Jury UPC Polska THINK BIG: Grow Smarter wybrało 9 finalistów tegorocznej edycji programu dla innowacyjnych przedsiębiorców i innowatorów społecznych. Wkrótce poznamy laureatów programu, który wspiera twórców innowacyjnych rozwiązań opierających się na nowych technologiach. W tegorocznej, VI edycji, zwycięzcy zostaną wyłonieni w trzech kategoriach: dwóch biznesowych – THINK CUSTOMER, THINK TRANSFORMATION oraz jednej społecznej – THINK SOCIAL, której partnerem jest Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju. Aby dostać się do finału, uczestnicy THINK BIG: Grow Smarter musieli przejść przez kilkuetapową fazę półfinałową, w trakcie której zmierzyli się z zadaniami konkursowymi stworzonymi przez ekspertów programu. Dziewiątka, która zdobyła najwyższe oceny, a tym samym, zakwalifikowała się do ścisłego finału tegorocznej edycji, to:
Kategoria THINK CUSTOMER:
- Cluify – kompletne narzędzie do monitoringu offline, które łączy sferę online z rzeczywistością offline, a tym samym pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów.
- SentiSquare – rozwiązanie pozwala na szybką analizę dużej ilości nieustrukturyzowanych danych tekstowych. Powstało jako akademicki spin-off, skupiający się na najnowocześniejszych rozwiązaniach NLP stworzonych dla sektora biznesowego.
- cx – sensor, który potrafi wykryć uśmiechy klientów i pracowników. Dzięki ich analizie motywuje pracowników do pozytywnej postawy, a uśmiechy klientów wymieniane są na środki wspierające cele charytatywne.
Kategoria THINK TRANSFORMATION:
- CarrotSpot – platforma do wzrostu zaangażowania pracowników, przez ideę tokenizacji nagród (formę cyfryzacji biznesu opartą na technologii blockchain. Polega na tworzeniu tokenów bądź kryptowalut i ścisłemu przypisywaniu ich do konkretnego projektu, firmy lub osoby).
- Cognitum – oprogramowanie, które dzięki wykorzystaniu big data i sztucznej inteligencji (AI), wyciąga wnioski na podstawie dużej ilości danych.
- ai – wirtualny asystent przedstawicieli handlowych B2B. Dzięki automatyzacji zadań i raportowania pozwala na zwiększenie efektywności sprzedawców.
Kategoria THINK SOCIAL:
- Goldies by The Social Wise – platforma do aktywizacji seniorów poprzez sprzedaż akcesoriów i odzieży ich ręcznej produkcji.
- Gluco-active – bezinwazyjny glukometr pozwalający na monitorowanie poziomu glukozy bez pobierania krwi.
- Leżę i Pracuję – Zdalniacy – projekt, którego misją jest zapewnienie zdalnej pracy osobom sparaliżowanym i z zaawansowaną niepełnosprawnością ruchową.
Przed finalistami programu ostatni sprawdzian. Każdy z dziewiątki szczęśliwców będzie miał 5 minut, aby zaprezentować swój projekt przed jury oraz profesjonalistami z branży, podczas specjalnego wydarzenia 24 września. Jest o co walczyć. Pula nagród finansowych tej edycji to 105 tys. zł – zwycięzca każdej kategorii otrzyma 35 tys. zł. Dodatkowo, zwycięzcy kategorii biznesowych otrzymają możliwość pilotażowego wdrożenia swego rozwiązania we współpracy z UPC Polska lub innym partnerem programu oraz możliwość znalezienia się w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech Polska. Technologie, które zmieniają korporacje” (przygotowanym przez The Heart i UPC Polska THINK BIG: Grow Smarter). Ceremonia ogłoszenia zwycięzców odbędzie się 1 października br. podczas inauguracji Festiwalu Cyfryzacji. Ponadto, wspólnie z Fundacją Digital Poland, w dodatkowej kategorii THINK BIG: Grow Smarter, przyznana zostanie również nagroda dla korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową.