Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Dobry pierwszy kwartał

Dobry pierwszy kwartał

Oferta superszybkiego internetu opartego na światłowodzie i jeszcze bogatszej telewizji cyfrowej, przełożyły się na wzrost liczby klientów UPC Polska w I kw. 2019 r. o 15 tys. i 39,3 tys. nowych subskrypcji usług cyfrowych. To znaczące przyspieszenie w porównaniu z I kw. 2018, dzięki odwróceniu negatywnego trendu i wzrostowi bazy klientów oraz pięciokrotnie wyższemu przyrostowi liczby usług cyfrowych.

Najważniejsze wydarzenia w I kw. 2019 r.:

  • Liczba subskrypcji cyfrowych wyniosła 3 mln 092 tys.(wzrost o 102,4 tys. r/r, a także ponad pięciokrotny wzrost w odniesieniu do I kw. 2018, w którym wynosił on 7,2 tys.);
  • Liczba klientów wzrosła o 30,2 tys. r/r , do 1 mln 463 tys.;
  • Stały wzrost prędkości internetu dla klientów UPC, ze średnią prędkością przekraczającą 215 Mb/s (przyśpieszenie ze 180 Mb/s na koniec 2018 r.);
  • Wzbogacenie oferty telewizyjnej rozrywki dzięki ulepszonym i nowym pakietom Horizon Go z kanałami sportowymi;
  • Przyznanie UPC wyróżnienia – Gwiazda Jakości Obsługi 2019;
  • Dwucyfrowy wzrost liczby nowych klientów B2B;
  • Kontynuacja inwestycji w rozbudowę sieci gigabitowej15,6 tys. nowych gospodarstw domowych w zasięgu sieci UPC Polska, docierającej do blisko 3,5 mln mieszkań.

Liczba klientów korzystających z usług internetowych UPC wzrosła do 1 mln 192 tys.(17,1 tys. więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem i 47,1 tys. więcej niż rok wcześniej). W rezultacie liczba użytkowników Connect Box prawie przekroczyła 640 tys. (47 proc. bazy internetowej), co oznacza 180 tys. więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. UPC wzbogaciło też ofertę telewizyjnej rozrywki, wprowadzając nowe pakiety internetowe – Polsat Sport Premium Go i Premium Eleven Sports Go. Ponadto, UPC rozszerzyło liczbę kanałów cyfrowych dostępnych w podstawowym niekodowanym pakiecie Start TV do 34, z których 23 są dostępne w jakości HD. Łącznie oferta telewizyjna składała się z 191 kanałów, w tym 136 HD. W efekcie, na koniec I kw. 2019 r. liczba subskrypcji telewizji cyfrowej wyniosła 1 mln 054 tys., czyli 27,1 tys. więcej niż w poprzednim roku i 11,1 tys. więcej k/k. Liczba abonentów platformy Horizon wzrosła o prawie 150 tys. r/r i przekroczyła 675 tys. klientów, co stanowi 62 proc. bazy klientów telewizji cyfrowej. UPC Biznes odświeżyło ofertę, aby umocnić pozycję wśród małych firm z sektora SOHO. Nowa oferta obejmuje usługi internetowe o prędkości 200 Mb/s i 300 Mb/s i przygotowano ją z myślą o tych firmach, którzy cenią wysoką jakość usług i obsługę, ale nie potrzebują zaawansowanych usług dodatkowych. Działania sprzedażowe, wspierane od 21 lutego br. kampanią radiową i internetową, zaowocowały kilkudziesięcioprocentowym wzrostem liczby nowych klientów w I kw. 2019 r., w porównaniu z poprzednim kwartałem.

    • Numer 3-4/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…