Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > technologie >> Circular Design nowym narzędziem do budowania innowacji

Circular Design nowym narzędziem do budowania innowacji

Spotkanie Let’s Innovate in: Circular Economy

19 września 2018, godz. 16.00

Business Link Astoria, ul. Przeskok 2, Warszawa

 

Unia Europejska wkracza na drogę prowadzącą do circular economy. Jednak aby jak najwięcej surowców pozostało w gospodarce o zamkniętym obiegu, należy spojrzeć najpierw na cały cykl życia produktu i innowacje zacząć od początku, czyli od projektowania. Circular Design to pojęcie, które wkrótce zmieni nasz sposób myślenia o projektowaniu nowych produktów i usług. Przyglądamy mu się bliżej.

 

Dzięki porozumieniu politycznemu, zawartemu przez organy Unii Europejskiej pod koniec 2017, kraje członkowskie do 2035 roku mają stopniowo zwiększać udział recyklingu odpadów komunalnych do poziomu 65%. Jednak odpady komunalne to zaledwie 8,3% całkowitej masy odpadów wytwarzanych rocznie w Europie. Wszystkie odpady wytworzone tylko w 2014 roku ważyły 2,5 mld ton.

 

Zalegamy z odpadami

 

Oznacza to, że za ponad 90% odpadów, czyli więcej niż 2,25 mld ton, odpowiedzialne są inne podmioty – przede wszystkim budownictwo, wydobycie surowców, przemysł i oczyszczanie ścieków. Kluczowe zatem jest, by również podmioty gospodarcze zwróciły się w stronę circular economy – zarówno ze względu na ograniczone zasoby naszej planety, jak również ze względu na możliwość wypracowania innowacji, które pozwolą zostawić konkurencję w tyle na wiele lat.

 

Czym jest circular economy

 

W swojej istocie, circular economy oznacza, że produkt nie ma już cyklu życia z początkiem, środkiem i końcem, ale znajduje się w procesie, w którym po zakończeniu swojej przydatności – zostanie odnowiony lub przerobiony na inny i użytkowany nadal. Dzięki projektowi zgodnemu z duchem Circular Design, wykorzystane surowce kontynuują swoje życie w innej formie. Nie odnosi się to tylko do produktów – znajdują tu swoje miejsce także usługi czy modele biznesowe, jak chociażby współdzielenie pojazdów czy mieszkań. Wymaga to jednak zmiany w myśleniu.

 

Spotkanie „Circular Economy: Chances and Challenges” jest pierwszym z cyklu wydarzeń, zorganizowanych przez Direct People Innovation, poświęconych innowacjom w biznesie. Chcemy zwrócić uwagę na wyzwanie, przed którym stoją obecnie innowatorzy, a mianowicie w jaki sposób włączyć w swoje myślenie o produktach i usługach metodę Circular Design – nowe sposoby projektowania produktów i usług, nowe zastosowania dla już istniejących – mówi Piotr Nejman z Direct People Innovation Poland, firmy, która organizuje spotkanie.

 

Mamy na to sposób

 

We współpracy z partnerami – Business_link oraz MBA Inspire – DPI chce zwrócić uwagę na potencjał innowacji gotowych do odkrycia w zagadnieniach takich jak Regenerative Thinking, Service Flip (zamiana sprzedaży produktu na dostarczenie usługi za jego pomocą) czy osiągnięcia ruchu No Waste. Jednocześnie, Design Thinking nadal pozostaje ich główną metodologią – podejściem nastawionym na rozwiązywanie problemów, stawiającym w centrum zainteresowania człowieka i jego potrzeby, skupionym na możliwościach i iteracyjnym.

 

Swój udział w spotkaniu potwierdziły firmy i instytucje, którym bliski jest temat gospodarki o obiegu zamkniętym. Przedstawiciele administracji publicznej z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz Ministerstwa Środowiska wystąpią z prelekcjami na temat transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym, a prelegentki z firm AccorHotels, IKEA oraz Interseroh opowiedzą o zastosowaniu circular economy w codziennym życiu swoich organizacji.

 

– Zwrot w kierunku nowych modeli użytkowania surowców jest właściwie nieunikniony. Im szybciej zrozumieją to firmy i przedsiębiorstwa, tym większą mają szansę aby wykorzystać ten sposób myślenia do zbudowania przełomowych innowacji. Potencjał circular economy jest ogromny, dlatego w Direct People Innovation pokazujemy firmom jak zrobić pierwszy krok i ograniczenia przekuć w nowe możliwości. – dodaje Piotr Nejman.

    • Numer 9-10/2022


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…