Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> FiberLink w grupie TOYA

FiberLink w grupie TOYA

Na mocy zawartego na przełomie 2018 i 2019 r. porozumienia, spółka TOYA przejęła większościowy pakiet udziałów w firmie FiberLink, od 12 lat oferującej klientom szybki internet światłowodowy i radiowy, telewizję cyfrową oraz abonament telefonii stacjonarnej. Połączenie ze znaną, piątą co do wielkości siecią kablową w Polsce dostarczającą usługi telewizji cyfrowej, internetu i telefonii do blisko 200 tys. klientów umożliwia firmie FiberLink dynamiczny rozwój i dostęp do usług sieci TOYA. Połączenie z TOYA pozwoli zwiększyć wydatki na inwestycje, przy zachowaniu dotychczasowej autonomii zarządu spółki. Nazwa spółki oraz skład zarządu pozostają bez zmian. FiberLink pozostaje niezależnym podmiotem realizującym strategię rozwoju sieci światłowodowej na obszarach wokół Krakowa (Wieliczka, Myślenice, Skawina, Wadowice) – Połączenie z grupą TOYA pozwoli zaoferować klientom większy zakres usług, w tym jedną z najbogatszych usług telewizyjnych na rynku – mówi Łukasz Leśniak, prezes zarządu firmy FiberLink. Rebranding FiberLink zakłada dodanie do obecnego logotypu elementu informującego o przynależności firmy do grupy TOYA. Dzięki wsparciu inwestora, firma FiberLink będzie mogła znacząco przyspieszyć prace nad poprawą jakości świadczonych usług oraz sukcesywnie wzmacniać udział w rynku, poprzez dynamiczny rozwój sieci światłowodowej, zwiększenie zatrudnienia, rozszerzenie pakietu usług dodatkowych, w tym dostępu do szerokiej oferty programowej TOYA TV oraz usług mobilnych. Dla spółki TOYA to kolejny krok w kierunku zwiększenia skali działalności, oraz zasięgu na nowym obszarze. Firmy zyskały dostęp do sieci światłowodowej w rejonie Krakowa i okolic o łącznej długości 1,1 tys. kilometrów, w zasięgu której znajduje się obecnie 85 tys. gospodarstw domowych oraz firm. Zasięg ten zwiększa się za sprawą trwających inwestycji, zarówno ze strony grupy TOYA na terenie Krakowa, jak i budowy sieci przez firmę FiberLink finansowanej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, w ramach którego powstanie dodatkowe 900 kilometrów światłowodów, które obejmą zasięgiem 18 tys. gospodarstw domowych i 137 placówek oświatowych.

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…