Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Jubileusz Discovery

Jubileusz Discovery

DISCOVERY COMMUNICATIONS LOGO

17 czerwca to data szczególnie ważna dla Discovery Communications, największego nadawcy płatnej telewizji na świecie. Dokładnie 30 lat temu wizjoner John Hendricks uruchomił pierwszy na świecie kanał telewizyjny, poświęcony programom dokumentalnym i tym samym zapoczątkował historię międzynarodowego koncernu medialnego. Discovery niezmiennie od 30 lat opowiada niezwykłe historie, przedstawia wyjątkowych ludzi i życie zwierząt oraz zabiera swoich widzów w najpiękniejsze zakątki świata. W ciągu 30 lat Discovery stało się największym nadawcą płatnej telewizji na świecie, docierając do 3 mld widzów w ponad 220 państwach. Od 1989 r., kiedy to Discovery Channel zadebiutował jako pierwszy, międzynarodowy kanał dokumentalny, dostępny w Europie i poza nią, koncern dokonywał sukcesywnie ekspansji na kolejne rynki, wprowadzał nowe marki, formaty i gatunki programowe. Obecnie portfolio nadawcy obejmuje poza Discovery Channel: Animal Planet, TLC, czy Eurosport. Discovery rocznie inwestuje łącznie 2 mld dolarów w ofertę programową, w tym formaty: „Racing Extinction”, „Life of Dogs”, czy „Harley Davidson”, a także wiele produkcji lokalnych, realizowanych również w Polsce.

Dla uczczenia 30-lecia, pracownicy Discovery na całym świecie wzięli udział w akcji „Discover your Impact Day”. Jej idea koncentruje się wokół trzech tematów nawiązujących do DNA Discovery: Ziemia (np. sadzenie drzew, sprzątanie terenów zielonych); woda (np. praca z lokalnymi ośrodkami żeglarskimi, instalacja beczek z wodą w miejskich ogrodach); ludzie (np. praca z dziećmi, pomoc w schroniskach dla bezdomnych). Zespół warszawskiego biura Discovery zaangażował się w prace ogrodnicze i renowacyjne w szkołach dla dzieci niepełnosprawnych, odnowienie szlaków turystycznych w Parku Marysin, wizytę w parku rozrywki oraz warsztaty dziennikarstwa sportowego dla wychowanków domów dziecka.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Świat wart ocalenia


      Na Czerwonej Liście Gatunków Ginących i Zagrożonych przygotowywanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody…