Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Dzieje się!

Dzieje się!

michal-kozicki-2TELEKABEL& digital TV rozmawia z Michałem Kozickim, prezesem zarządu HBO Polska

 

Czy/jak zmiana kierownictwa HBO Polska wpłynęła na funkcjonowanie tej firmy na polskim rynku? 

 

Najważniejsza była dla mnie kontynuacja i naturalny rozwój tego, w jaki sposób HBO funkcjonuje w Polsce, a nie zmiana sposobu działania. Od lat konsekwentnie staramy się zapewniać naszym abonentom dostęp do najwyższej jakości rozrywki, a partnerom biznesowym – maksymalny zwrot z inwestycji w sprzedaż i promocję HBO. Ocenę zmiany kierownictwa pozostawiamy partnerom biznesowym.

 

Ilu klientów ma obecnie w Polsce HBO Polska?

 

Niestety nie udostępniamy takich danych. Z pewnością możemy powiedzieć, że jesteśmy najszerzej dystrybuowanym kanałem premium na rynku.

 

Ilu klientów w Polsce korzysta z usługi HBO GO?

 

Podobnie jak w przypadku liczby abonentów HBO, nie udostępniamy takich danych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tempa, w jakim rośnie baza abonentów HBO GO. Na polskim rynku jesteśmy niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o płatne serwisy SVOD, zarówno jeśli chodzi o liczbę abonentów, jak i zróżnicowanie oferty. HBO GO to jedyny serwis, który łączy dostęp do hitów filmowych tuż po „oknie kinowym” – TVOD, seriali z całego świata oraz do oryginalnych produkcji HBO. Zatem zarówno fani seriali, kontrowersyjnych dokumentów, jak i hollywoodzkich blockbusterów znajdą tu coś dla siebie. Obecnie w serwisie dostępnych jest ponad 3,2 tys. godzin rozrywki, w tym ok. 650 filmów i ponad 100 seriali.

 

Jaki jest obecnie procentowy udział HBO Polska wśród klientów platform satelitarnych i klientów sieci kablowych?

 

Ze względu na specyfikę rynku, w naszej bazie dominują abonenci platform satelitarnych, jednak udział abonentów korzystających z HBO poprzez telewizje kablowe, operatorów IPTV czy też GSM dynamicznie rośnie.

 

Czy jeśli na waszym Facebooku potencjalny odbiorca pisze „postarajcie się o prawa do „Nienawistnej ósemki” Tarantino – to zaczynacie działać? Jak?

 

Tam, gdzie to możliwe, staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom abonentów. Pamiętajmy jednak, że każdy kanał ma swój profil – HBO to przede wszystkim premiery hitów filmowych i seriali, Cinemax – szeroki wybór tytułów z różnych gatunków filmowych głównego nurtu, natomiast Cinemax 2 to wysmakowana selekcja kina niezależnego i klasyki. I w tym duchu jest kształtowana ich oferta programowa. Ze względu na wyłączne, długoterminowe umowy z studiami nie zawsze mamy możliwość reagować od razu. Dlatego przede wszystkich wzbogacamy bibliotekę w HBO GO. Odpowiedzią na sygnały od widzów jest zakup do HBO GO wszystkich sezonów serialu „Mad Men” (będą dostępne już w październiku br.) czy też pakietu polskich filmów. Ważne jest również to, że wybrane seriale udostępniamy przed premierą w kanale linearnym; tak będzie w przypadku wyczekiwanej premiery produkcji „Młody papież” z Judem Lawem w reżyserii Paulo Sorrentino oraz „Ash kontra Martwe Zło” Sama Raimiego.

 

Jaką część kontentu broadcastowego stanowią dziś w HBO Polska animacje?

 

Trudno odpowiedzieć precyzyjnie, gdyż na naszej antenie udział filmów animowanych zmienia się z miesiąca na miesiąc w zależności od tego, jakie premiery wchodzą do ramówki. Myślę, że widzowie z pewnością zauważyli zawarcie przez nas nowego kontraktu z Disneyem, dzięki któremu najmłodsi widzowie mogą oglądać takie hity, jak „Dobry dinozaur” czy „W głowie się nie mieści”, a starsza cześć widowni takie megaprodukcje, jak „Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy” czy „Avengers: Czas Ultrona”. Oprócz powyższych w HBO GO można znaleźć bogatą bibliotekę filmów i animacji Disneya. Będzie to 100 filmów w ciągu roku, wiele na wyłączność. Udało się nam to zrobić bez podnoszenia ceny serwisu, podczas gdy sama zawartość serwisu Disneya jest wyceniana na rynku na kilkanaście złotych.

 

Serial „Pakt” powstał w jakości 4K. Czy np. kontynuacja „Watahy” również powstanie w 4K? O ile procentowo droższa jest dla HBO produkcja 4K od zwyklej, w HD?

 

Tak, zarówno „Wataha”, jak i kolejne nasze produkcje będą produkowane w 4K. Wierzymy, że mimo istotnych kosztów jest to dobra inwestycja. Zawsze zależy nam na najwyższej jakości produkcji, dlatego staramy się dobierać najlepsze możliwe ekipy realizatorskie i technologie, które umożliwiają osiągnięcie tej jakości.

 

Czy/kiedy HBO GO może działać – podobnie jak w USA – jako niezależny serwis OTT, niezwiązany z ofertą żadnego innego operatora – providera internetowego?

 

Jesteśmy zadowoleni z obecnego modelu dystrybucji poprzez naszych partnerów, HBO GO już teraz jest dostępne niezależnie od pakietów TV. Serwis można dokupić do usługi internetu stacjonarnego u wybranych operatorów: Netii, Multimedia, Vectrze, czy też do internetu mobilnego w Plusie. W ciągu najbliższych miesięcy ten sposób dystrybucji będzie się sukcesywnie powiększać o kolejnych operatorów.

 

W jakim zakresie HBO Polska obecna jest dziś na rynku aplikacji tv (także w urządzeniach mobilnych)?

 

Aplikacja HBO GO jest dostępna we wszystkich kluczowych systemach działających w Polsce. Widzowie mogą jej używać w telewizorach Samsung i LG, a także w telefonach z systemami Android, IOS i Windows. Jest również dostępna w dekoderach operatorów, takich jak Netia, nc+ czy Cyfrowy Polsat. Dodatkowo użytkownicy HBO GO mogą korzystać z Google Chromecast i technologii AirPlay – dla posiadaczy Apple TV.

 

więcej w numerze 9/2016

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Świat wart ocalenia


      Na Czerwonej Liście Gatunków Ginących i Zagrożonych przygotowywanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody…