
Akcja wsparta jest miesięczną ogólnopolską kampanią telewizyjną na antenie Cartoon Network oraz w wybranych kanałach platformy nc+ (CANAL+ Sport, Ale Kino+, PLANETE+, DOMO+, Kuchnia+, nSport+). W promocji wykorzystane są spoty z udziałem Marcina Gortata oraz krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw – z punktu widzenia osoby, której ktoś dokucza, osoby dokuczającej oraz obserwatora. Obok telewizji, drugim niezwykle ważnym filarem kampanii jest strona internetowa- cartoonnetwork.pl/BadzKumplem, na której dzieci dotknięte problemem zastraszania – pośrednio lub bezpośrednio, mogą uzyskać dostęp do fachowej wiedzy, porad, wskazówek oraz zapoznać się z materiałami filmowymi przygotowanymi na potrzeby akcji. W ramach kampanii uruchomiono też specjalną infolinię (88 555 22 22) oraz adres mailowy (kumpel@przeciwprzemocy.pl), pod którymi można znaleźć pomoc i wsparcie. Jednym z elementów kampanii będzie konkurs dla dzieci, w którym główną nagrodą jest wyjazd zwycięzcy i jego najlepszego kumpla do Waszyngtonu na spotkanie z Marcinem Gortatem. Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu w formie pracy plastycznej odpowiedzi na pytanie „Kim jest fajny kumpel?”. Konkurs wystartował 11 lutego, zgłoszenia oraz prace konkursowe można przesyłać przez stronę cartoonnetwork.pl/BadzKumplem do 7 marca 2015 r. Kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj” jest częścią międzynarodowej akcji Cartoon Network „Be a Buddy, Not a Bully”, która w styczniu br. wystartowała w Wielkiej Brytanii (wcześniej – w 2012 r. – w USA). Inicjatywa obejmie również inne kraje z regionu EMEA – Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.