Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Dajemy kibicom emocje i rozrywkę…

Dajemy kibicom emocje i rozrywkę…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TELEKABEL & digital tv rozmawia z Krzysztofem Świergielem, dyrektorem zarządzającym kanałów ELEVEN w Polsce

 

Czy/Jakie doświadczenia będziesz chciał przenieść do kierowania kanałami ELEVEN SPORTS NETWORK w Polsce z czasów kiedy kierowałeś na tym rynku kanałami Eurosport?

 

W Eurosporcie przez 8 lat pracowałem nad wieloma projektami, które ostatecznie pozwoliły znacząco podnieść wyniki grupy w Polsce. Obecnym celem całego zespołu ELEVEN jest dalsze rozszerzanie zasięgu naszych kanałów, zwiększanie świadomości tej marki, budowanie relacji z widzami i oczywiście, zwiększenie strumienia przychodów. Nasza działalność koncentruje się na dostarczaniu widzom sportowych treści premium oraz budowaniu ramówki jak najlepiej dostosowanej do upodobań polskich widzów. Jestem pod dużym wrażeniem tego, jak wiele udało się osiągnąć ELEVEN w tak krótkim czasie. Moim celem nie jest żadna rewolucyjna zmiana sposobu działania lecz optymalizacja obecnych już procesów i dalszy rozwój.

 

Kanały Grupy ELEVEN SPORTS NETWORK są już dostępne w ofercie ponad 25 operatorów kablowych – w tym UPC Polska, Vectra, Multimedia Polska i INEA. Oglądać je też można na platformie nc+ i w Cyfrowym Polsacie oraz w serwisach Player.pl i IPLA. W zasadzie – podstawowy zasięg techniczny został zbudowany. Czy można odtrąbić dystrybucyjny sukces?

 

Uważam, że zbudowanie takiego poziomu dystrybucji w tak krótkim czasie jest ogromnym sukcesem. Nie zapominajmy jednak, że nasze kanały są bardzo młode i choć cieszą się już dużym uznaniem, to musimy nadal pracować nad ich popularyzacją w oparciu o kluczowe prawa, którymi dysponujemy. Przed nami sporo do zrobienia – liczę na to, że okazji do świętowania będziemy mieli w przyszłości wiele.

 

Prawa do jakich wydarzeń czy dyscyplin sportowych chcecie pozyskać w najbliższym czasie?

 

ELEVEN potrafi bardzo elastycznie reagować i podejmować odważne decyzje, co zdążyliśmy już udowodnić. Zapewniam, że rozważamy każdą możliwość dającą okazję rozwijania naszego biznesu. ELEVEN to grupa, w której można cieszyć się dużą swobodą działania na poziomie lokalnym. Nie mogę zdradzić konkretnych planów, zapewniam jednak, że rozważamy niemal każdą pojawiającą się na rynku możliwość pozyskania nowych praw.

 

Czy nie czas na kolejny kanał Grupy, o którym przebąkiwano, że pojawi się w Polsce w tym roku?

 

Tak, potwierdzam nasze wcześniejsze zapowiedzi. Wkrótce wprowadzimy na rynek kolejny kanał.

 

Jakim budżetem marketingowym na 2016 r. Grupa Eleven dysponuje w Polsce?

 

Tą informacją z oczywistych względów nie mogę się podzielić.

 

Jakie są główne kierunki waszych działań marketingowych?

 

Naszym wielkim atutem jest program – sportowe prawa premium. Staramy się jak najefektywniej docierać z tą informacją do obecnych i potencjalnych klientów. Duży nacisk kładziemy na kanały online, które pozwalają na szybką, elastyczną i precyzyjnie „targetowaną” komunikację z kibicami sportowymi. Mamy silne i szybko rozwijające się media społecznościowe, które są zintegrowane z innymi działaniami promocyjnymi. Prowadzimy kampanie na największych polskich portalach internetowych: Sport.pl, WP, Onet oraz reklamujemy się przy użyciu narzędzi Google. Rozwijamy relacje z mediami, dzięki czemu zaistnieliśmy już w ważnych publikacjach. Nawiązujemy także współpracę z serwisami internetowymi poświęconymi ligom i wydarzeniom, które pokazujemy. Oczywiście, dużą wagę przywiązujemy do współpracy z operatorami przy akcjach promujących nasze kanały.

 

Czy i w jakim aspekcie obecne były i będą na antenach ELEVEN wielkie tegoroczne imprezy sportowe: EURO 2016 i Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro? Czy ramówki obu kanałów odnotowują te wielkie wydarzenia? Np. wieczorem 16-ego czerwca (mecz Polska – Niemcy) w Eleven Sports można było zobaczyć w akcji gwiazdy mieszanych sztuk walki (na gali M-1 Challenge 68 w Petersburgu). Czy odnotowaliście z tego tytułu duże zainteresowanie akurat w ten wieczór?

 

Jesteśmy sportową stacją telewizyjną tworzoną przez kibiców dla kibiców, więc nawet jeśli nie pokazujemy niektórych wielkich wydarzeń na swoich antenach, to przeżywamy je wspólnie z kibicami dzięki mediom społecznościowym. Na EURO 2016 grają zawodnicy, których przez cały piłkarski sezon można oglądać w Eleven i Eleven Sports. Wielu z nich to gwiazdy lig hiszpańskiej, włoskiej, francuskiej. Wśród nich są również Polacy: Krychowiak, Grosicki, Glik, Szczęsny, Błaszczykowski, Zieliński… Rozmawiamy o tym z naszymi widzami na Facebooku i Twitterze. Dzielimy się emocjami.

Nie możemy oczekiwać, że zainteresowanie transmisjami odbywającymi się w tym samym czasie co mecze takiego kalibru jak Polska – Niemcy będzie takie jak zwykle, ale zapewniam, że wszystkie sporty, które pokazujemy, mają wiernych fanów. Jeśli nie obejrzą relacji na żywo, obejrzą powtórkę lub skorzystają z opcji „catch up” w naszym serwisie internetowym, która pozwala na obejrzenie wydarzeń pokazywanych na naszych antenach w ciągu ostatniej doby.

A EURO 2016 nie tylko nam nie zaszkodziło, ale wręcz pomogło. Jeszcze bardziej wzrosła popularność piłki nożnej i jej gwiazd, które od 22 lipca znów można oglądać na kanałach ELEVEN – najpierw w International Champions Cup (turniej z udziałem takich potęg jak FC Barcelona, Real Madryt, Bayern Monachium, PSG czy Manchester United), a potem w meczach czołowych lig europejskich.

 

więcej w numerze 7/8 2016

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…