Grupa ZPR Media rozpoczęła produkcję lokalnych serwisów informacyjnych opartych na materiałach wideo. Obejrzeć je można na stronie eskaINFO.pl. Projekt testowany jest od początku listopada 2015 r. z zespołem 40 dziennikarzy w ośmiu największych redakcjach lokalnych Radia ESKA. Docelowo ma obejmować całą Polskę i stanowić podwaliny telewizyjnej agencji informacyjnej, która będzie produkować serwisy na potrzeby kanałów telewizyjnych Grupy ZPR Media.
Testy lokalnych serwisów informacyjnych prowadzone są dwutorowo: w zakresie realizacji relacji reporterskich na żywo oraz materiałów filmowych z terenu. Testowany jest sprzęt, technologia oraz organizacja pracy newsroomu. Zakupiono kilkanaście profesjonalnych zestawów do produkcji materiałów wideo oraz do obróbki i montażu, które trafiły do redakcji w największych miastach w Polsce. Rozpoczęto cykl szkoleń dla dziennikarzy. Biorą w nich udział reporterzy m.in. z Warszawy, Poznania, Łodzi, Trójmiasta, Lublina, Krakowa, Wrocławia, Aglomeracji Śląskiej.– Organizowana telewizyjna agencja informacyjna jest naturalną konsekwencję rozwoju naszej Grupy, zatrudniającej ponad 150 dziennikarzy i reporterów w kilkudziesięciu miastach w Polsce, gdzie mamy stacje radiowe i serwisy internetowe. Rozpoczęcie stałej produkcji materiałów newsowych z Polski związane jest również z uzyskaną koncesją telewizyjną na MUX-8, w której bardzo mocno chcemy postawić na informację i publicystykę – mówi Leszek Kozioł, wiceprezes Grupy ZPR Media.
Informacje skupiają się na najważniejszych i najciekawszych wydarzeniach lokalnych.