Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Mamy sporo do zrobienia…

Mamy sporo do zrobienia…

Danny_portrait 2

TELEKABEL& digital tv rozmawia z Danny’m Menkenem, dyrektorem zarządzającym grupy Eleven Sports Network

 

 

Kto jest właścicielem firmy Eleven Sports Network? Czy jest to Grupa Kapitałowa The Channels co Ltd.? Czy to również firma  powstała w 2015 roku? Czy jej zaplecze finansowe to kapitał prywatny kilku osób?

 

Danny Menken: Eleven Sports Network została założona w 2015 roku i należy do The Channels Group Co. Ltd. z siedzibą w Londynie. Firma ta jest własnością prywatnych inwestorów, którzy zdecydowali się zbudować ją od podstaw. Pomimo że jest to nowa firma, jej twórcy mają spore doświadczenie w branży telewizyjnej.

 

Belgia, Malezja, Polska, Singapur – dlaczego akurat na tych 4 rynkach objawiło się w 2015 roku przedsięwzięcie takie jak Eleven Sports Network? Czy w każdym z krajów poza Polską wśród 9-ciu kanałów firmy są obecne Eleven i Eleven Sports i czy pozostałych 7 stacji też w znacznej części poświęconych jest piłce nożnej? Czy firma planuje w przyszłości ekspansję na inne jeszcze rynki?

 

DM: Zarówno Eleven jak i Eleven Sports są dostępne we wszystkich tych państwach, a od niedawna również w Luksemburgu. Ponieważ chcemy dostosować naszą ofertę do potrzeb i zainteresowań kibiców w każdym z tych krajów, zakupiliśmy różne prawa na różne terytoria. Oznacza to, że Eleven i Eleven Sports w Polsce mają własną ramówkę, inną niż ich zagraniczne odpowiedniki. Wspólną cechą wszystkich tych kanałów są treści premium – program oparty na wydarzeniach sportowych z najwyższej półki. Ponadto, wszystkie nadają 24 godziny na dobę, w HD i z komentarzem w miejscowych językach. Wszędzie, gdzie jesteśmy, Eleven jest dedykowany w całości piłce nożnej, a Eleven Sports pokazuje również inne popularne dyscypliny sportowe.

Pokazywanie międzynarodowych i lokalnych rozgrywek sportowych na najwyższym poziomie jest w naszym „biznesowym DNA”. Dlatego właśnie, zanim podjęliśmy decyzję o uruchomieniu kanałów w tych a nie innych państwach, przeanalizowaliśmy, jakie są możliwości nabycia atrakcyjnych telewizyjnych praw sportowych oraz jaki jest potencjał danego rynku. I doszliśmy do wniosku, że powinniśmy rozpocząć naszą działalność od Polski, Belgii, Malezji i Singapuru. Na razie chcemy skoncentrować się na tych rynkach, na które właśnie weszliśmy. Jesteśmy bardzo dumni z tego, co osiągnęliśmy na nich w tak krótkim czasie, ale wciąż mamy sporo do zrobienia. A jeśli chodzi o nowe rynki, to będziemy rozważać ekspansję, jeśli w jakimś nowym miejscu pojawią się interesujące nas możliwości.   

 

 

Na ile pomocna w zdobyciu praw do pokazywania najważniejszych piłkarskich lig europejskich była dla Eleven Sports Network katarska telewizja beIN Sports?

 

DM: Przede wszystkim należy wyjaśnić, że BeIN Sports jest osobną firmą. Kiedy zakupili prawa do La Liga na terytorium Polski, my złożyliśmy im najlepszą ofertę, a oni zdecydowali się sprzedać sublicencję nam.

 

Stopniowo poszerzacie w Polsce dystrybucję. Na jakim etapie są rozmowy Eleven Sports Network z największą platformą satelitarną w Polsce – Cyfrowy Polsat?

 

DM: W drugiej połowie września br. podpisaliśmy umowę z nc+. Jesteśmy również w ofercie Netii, East & West, City-Netu, Gaweksu, Elsatu oraz player.pl. Prowadzimy rozmowy z liczną grupą operatorów. Nie możemy zdradzać szczegółów wciąż toczących się negocjacji. O podpisanych umowach informujemy niemalże zaraz po ich zawarciu. Mogę powiedzieć jedynie tyle, że chcemy zapewnić naszym kanałom szeroką dystrybucję, a nasi potencjalni partnerzy są zainteresowani współpracą. Musimy wykazać się cierpliwością. Negocjacje w tym biznesie mogą potrwać.

 

Jako kanały premium i w dodatku sportowe i HD, kanały Eleven są zapewne dla polskiego rynku operatorów produktem drogim. Ile czasu daje sobie kierownictwo firmy na przekonanie do swych stacji operatorów największych sieci kablowych w Polsce?

 

DM: Tak długo, jak będzie trzeba. Jesteśmy cierpliwi. Wierzymy w to, że nasze kanały byłyby bardzo wartościowym elementem oferty każdego operatora. Mamy bardzo atrakcyjne treści – czołówkę europejskich lig piłki nożnej takich, jak hiszpańska La Liga, włoska Serie A, francuska Ligue 1 oraz angielskie rozgrywki pucharowe FA Cup. Posiadamy również prawa do światowej klasy rozgrywek innych dyscyplin: Ligi Mistrzów Velux EHF (w której o tytuł klubowego mistrza Europy walczą również polskie drużyny ), turniejów tenisowych z cyklu ATP 250, czy też widowiskowej NFL. Dopiero co pokazaliśmy bardzo emocjonujący EuroBasket 2015, podczas którego polska drużyna doszła do 1/8 finału. Oprócz zawartości programowej, ważne jest również to, jak wykorzystujemy prawa, które mamy – pokazujemy naprawdę dużo wydarzeń na żywo. Jak na początek działalności, mamy naprawdę sporo atutów.

Warto także podkreślić, że nasze kanały tworzone są dla kibiców przez kibiców. Planujemy komunikować się z widzami i budować ich społeczność na różne sposoby. Nasze profile na Facebooku i Twitterze szybko zdobywają nowych fanów, którzy z chęcią rozmawiają z nami i o nas. Zdarzyło się nawet, że byliśmy trendem numer 1 polskiego Twittera, a wiele razy byliśmy w pierwszej dziesiątce. To wszystko czyni nasze kanały wyjątkowymi. Wierzymy, że zainteresowanie, które wzbudzają, będzie rosło.

 

więcej w numerze 10/2015

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Świat wart ocalenia


      Na Czerwonej Liście Gatunków Ginących i Zagrożonych przygotowywanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody…