Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Łączenie biznesów i bogactwo planów

Łączenie biznesów i bogactwo planów

Grupa Cyfrowy Polsat – zdaniem swego kierownictwa – zakończyła II kw. br. bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. – Kontrola nad Netią pozwoliła na zwiększony potencjał sprzedażowy usług, a nad Eleven Sports – na budowanie naszej pozycji na rynku sportowych kanałów premium – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Tobias Solorz, prezes zarządu, Cyfrowy Polsat SA i Polkomtel Sp. z o.o.

 

Szybki internet stacjonarny Netii wzbogacił ofertę cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem klientów programu smartDOM, a produkty Netii wejdą wkrótce do kolejnych punktów sprzedaży Grupy. Z kolei ofertę telewizyjną Netii poszerzono o nowe programy (ponad 30 w pakiecie startowym), w tym Telewizji Polsat oraz pakiet z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. Dla Netii powstaje przy tej okazji nowa platforma komunikacyjna.

 

Podkreślono znaczenie zakupu większościowego pakietu akcji w spółce Eleven Sports Network, która ma szeroki dostęp do wielu atrakcyjnych praw sportowych i prowadzi 4 szybko rozwijające się na rynku polskim kanały telewizyjne. Z dumą mówiono o wprowadzeniu ofert z Ligą Mistrzów i Ligą Europy UEFA w Cyfrowym Polsacie, sieci Plus i Ipli oraz uruchomieniu transmisji z tych rozgrywek w końcu sierpnia br. Na konferencji wspominano o planie monetyzacji wspomnianych wyżej praw sportowych, nie podając jednak które podmioty rynkowe oprócz wymienionych przez dziennikarzy (TVP – sublicencja na wybrane spotkania, UPC Polska i WTK Winogrady) zdecydowały się zakupić ofertę na nowe kanały Polsat Sport Premium. Padło tylko stwierdzenie, że oferta była aktualna przez ok. dwa tygodnie lipca br., a obecnie jest już dla ewentualnych chętnych zamknięta.

 

Z pewnością jest to dla Grupy Polsat pracowity rok – do końca br. mają zostać uruchomione kolejne firmowe 3 kanały: Smart Dom, Polsat Rodzina oraz Polsat Games. Ten pierwszy ma promować nowinki technologiczne i rozsądne oszczędzanie, ale prawdziwą bombą ma być ten trzeci, na potrzeby którego Grupa buduje specjalne, nowoczesne studio (start planowany jest w III i IV kw. br.) Jeśli chodzi o firmowe portfolio kanałów tematycznych – planowane są zmiany wobec Polsat News 2, który nie notował dobrych wyników oglądalności i dla którego „szukamy pomysłu” – jak stwierdzono podczas konferencji.

 

Szefowie Polsatu byli też pytani o współpracę Netii z TVP na polu badań telemetrycznych, ale zdecydowanie odcięli się od takiego właśnie ujęcia tematu. – Netia nie prowadzi własnych badań udziałów oglądalności rynku telewizyjnego. Jest dostawcą danych otrzymywanych w oparciu o informację zwrotną z działających w jej sieci dekoderów – podkreślano.

 

To był z pewnością dobry kwartał firmy i jej biznesu telewizyjnego pod względem dynamiki rynku reklamy i sponsoringu i to pomimo wzmożonej aktywności konkurencji na polu rywalizacji sportowej (MŚ w piłce nożnej na antenach TVP).

 

 

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat*

 

mln zł

II kw.

2018

II kw.

2017

zmiana r/r

 

przychody

 

2 603

 

2 421

 

7,5 proc.

EBITDA

946

915

3,5 proc.

 

marża EBITDA

 

36,4 proc.

 

37,8 proc.

 

 

-1,4 p.p.

 

zysk netto

231,4

282,0

-19 proc.

 

*Zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe za okres 6 m-cy zakończony 30 czerwca 2018 r. oraz szacunki własne w odniesieniu do II kw. 2017. Konsolidacja wyników spółki Netia od 22.05.2018 r.

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…