Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > teletemat >> Fuzja na Hory(i)zoncie

Fuzja na Hory(i)zoncie

upcweb2Firma Liberty Global  to medialny gigant działający na 30 rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej i na Karaibach. Przekłada się to obecnie na obsługę 29 mln klientów korzystających z ok. 59 mln usług – telewizyjnych, telefonicznych oraz dostępu do internetu. Wszystko wskazuje na to, że ten stan posiadania zwiększy się za sprawą transakcji, którą w październiku br. zaanonsowano w Polsce. 

 

Akcjonariusze firmy – operatora sieci kablowej – Multimedia Polska SA zawarli tu właśnie przedwstępną umowę sprzedaży 91.764.808 akcji stanowiących 100 proc. w kapitale zakładowym Spółki, na rzecz UPC Polska Sp. z o.o. (którego właścicielem jest Liberty Global).  Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji. Grupę Multimedia Polska wyceniono w transakcji na 3 mld zł (760 mln USD).

Jak wiadomo – połączenie firm pozwala je utrzymać i poprawić ich konkurencyjną pozycję na rynku. Ale transakcja biznesowa tej skali to wieloetapowy i wielopłaszczyznowy proces. Dlatego jej  finalizację (po spodziewanej opinii polskiego regulatora rynku – UOKiK) przewidziano za ok. 12 m-cy od zawarcia umowy przedwstępnej.  Jak stwierdził przy okazji zapowiedzi fuzji Mike Fries, CEO of Liberty Global – jeszcze przed oficjalnym zawarciem transakcji rozpocznie się unowocześnianie przez UPC Polska  sieci przejmowanej od MMP, tak by klienci Multimedia Polska jak najszybciej mieli dostęp do usług nowej generacji, w tym np. serwisu wideo o nazwie Horizon.

 

Opr. DH i AK, więcej w numerze 12/2016

    • Numer 6/2019


    • Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej. VIII Forum Telewizji Lokalnych.


      Marchewki, kije i rewolucja cyfrowa.       Z racji miejsca obrad wiosennej, majowej konferencji PIKE –…

    • Autentyzm w cenie


      „TELEKABEL & digital tv” rozmawia z Małgorzatą Łupiną, dyrektor Działu Kanałów Tematycznych i…

    • Grupa TVN i Discovery Polska - lifestylowo


      Kto stroni od polityki i publicystyki, a w telewizji ogląda głównie kanały lifestylowe, tego powinny zainteresować…