Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Liberty Global sprzedaje Chellomedia za miliard dolarów

Liberty Global sprzedaje Chellomedia za miliard dolarów

Mike Fries

Spółka Liberty Global plc ogłosiła 28 października br. umowę przewidującą sprzedaż Chellomedia (firmy odpowiedzialnej za produkcję międzynarodowych treści) spółce AMC Networks Inc.

Sprzedawane aktywa obejmują: Chello Multicanal, Chello Central Europe, Chello Zone, Chello Latin America oraz Chello DMC, a także brokera reklam – firmę Atmedia.

Ponadto zbywane są udziały Chellomedia w jej spółkach joint venture z CBS International, A+E Networks, Zon Optimus oraz kilkoma innymi partnerami. Liberty Global zachowa holenderskie kanały premium, tj. Film1 oraz Sport1 (Chello Benelux).

Liberty Global chce dzięki powyższym aktywom uzyskać wpływy pieniężne, które są w przybliżeniu równe uzgodnionej wartości przedsiębiorstwa w wysokości 750 mln euro (1,35 mld dolarów). Skonsolidowane aktywa, które zostaną sprzedane, wygenerowały ok. 350 mln euro (451 mln dolarów) przychodów w okresie ostatnich dwunastu miesięcy kończących się 30 czerwca 2013 r.

Chellomedia jest właścicielem 68 kanałów, dystrybuowanych w 138 krajach Europy, Ameryki Południowej i Azji (docierają do 390 mln gospodarstw domowych). Nadaje m.in. stacje: CBS Drama (dawny Club TV), CBS Reality (d. Zone Reality) oraz CBS Action (po zawarciu umowy z CBS w ten kanał przekształcono stację Zone Romantica), CBS Europa.

Mike Fries, prezes i dyrektor zarządzający Liberty Global, powiedział: „Jest to bardzo ważna transakcja dla wszystkich stron. Chellomedia jest jedną z największych międzynarodowych grup telewizyjnych, dlatego nie mam wątpliwości, że zespół zarządzający będzie nadal tworzył niesamowitą wartość marki w ramach AMC. Dla Liberty Global transakcja jest atrakcyjna zarówno z punktu widzenia wyceny, jak i płynności. Ponadto upraszcza ona nasz biznes i pozwala nam skoncentrować się na kluczowych rynkach i bardziej strategicznych możliwościach programowych”.

ał AMC Networks Inc., to działający od 30. lat w USA nadawca – koncern, który powołał do życia popularne zwłaszcza w telewizjach kablowych w USA brandy telewizyjne, m. in.: kanały: Sundance Channel, AMC, IFC, We TV. Kanały te dostępne są w ponad 99 mln gospodarstw domowych w  USA. Oryginalne seriale wyprodukowane przez AMC to m. in. Mad Men, Breaking Bad, Hell on Wheels czy Low Winter Sun. Ostatnio zapowiadane są dwa kolejne – Halt & Catch Fire oraz Turn; premiera obu będzie miała miejsce w 2014 roku. Dystrybucją kanałów reprezentowanych przez AMC Networks zajmuje się jego międzynarodowy oddział AMC/Sundance Channel Global.

Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kw. 2014 roku i mają do niej zastosowanie ograniczone warunki dotyczące jej finalizacji. Transakcja nie wymaga uzyskania jakiejkolwiek zgody organów nadzoru.

Wyłącznym doradcą finansowym Liberty Global w przypadku tej transakcji był Morgan Stanley, jeden z największych banków inwestycyjnych na świecie.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…