Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Czy kanały telewizyjne mogą dotrzymać kroku trendom cyfrowym?

Czy kanały telewizyjne mogą dotrzymać kroku trendom cyfrowym?

Konferencja Nowy Rynek Europejski (NEM), która odbędzie się już po raz szósty z rzędu w dniach od 11 do 14 czerwca w Dubrowniku, postawi wiele intrygujących pytań dotyczących przyszłości kanałów płatnej telewizji oraz wszechobecnej cyfryzacji. W panelu dyskusyjnym „Współistnienie płatnej telewizji i treści cyfrowych” wezmą udział wybitni eksperci swoich dziedzinach, a mianowicie: Salim Mukaddam, dyrektor generalny i wiceprezes dla Europy Środkowej i Wschodniej (CEE), BBC Worldwide; Katharina Behrends, Chief Executive Officer w NBCUniversal Group na Europę Środkową i Wschodnią; John Rossiter, dyrektor generalny w Europie Środkowej, Sony Pictures Television Networks; Karin Heijink, wiceprezes ds. Treści i produktów, Viasat World Limited; Levente Málnay, starszy wiceprezes ds. Europy Środkowej i Wschodniej, AMC Networks International; Bartosz Witak, starszy wiceprezes i dyrektor generalny na Europę Środkową i Wschodnią oraz Izrael, Viacom International Media Networks.
Rynek płatnej telewizji jest  w trakcie przyspieszonej digitalizacji i zmian trendów. Głównymi tematami tej części NEM będą: ile należy zainwestować w kanały telewizyjne, aby nadążyć za trendami cyfrowymi i jak ich treść może pomóc w walce  o przyszłość kapryśnego przemysłu medialnego?; wpływ SVOD na tradycyjny sektor telewizji płatnej, ale czy to SVOD sfinansuje płatną telewizję, czy też oba sektory mogą działać wspólnie i nie wykluczając się wzajemnie? Jak przyciągnąć nowych abonentów stawiając na tworzenie nowoczesnych treści, które zaspokoją szerokie grono odbiorców?

Czy ktoś z tej gry medialnej wyjdzie jako zwycięzca, czy koegzystencja jest całkiem możliwa? Karin Heijink z Viasat World Limited wyjaśniła cel panelu „Współistnienie rynku płatnej telewizji i treści cyfrowych”:
„Panel ten będzie stanowił kluczowy temat dla tradycyjnych graczy płatnej telewizji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i odkryje, jak dostosować się i nadążać za rozprzestrzenianiem się treści cyfrowych w zmieniającym się środowisku medialnym. Będzie to ożywiona i szczera debata, jak zawsze na NEM, która niewątpliwie wyróżnia się jako jedno z najważniejszych wydarzeń telewizyjnych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. NIE jest to wydarzenie, które można przegapić, ponieważ łączy i dołącza do czołowych decydentów z regionu i nie tylko. Katharina Behrends, General Manager, Grupy NBCUniversal dla Europy Środkowej i Wschodniej podkreśliła wagę NEM jako wiodącej imprezy dla kluczowych dostawców i platform, które działają w tym regionie, oraz potrzebę skupienia się na ważnych trendach i tematach charakterystycznych dla tego regionu. „Od pierwszej edycji NEM, wspieramy i sponsorujemy wydarzenie i cieszymy się, że z roku na rok rośnie”, powiedziała K. Behrends.
Moderator panelu, Chris Dziadul, redaktor wykonawczy i główny analityk portalu Eastern Europe Broadband TV Aktualności również podkreśla znaczenie NEM jako jednego z czołowych wydarzeń w branży telewizyjnej w Europie Środkowej i Wschodniej, i mówi: „Tegoroczne wydarzenie będzie z pewnością potwierdzać status NEM, również dzięki dyskusji panelowej zatytułowanej „Współistnienie płatnej telewizji i treści cyfrowych”, która zbada, w jaki sposób sektor płatnej telewizji w regionie dostosowuje się i odnosi realne sukcesy na tym dynamicznie rozwijającym się cyfrowym rynku.

 

    • Numer 9-10/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…