Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Dobre wyniki UPC Polska

Dobre wyniki UPC Polska

Robert Redeleanu, CEO UPC Polska podsumował działalność firmy w 2018 r. Odnotował m. in. zwiększenie liczby klientów o 12, 9 tys. oraz usług cyfrowych (RGU) o 70, 5 tys. Najważniejsze wydarzenia 2018 r. to wg. szefa UPC Polska:

Wzrost w najważniejszych obszarach biznesowych, w tym liczby cyfrowych subskrypcji o 70, 5 tys. do 3, 052 mln, z czego blisko 43 tys. w samym IV kw.; wprowadzenie prędkości 1 Gb/s i nowego portfolio szybszych prędkości internetowych  wraz z kontynuacją unikatowego programu przyśpieszania internetu, którym w 2018 r. UPC Polska objęło 450 tys. klientów; wzmocnienie oferty telewizyjnej rozrywki z nowymi sportowymi kanałami Polsat Sport Premium i nową funkcją Horizon Go dostępu do treści offline; UPC najbardziej rekomendowanym operatorem na rynku w 2018 r., wg. niezależnego badania przeprowadzonego przez GemSeek Consulting w metodologii NPS; kolejne inwestycje w rozwój sieci opartej na światłowodach i zwiększenie jej zasięgu o kolejne prawie 110 tys. nowych gospodarstw domowych, do łącznie blisko 3,5 mln.

Z usług telewizji cyfrowej UPC korzystało na koniec grudnia 2018 r. 1,043 mln abonentów (o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej), telewizji analogowej – 180,5 tys. (spadek o 4,4 proc.), internetu – 1,175 mln (wzrost o 3,1 proc.), a telefonii – 654,3 tys. (wzrost o 3,9 proc.).

W 2018 r. UPC wprowadziło nowe portfolio prędkości internetowych: 150Mb/s, 300Mb/s, 500Mb/s, przełomową 1Gb/s i kontynuowało program podnoszenia prędkości internetu klientom. W rezultacie, większość klientów UPC korzysta już z dostępu do prędkości co najmniej 100Mb/s, a średnia prędkość z jakiej korzystają wszyscy użytkownicy wzrosła do 188 Mb/s.

Obok rozwoju sieci gigabitowej, UPC inwestowało także w innowacje podnoszące jakość usługi internetowej, jak Wi Fi i Internet Boosters oraz nowy Giga Connect Box. Na koniec roku łączna liczba użytkowników Connect Boxa przekroczyła 600 tys., (wzrost o 60 proc. r/r) Wpłynęło to na wzrost liczby użytkowników internetu o 21,7 tys. w IV kw., oraz o 35, 5 tys. w ciągu całego ub. roku, do poziomu 1, 175 mln subskrypcji.

W 2018 r. UPC wzmocniło ofertę telewizji cyfrowej, wprowadzając kanały Polsat Sport Premium oraz 10 nowych w jakości HD. Na koniec roku oferta telewizyjna firmy obejmowała 191 kanałów, w tym 134 HD. Oprócz tego, poszerzono liczbę funkcji aplikacji Horizon Go, dodając możliwość dostępu do treści w trybie offline, zapewniając tym samym klientom lepszy dostęp do rozrywki w samolocie, metrze lub podczas wakacji w miejscu z ograniczonym dostępem do internetu. Na koniec roku liczba użytkowników Horizon Go wzrosła do 93 tys. Jednocześnie, liczba klientów aktywnie korzystających z Replay TV, pozwalającego na oglądanie ulubionych programów do 7 dni wstecz, przekroczyła 280 tys., a użytkowników platformy Horizon wzrosła o 33 proc. r/r i przekroczyła liczbę 643 tys.. Stanowią oni 62 proc. całej bazy klientów telewizji cyfrowej.

Przez cały rok UPC zapewniało najlepszą jakość klientom B2B. Udoskonalono  ofertę internetową dzięki wprowadzeniu prędkości 1 Gb/s oraz nowego portfolio prędkości, a także dodatkowych usług, jak unikatowy Internet Backup czy Wirtualna Centrala Multisite. Innowacje w zakresie produktów i usług oraz najlepsza w swojej klasie obsługa pomogły rozwinąć się klientom biznesowym firmy i doprowadziły do dwucyfrowego wzrostu w obszarze B2B w 2018 r. W 2018 r. UPC poszerzyło zasięg swej sieci światłowodowej, zwiększając go o kolejne prawie 110 tys. nowych gospodarstw domowych, do łącznie blisko 3,5 mln, zapewniając jednocześnie nowym klientom dostęp do opartej na światłowodach sieci UPC, a także wspierając rozwój gospodarki cyfrowej i konkurencyjności polskiej gospodarki.

    • Numer 5/2019


    • W labiryncie technologii


      Business ChallengeBranża kablowa od zawsze bazuje na infrastrukturze. To ona stanowi bazę do świadczenia usług,…

    • Oferta programowa i technologia muszą iść w parze


      „TELEKABEL & digital tv” rozmawia z Edytą Sadowską, wiceprezesem zarządu nc+ ds. programowych , a od 1…

    • Grupa TVN i Discovery Polska - lifestylowo


      Kto stroni od polityki i publicystyki, a w telewizji ogląda głównie kanały lifestylowe, tego powinny zainteresować…