Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Discovery i TVN integrują struktury

Discovery i TVN integrują struktury

Piotr Korycki

W marcu br. zakończyła się transakcja przejęcia Scripps Networks Interactive przez Discovery. Nowy właściciel TVN ogłosił 8 maja br. jeden wspólny zarząd dla obu organizacji w Polsce. Prezesem zarządu oraz dyrektorem zarządzającym Discovery i TVN został Piotr Korycki, który będzie raportował do Katarzyny Kieli, szefowej Discovery w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – To nowy początek zarówno dla Discovery, jak i dla TVN – stajemy się jedną dużą i silną organizacją, która jest w stanie zaoferować swoim widzom i partnerom więcej niż kiedykolwiek. Jestem przekonana, że Piotr oraz nowy zarząd wykorzystają ogromny potencjał polskiego zespołu – podkreśla Katarzyna Kieli. Jim Samples, dotychczasowy prezes TVN, dołączy do Rady Nadzorczej i będzie wspólnie z Katarzyną Kieli pracował nad strategią i dalszą integracją obu firm. Jim związany jest z TVN od momentu zakupu spółki przez Scripps Networks Interactive w 2015 r. Był to czas dynamicznego rozwoju Grupy TVN, wzmocnienia jej pozycji jako zintegrowanej firmy medialnej, oferującej oryginalne produkcje i najwyższej jakości programy – w kanałach telewizyjnych, poprzez platformy cyfrowe oraz player.pl.

 

– Przeprowadzenie procesu zakupu TVN i sprawowanie funkcji prezesa zarządu i dyrektora zarządzającego tej firmy było bez wątpienia jednym z najważniejszych momentów w mojej 25-letniej karierze. Z ogromną przyjemnością będę obserwował jak rozwija się nowa organizacja, umiejętnie kierowana przez Piotra – mówi Jim Samples, członek Rady Nadzorczej Discovery i TVN. W nowym składzie Rady Nadzorczej Discovery i TVN, oprócz Jima Samplesa, znajdą się również: Jean-Briac Perrette, prezes Discovery Networks International – w roli przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA, Simone Nardi, CFO International w SNI, a także Savalle Sims, EVP i General Counsel w Discovery, jako jej członkowie.

 

Piotr Korycki związany jest z Grupą TVN od 15 lat, ostatnio pełnił funkcję wiceprezesa zarządu. W kierowanym przez niego zespole zarządzającym Discovery i TVN znajdują się następujące osoby:

  • Edward Miszczak – w funkcji wiceprezesa, odpowiedzialny za flagowy kanał TVN, połączone portfolio rozrywkowych kanałów tematycznych i naziemnych, produkcję treści programowych,
    a także, we współpracy z Tomaszem Marszałłem, za marketing i autopromocję,
  • Adam Pieczyński – w funkcji wiceprezesa, odpowiedzialny za wszystkie kanały oraz programy informacyjne, w tym również za nowo powstałą komórkę informacji sportowych,
  • Dorota Żurkowska-Bytner – odpowiedzialna za Eurosport, krajową i międzynarodową dystrybucję połączonego portfolio kanałów i produktów, rozwój współpracy z partnerami w Polsce i za granicą oraz za zintegrowany obszar badań,
  • Piotr Tyborowicz – odpowiedzialny za przychody z tytułu reklamy, sponsoringu oraz innych rozwiązań reklamowych telewizji i segmentu digital dla połączonego portfolio, a także za działalność brokerską Premium TV,
  • Maciej Maciejowski – odpowiedzialny w całości za działania, technologię oraz rozwój segmentu digital,
  • Rafał Ogrodnik – odpowiedzialny za finanse, wsparcie biznesu oraz integrację obu organizacji,
  • Marek Szydłowski – odpowiedzialny za obszar prawny, compliance oraz bezpieczeństwo informacji dla obu organizacji,
  • Agnieszka Trysła – odpowiedzialna za strategię kadrową dla obu organizacji.

 

– Najbliższe tygodnie poświęcimy na wypracowanie wspólnych struktur operacyjnych, które pozwolą nam dalej dynamicznie się rozwijać oraz tworzyć pogramy, które pokochają widzowie w Polsce i na świecie – mówi Piotr Korycki, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN i Discovery w Polsce. Polska jest obecnie jednym z najważniejszych dla Discovery rynków na świecie oraz w regionie EMEA. Oferta nadawcy na polskim rynku obejmuje takie gatunki programowe, jak dokument, fabuła, rozrywka, sport i informacje, dostępne w kanałach otwartych, płatnych oraz w serwisach skierowanych bezpośrednio do konsumenta.

    • Numer 10/2018


    • Vectra mocniejsza Mutimediami, ale jak bardzo?


      Pod koniec sierpnia br. Vectra ogłosiła zamiar przejęcie Multimediów. Akwizycja sieci kablowej numer trzy przez…

    • Krew, pot i łzy serialowego komendanta


      Z Andrzejem Konopką, odtwórca głównej roli w najnowszym serialu AXN „Znaki”, rozmawia Danuta Harenda   Czy…

    • Unikatowy, nieszablonowy BBC First


      11 października br. w Warszawie odbyła się gala premiery kanału BBC First, podczas której dziennikarze, celebryci…