Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > teletemat >> Gorąca zima polskich mediów

Gorąca zima polskich mediów

Televisions1

Myliłby się ten, kto sądzi, że duże firmy medialne w Polsce nie szykują się do rynkowej ofensywy. Ofensywa ma być permanentna – zarówno przed, jak i poświąteczna. Generalnie – każdy z podmiotów, o których piszemy albo ma za pazuchą gotowy projekt, albo usilnie pracuje nad stworzeniem w najbliższych miesiącach nowej, oryginalnej propozycji dla widzów.  

 

 

Video w internecie

 

1 grudnia br. nowy serwis internetowy o nazwie MyPrime uruchomił kablowy potentat UPC Polska. Zapewne intencją firmy jest wzmożenie dzięki niemu zainteresowania nabywaniem dekodera Horizon wraz z pakietem towarzyszących mu usług. Pod koniec listopada br. UPC Polska wystosowało bowiem do kilkunastotysięcznej grupy wyselekcjonowanych klientów zaproszenie z propozycją nabycia tego dekodera. MyPrime ma liczyć ponad 1000 filmów, bajek i seriali ( ok.150 pozycji filmowych i serialowe lokomotywy światowe: „Gotowe na wszystko”, „Lost”, „House of Cards” „Dynastia Tudorów”). Będzie je można oglądać z poziomu dekodera, ale także przez aplikację Horizon TV, a więc w smartfonach i tabletach – zarówno w domu, jak i poza nim, w zasięgu Wi-Fi i 3G. Usługa będzie promowana i sprzedawana niezależnie od serwisu „UPC na życzenie”, który teraz oferuje operator. Myprime to serwis subskrypcyjny w cenie 20 zł za m-c. (dla abonentów UPC Polska).

Nowy serwis z wideo w pierwszych dniach grudnia br. uruchomili też wspólnie, z myślą o użytkownikach mobilnych, TVN SA i T-Mobile Polska. Markus Tellenbach w wywiadzie dla „Forbesa” zapowiedział m. in. stworzenie specjalnych produktów na poszczególne rodzaje urządzeń. Ten nowy subskrypcyjny serwis wideo na żądanie (SVOD) ma nazwę T-Mobile Zone i działa pod marką Player (oferowany wszystkim obecnym i nowym klientom indywidualnym T-Mobile.) T-Mobile Zone po raz pierwszy w historii zaoferuje dostęp na żywo do flagowych programów TVN, możliwość oglądania wybranych, najbardziej atrakcyjnych polskich i zagranicznych filmów fabularnych, a także wybrane, cieszące się popularnością kanały telewizyjne na żywo. Serwis dostępny jest w urządzeniach przenośnych z systemami operacyjnymi Android i iOS i w wersji internetowej.

 

Nowe stacje telewizyjne

 

Obecni w Polsce nadawcy telewizyjnych kanałów tematycznych nie zrażają się gigantyczną konkurencją twierdząc m. in. że produkt lepszy (oczywiście – ich produkt) wypiera z rynku gorszy czyli produkt konkurencji. Zgodnie z takim myśleniem nowe stacje (częściowy rebranding) szykuje dla nas widzów wkrótce po nowym roku BBC Worldwide – będą to BBC Brit i BBC Earth a w dalszej perspektywie roku przyszłego – także BBC First (szczegóły – str. 14).  

A+E Networks Poland – spółka joint venture między platformą BSkyB i A+E Networks US, dysponuje ogromnym zapleczem produkcyjnym, nic też dziwnego, że postanowiła wzbogacić portfolio w Polsce o kanał lifestylowy (Lifetime) oraz o będący kontynuacją „historycznej rozrywki” kanał o nazwie H2 (szczegóły – str. 16).

Sukcesu oglądalności Grupa TVN SA pozazdrościła chyba nadawcy publicznemu w odniesieniu do TVP Seriale. Jesienią br., równolegle z informacją o chęci zbycia udziałów tej firmy przez ITI i CANAL+, ogłoszono prace nad nowymi stacjami tematycznymi czyli TVN Fabuła i TVN Sportive. Pierwsza z nich ma właśnie emitować seriale z oferty TVN. Z kolei TVN Sportive nie będzie pokazywać relacji z najpopularniejszych zawodów sportowych, ale ma mieć charakter lifestylowy. W ramówce znajdą się m.in. programy dotyczące fitnessu, zdrowia czy spędzania wolnego czasu. TVN pod koniec października br. złożył w KRRiT wnioski o koncesje satelitarne dla obu stacji.Obecnie pracujemy nad nimi od strony koncepcji, pozycjonowania i marketingu – mówił prezes zarządu TVN Markus Tellenbach i zapowiedział, że TVN Fabuła i TVN Sportive ruszą najprawdopodobniej w przyszłym roku. Oba mają być nadawane na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych. M. Tellenbach podkreślił, że kanały te nie są tworzone z myślą o ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, w którym cztery miejsca mają przypaść stacjom komercyjnym. Prezes TVN nie wykluczył jednak ich pojawienia się na kolejnych multipleksach, gdyby okazało się, że będą tam nadawane kanały płatne. Dodajmy, że Grupa TVN planuje też uruchomienie drugiego kanału dla Polaków mieszkających poza granicami kraju. Firma wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie koncesji na telewizję o nazwie TVN International Extra.

 

Opr. Red. więcej w numerze 12/2014 miesięcznika TELEKABEL & digital tv

    • Numer 7/8 2019


    • CATV w świecie mobile - first?


      Żyjemy w erze rozwiązań mobilnych. Urządzenia mobilne stały się naszymi „osobistymi asystentami”, z których…

    • Autentyzm w cenie


      „TELEKABEL & digital tv” rozmawia z Małgorzatą Łupiną, dyrektor Działu Kanałów Tematycznych i…

    • Grupa TVN i Discovery Polska - lifestylowo


      Kto stroni od polityki i publicystyki, a w telewizji ogląda głównie kanały lifestylowe, tego powinny zainteresować…