Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Kolejny zwrot akcji

Kolejny zwrot akcji

Po zmianie warunków przetargu na usługi telemetryczne ze strony TVP (przypomnijmy – warunki ogłoszone przez TVP 4 lutego br. były dla Nielsena nie do przyjęcia i firma nie złożyła oferty) firma Nielsen Audience Measurement wystartowała w przetargu Telewizji Polskiej na badania oglądalności. – po bardzo uważnej i starannej analizie dokumentacji przetargowej, podjęliśmy jako Nielsen decyzję o złożeniu naszej oferty w przetargu ogłoszonym przez TVP dnia 20 marca 2019 roku” – poinformował Mikołaj Piotrowski, szef marketingu i komunikacji w Nielsen Audience Measurement. „Warunki umieszczone przez TVP w nowej dokumentacji przetargowej zmieniły się i są zgodne z praktyką oraz standardami rynkowymi” – napisał.

TVP szuka firmy, która będzie badać jej oglądalność przez 12 miesięcy. Wykonawca ma pobierać dane z co najmniej 2350 mierników zainstalowanych w przynajmniej 1750 gospodarstwach domowych (w poprzednim przetargu z 2 tys. gospodarstw). TVP chce otrzymywać dane z co najmniej 157 stacji minuta po minucie (wcześniej nie mniej niż 200 stacji; obecnie Nielsen monitoruje ponad 170). Wykonawca ma zrealizować raz, a nie dwa razy w roku badanie założycielskie (Nielsen realizuje jedno badanie w ciągu roku). Z analiz, na jakich wykonanie ma pozwalać oprogramowanie firmy telemetrycznej, zniknęły wyniki pomiaru oglądalności online.

Obecna umowa TVP z Nielsen Audience Measurement obowiązuje do 9 kwietnia br.

    • Numer 5-6/2022


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…