 nowoczesnych tabletów, które trafiły już m.in. na oddziały pediatryczne, onkologiczne, chirurgiczne, rehabilitacyjne i nefrologiczne, łącznie do blisko 40 placówek w całym kraju. Sprzęty posłużą do obsługi „Śmiechofonu”, poprzez który dzieci w szpitalach będą mogły się szybko i wygodnie połączyć z Doktorami Clownami na wirtualną wizytę pełną uśmiechu. Na tabletach znajdują się także materiały edukacyjne, m.in. cykl filmowy „Wirtualny Instytut Dobrej Zabawy”, które mają umilić dzieciom czas spędzony w szpitalu.

„Pomagajmy Gigabajtami” to akcja, w ramach której Orange Polska przekazuje na potrzeby zdalnej nauki modemy LTE. Za pośrednictwem wybranych szkół trafiają one do rodzin z ograniczonym dostępem do sieci, by umożliwić dzieciom równy dostęp do edukacji. Użytkownicy Orange Flex mogą wykorzystać moc gigabajtów, by wesprzeć uczniów w dostępie do edukacji. Wystarczy, że przekażą niewykorzystane GB ze swojego pakietu danych, aby zmienić je w modemy LTE. Każde 10 GB to jedno urządzenie, a gdy pula przekazanych gigabajtów osiągnie 5 tysięcy, Orange podwoi ten wynik, aby w domach uczniów znalazł się łącznie tysiąc modemów. W drugiej edycji akcji Orange postawił na zapewnienie sprzętu dla dzieci z domów dziecka na Śląsku. Fundacja Orange podarowała im 100 tabletów, a Orange zapewnił darmowy internet w tych urządzeniach przez 2 lata. 

W czasie epidemii wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Z pomocą seniorom postanowił przyjść Play. Operator w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii. Opublikował serię krótkich filmów, w których pokazuje seniorom między innymi: jak korzystać z podstawowych aplikacji, doładować konto, zapłacić fakturę online czy też obsługiwać komunikatory. Aby pomóc z kolei klientom biznesowym w dostosowaniu się do pracy w domu, Play zaproponował także usługę telekonferencji. Pozwala ona na jednoczesny udział 20 uczestników, łączących się zarówno poprzez sieci komórkowe, jak i stacjonarne. Ponadto, aby wesprzeć polski personel medyczny i zaspokoić potrzeby szpitali w zakresie sprzętu medycznego, operator podjął decyzję o przekazaniu 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP.

    • Numer 11-12/2020


    • Jedna waluta czy… kantor


      Od lat marzeniem nadawców, domów mediowych i reklamodawców jest dostęp do jednego, bardzo transparentnego badania…

    • Historie śledztwami pisane


      „TELEKABEL & digital tv” rozmawia z Jolantą Kasparek, producentką wykonawczą CBS Reality oraz dyrektorką…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…