Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Discovery Communications i TVP – umowa dotycząca transmisji igrzysk olimpijskich

Discovery Communications i TVP – umowa dotycząca transmisji igrzysk olimpijskich

Discovery Communications poinformowało o podpisaniu z Telewizją Polską umowy sublicencyjnej dotyczącej tego największego na świecie wydarzenia sportowego. Zgodnie z umową TVP otrzyma od Discovery Communications na zasadzie sublicencji wyłączne prawa w kanałach otwartych do materiałów audiowizualnych z Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2018 i Letnich Igrzysk Olimpijskich 2020. Ponadto TVP uzyska prawa cyfrowe do transmisji nadawanych w sposób linearny oraz ograniczone prawa do retransmisji, a także skrótów najważniejszych wydarzeń. Jednocześnie Eurosport, kanał z portfolio Discovery, zachowa pełne prawa do transmisji igrzysk w telewizji płatnej oraz poprzez swoje platformy cyfrowe. Umowa z TVP dowodzi innowacyjnego podejścia do transmisji igrzysk, co pozwoli kibicom doświadczać sportowych emocji za pośrednictwem wszystkich ekranów – poprzez telewizję niekodowaną, płatną oraz platformy cyfrowe. Natomiast dzięki transmisjom Eurosportu, fani sportu będą mogli śledzić każdą chwilę igrzysk na antenie, online, poprzez rozwiązania OTT i na żądanie. – Igrzyska olimpijskie to najważniejsze sportowe zawody świata. Telewizja Polska relacjonuje je od 1960 r., od Igrzysk w Rzymie. Wartością nadrzędną jest humanizm olimpijski, który przez ponad 100 lat nie stracił swoich uniwersalnych treści – powiedział Włodzimierz Szaranowicz, dyrektor TVP Sport.

 

Discovery Communications ma wyłączne prawa do transmisji igrzysk olimpijskich na terenie 50 krajów Europy od 2018 r. aż po igrzyska w 2024 r. Porozumienie z TVP to szesnasta umowa sublicencyjna po partnerstwach z nadawcami w Austrii (ORF), na Białorusi (Belarus National State Broadcasting), w Chorwacji (HRT), Czechach (Ceska Televize), Finlandii (YLE), na Węgrzech (MTVA), w Irlandii (RTE), Holandii (NOS), Słowenii (RTV Slovenija), na Słowacji (RTVS), w Szwajcarii (SRG SSR) oraz Wielkiej Brytanii (BBC).

    • Numer 7-8/2022


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…