Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Kampania Cartoon Network: „Bądź kumplem, nie dokuczaj”

Kampania Cartoon Network: „Bądź kumplem, nie dokuczaj”

Marcin Gortat 2Aż 56 proc. dzieci w wieku szkolnym spotyka się z problemem dokuczania. 17 proc. uczniów było świadkiem przemocy w szkole więcej niż 10 razy w ciągu ostatniego roku. Co czwarte dziecko nie wie, gdzie szukać pomocy specjalisty (dane dotyczące 600 uczniów w wieku 8- 12 lat). W nawiązaniu do problemu Cartoon Network rozpoczął w lutym br. akcję Bądź kumplem, nie dokuczaj” wraz ze światowej sławy koszykarzem Marcinem Gortatem i psychologiem (ekspertem kampanii) Małgorzatą Ohme. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat dokuczania wśród dzieci. Reagowanie na sytuacje, w których ktoś komuś dokucza, pozbycie się obaw przed mówieniem o swoich doświadczeniach, a także wzmacnianie postaw koleżeńskich, może ograniczyć skalę problemu. Merytorycznym partnerem kampanii jest Fundacja A.R.T. Dołączyłem do kampanii Cartoon Network Bądź kumplem, nie dokuczaj, ponieważ sam dobrze wiem, że dokuczanie i krzywdzenie to poważny problem, który dotyka dzieci. Z takim problemem nikt nie powinien zmagać się sam. Chcę pomóc Cartoon Network w zwiększeniu świadomości na ten temat, zmotywować dzieci do reagowania i sprzeciwiania się dokuczaniupowiedział ambasador kampanii – Marcin Gortat.

 

Akcja wsparta jest miesięczną ogólnopolską kampanią telewizyjną na antenie Cartoon Network oraz w wybranych kanałach platformy nc+ (CANAL+ Sport, Ale Kino+, PLANETE+, DOMO+, Kuchnia+, nSport+). W promocji wykorzystane są spoty z udziałem Marcina Gortata oraz krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw – z punktu widzenia osoby, której ktoś dokucza, osoby dokuczającej oraz obserwatora. Obok telewizji, drugim niezwykle ważnym filarem kampanii jest strona internetowa- cartoonnetwork.pl/BadzKumplem, na której dzieci dotknięte problemem zastraszania – pośrednio lub bezpośrednio, mogą uzyskać dostęp do fachowej wiedzy, porad, wskazówek oraz zapoznać się z materiałami filmowymi przygotowanymi na potrzeby akcji. W ramach kampanii uruchomiono też specjalną infolinię (88 555 22 22) oraz adres mailowy (kumpel@przeciwprzemocy.pl), pod którymi można znaleźć pomoc i wsparcie. Jednym z elementów kampanii będzie konkurs dla dzieci, w którym główną nagrodą jest wyjazd zwycięzcy i jego najlepszego kumpla do Waszyngtonu na spotkanie z Marcinem Gortatem. Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu w formie pracy plastycznej odpowiedzi na pytanie „Kim jest fajny kumpel?”. Konkurs wystartował 11 lutego, zgłoszenia oraz prace konkursowe można przesyłać przez stronę cartoonnetwork.pl/BadzKumplem do 7 marca 2015 r. Kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj” jest częścią międzynarodowej akcji Cartoon Network „Be a Buddy, Not a Bully”, która w styczniu br. wystartowała w Wielkiej Brytanii (wcześniej – w 2012 r. – w USA). Inicjatywa obejmie również inne kraje z regionu EMEA – Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…