TELEKABEL & digital tv rozmawia z Edytą Pytlewską-Mele, dyrektorem ds. programmingu i zakupów kontentu na Europę Środkową FOX International Channels
Czy Polacy lubią się śmiać przed telewizorem lub ekranem komputera, smartfona? Czy firma sprawdzała to w badaniach, zanim uruchomiła FOX Comedy?
Z przeprowadzonego przez nas badania kanałów tematycznych jednoznacznie wynika, że na naszym rynku jest miejsce na kolejny kanał komediowy, a spragnieni różnorodności widzowie chętnie zapoznają się z szerszą ofertą tego typu programów. Polacy lubią się śmiać, a programy komediowe bardzo często trafiają do rankingów topowych pozycji. Potwierdzały to także wyniki oglądalności kanałów stricte komediowych, jak Comedy Central i Comedy Central Family, które potrafią osiągnąć łączny udział na poziomie przewyższającym 1 proc. w grupie komercyjnej – jest więc o co walczyć.
Od dłuższego czasu obserwowaliśmy także zmieniające się trendy w kwestii humoru i jego wiralowego charakteru w internecie. Jeszcze parę lat temu poszukiwane były proste filmy z wpadkami na YouTube, dzisiaj jesteśmy w tej kwestii dużo bardziej wybiórczy. Już nie musimy szukać, bo teraz kulturowo adekwatne treści, które śmieszą w nieoczywisty, mocno kontekstowy sposób, same znajdują nas w społecznościach, na plakatach, czy w telewizji. Humor stał się jeszcze bardziej zindywidualizowanym, różnicującym, a przy tym bardzo pożądanym medium – tak dla widza, jak i reklamodawców. FOX Comedy jest odpowiedzią na potrzeby widzów – kanał, który zaskoczy najlepszym, wielopoziomowym humorem, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie – niezależnie od tego, czy szuka chwilowej rozrywki i odpoczynku, czy sprytnie zakamuflowanych komentarzy do rzeczywistości.
Czy wprowadzenie FOX Comedy (rebranding FOX Life) ma ułatwić widzom rozróżnianie profili obu anten FOX obecnych w Polsce?
Zdecydowanie tak, biorąc pod uwagę szeroką ofertę kanałów na polskim rynku, silnie zróżnicowany charakter obu kanałów ułatwi znalezienie preferowanych programów, a także odróżnienie naszej ramówki od oferty konkurencji. Ujednolicając kontent każdej ze stacji chcemy odpowiadać na konkretne zapotrzebowania naszych widzów, którzy mają ulubione programy i gatunki. Osoby spragnione mocniejszych wrażeń, seriali kryminalnych i emocji znajdą je na kanale FOX, dla widzów potrzebujących uśmiechu, lekkiej i relaksującej rozrywki jest FOX Comedy.
Styczniowe zapowiedzi programowe FOX Comedy to w dużej mierze filmy i kreskówki poświęcone tematowi współczesnej, dość zwariowanej rodziny. Skąd taki koncept programmingowy w kraju gdzie co najmniej 1/3 mieszkańców hołduje wartościom chrześcijańskim?
Polscy widzowie śledzą nie tylko polski rynek telewizyjny, w coraz większym stopniu interesują ich także topowe światowe hity. „Współczesna rodzina” to serial który zdobył m.in. 6 nagród Emmy, w tym dla Najlepszego serialu komediowego. Strategią kanałów FOX jest dostarczanie widzom światowych hitów. Stąd obecność w ramówce tego formatu – wierzymy że lubiący zachodnie trendy Polacy z przymrużeniem oka śledzić będą losy także tej zwariowanej amerykańskiej rodziny. Ramówka zawiera też seriale animowane dla dorosłych – „Family Guy: Głowa rodziny” czy „Simsonowie” – to już symbole popkultury, pozycje nierozerwalnie związane z dobrą rozrywką. W ramówce nie mogło zabraknąć także atrakcji dla fanów wiecznie żywych klasyków – po latach nieobecności wraca na polskie ekrany kultowy serial M*A*S*H.
Jaka jest grupa docelowa kanału FOX Comedy?
FOX Comedy skierowany jest zarówno do widowni kobiecej, jak i męskiej, do widzów w różnym wieku – do „wspólnego oglądania” dla wszystkich poszukujących chwili zapomnienia, uśmiechu i relaksu. Liczymy, że nasze propozycje spotkają się z dużym zainteresowaniem widowni należącej do grupy komercyjnej 16-49.
Czy wprowadzając FOX Comedy firma nie obawia się mylenia programmingu tego kanału z programmingiem innego kanału komediowego, zasiedziałego już w Polsce – Comedy Central?
Ramówka FOX Comedy to zróżnicowana i świeża propozycja programowa – pokazujemy współczesne seriale komediowe, w większości nieznane szerokiej widowni telewizyjnej („Jess i chłopaki”, „Świat według Mindy”, „Ostatni prawdziwy mężczyzna”, „Współczesna rodzina”, najnowsze sezony „Family Guy: Głowa rodziny”). Kanał wyróżnia się wysoką jakością, począwszy od oferty programowej, przez nadawanie w jakości HD, aż po identyfikację wizualną. Wierzymy, że te cechy zostaną zauważone i docenione przez wymagających widzów płatnej telewizji.
cały wywiad w numerze 2/2015