
Szybki internet stacjonarny Netii wzbogacił ofertę cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem klientów programu smartDOM, a produkty Netii wejdą wkrótce do kolejnych punktów sprzedaży Grupy. Z kolei ofertę telewizyjną Netii poszerzono o nowe programy (ponad 30 w pakiecie startowym), w tym Telewizji Polsat oraz pakiet z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. Dla Netii powstaje przy tej okazji nowa platforma komunikacyjna.
Podkreślono znaczenie zakupu większościowego pakietu akcji w spółce Eleven Sports Network, która ma szeroki dostęp do wielu atrakcyjnych praw sportowych i prowadzi 4 szybko rozwijające się na rynku polskim kanały telewizyjne. Z dumą mówiono o wprowadzeniu ofert z Ligą Mistrzów i Ligą Europy UEFA w Cyfrowym Polsacie, sieci Plus i Ipli oraz uruchomieniu transmisji z tych rozgrywek w końcu sierpnia br. Na konferencji wspominano o planie monetyzacji wspomnianych wyżej praw sportowych, nie podając jednak które podmioty rynkowe oprócz wymienionych przez dziennikarzy (TVP – sublicencja na wybrane spotkania, UPC Polska i WTK Winogrady) zdecydowały się zakupić ofertę na nowe kanały Polsat Sport Premium. Padło tylko stwierdzenie, że oferta była aktualna przez ok. dwa tygodnie lipca br., a obecnie jest już dla ewentualnych chętnych zamknięta.
Z pewnością jest to dla Grupy Polsat pracowity rok – do końca br. mają zostać uruchomione kolejne firmowe 3 kanały: Smart Dom, Polsat Rodzina oraz Polsat Games. Ten pierwszy ma promować nowinki technologiczne i rozsądne oszczędzanie, ale prawdziwą bombą ma być ten trzeci, na potrzeby którego Grupa buduje specjalne, nowoczesne studio (start planowany jest w III i IV kw. br.) Jeśli chodzi o firmowe portfolio kanałów tematycznych – planowane są zmiany wobec Polsat News 2, który nie notował dobrych wyników oglądalności i dla którego „szukamy pomysłu” – jak stwierdzono podczas konferencji.
Szefowie Polsatu byli też pytani o współpracę Netii z TVP na polu badań telemetrycznych, ale zdecydowanie odcięli się od takiego właśnie ujęcia tematu. – Netia nie prowadzi własnych badań udziałów oglądalności rynku telewizyjnego. Jest dostawcą danych otrzymywanych w oparciu o informację zwrotną z działających w jej sieci dekoderów – podkreślano.
To był z pewnością dobry kwartał firmy i jej biznesu telewizyjnego pod względem dynamiki rynku reklamy i sponsoringu i to pomimo wzmożonej aktywności konkurencji na polu rywalizacji sportowej (MŚ w piłce nożnej na antenach TVP).
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat*
mln zł |
II kw. 2018 |
II kw. 2017 |
zmiana r/r |
przychody |
2 603 |
2 421 |
7,5 proc. |
EBITDA |
946 |
915 |
3,5 proc. |
marża EBITDA
|
36,4 proc. |
37,8 proc.
|
-1,4 p.p.
|
zysk netto |
231,4 |
282,0 |
-19 proc. |
*Zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe za okres 6 m-cy zakończony 30 czerwca 2018 r. oraz szacunki własne w odniesieniu do II kw. 2017. Konsolidacja wyników spółki Netia od 22.05.2018 r.