17 czerwca to data szczególnie ważna dla Discovery Communications, największego nadawcy płatnej telewizji na świecie. Dokładnie 30 lat temu wizjoner John Hendricks uruchomił pierwszy na świecie kanał telewizyjny, poświęcony programom dokumentalnym i tym samym zapoczątkował historię międzynarodowego koncernu medialnego. Discovery niezmiennie od 30 lat opowiada niezwykłe historie, przedstawia wyjątkowych ludzi i życie zwierząt oraz zabiera swoich widzów w najpiękniejsze zakątki świata. W ciągu 30 lat Discovery stało się największym nadawcą płatnej telewizji na świecie, docierając do 3 mld widzów w ponad 220 państwach. Od 1989 r., kiedy to Discovery Channel zadebiutował jako pierwszy, międzynarodowy kanał dokumentalny, dostępny w Europie i poza nią, koncern dokonywał sukcesywnie ekspansji na kolejne rynki, wprowadzał nowe marki, formaty i gatunki programowe. Obecnie portfolio nadawcy obejmuje poza Discovery Channel: Animal Planet, TLC, czy Eurosport. Discovery rocznie inwestuje łącznie 2 mld dolarów w ofertę programową, w tym formaty: „Racing Extinction”, „Life of Dogs”, czy „Harley Davidson”, a także wiele produkcji lokalnych, realizowanych również w Polsce.
Dla uczczenia 30-lecia, pracownicy Discovery na całym świecie wzięli udział w akcji „Discover your Impact Day”. Jej idea koncentruje się wokół trzech tematów nawiązujących do DNA Discovery: Ziemia (np. sadzenie drzew, sprzątanie terenów zielonych); woda (np. praca z lokalnymi ośrodkami żeglarskimi, instalacja beczek z wodą w miejskich ogrodach); ludzie (np. praca z dziećmi, pomoc w schroniskach dla bezdomnych). Zespół warszawskiego biura Discovery zaangażował się w prace ogrodnicze i renowacyjne w szkołach dla dzieci niepełnosprawnych, odnowienie szlaków turystycznych w Parku Marysin, wizytę w parku rozrywki oraz warsztaty dziennikarstwa sportowego dla wychowanków domów dziecka.