Po zmianie warunków przetargu na usługi telemetryczne ze strony TVP (przypomnijmy – warunki ogłoszone przez TVP 4 lutego br. były dla Nielsena nie do przyjęcia i firma nie złożyła oferty) firma Nielsen Audience Measurement wystartowała w przetargu Telewizji Polskiej na badania oglądalności. – po bardzo uważnej i starannej analizie dokumentacji przetargowej, podjęliśmy jako Nielsen decyzję o złożeniu naszej oferty w przetargu ogłoszonym przez TVP dnia 20 marca 2019 roku” – poinformował Mikołaj Piotrowski, szef marketingu i komunikacji w Nielsen Audience Measurement. „Warunki umieszczone przez TVP w nowej dokumentacji przetargowej zmieniły się i są zgodne z praktyką oraz standardami rynkowymi” – napisał.
TVP szuka firmy, która będzie badać jej oglądalność przez 12 miesięcy. Wykonawca ma pobierać dane z co najmniej 2350 mierników zainstalowanych w przynajmniej 1750 gospodarstwach domowych (w poprzednim przetargu z 2 tys. gospodarstw). TVP chce otrzymywać dane z co najmniej 157 stacji minuta po minucie (wcześniej nie mniej niż 200 stacji; obecnie Nielsen monitoruje ponad 170). Wykonawca ma zrealizować raz, a nie dwa razy w roku badanie założycielskie (Nielsen realizuje jedno badanie w ciągu roku). Z analiz, na jakich wykonanie ma pozwalać oprogramowanie firmy telemetrycznej, zniknęły wyniki pomiaru oglądalności online.
Obecna umowa TVP z Nielsen Audience Measurement obowiązuje do 9 kwietnia br.