Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Mierzymy wysoko

Mierzymy wysoko

Dariusz Dąbski

z Dariuszem Dąbskim, prezesem Telewizji Puls, nadawcy kanałów TV Puls i PULS2, rozmawiają Danuta Harenda i Andrzej Konaszewski.

 

Co Pan sądzi o kierunku programowym, w jakim rozwinęła się oferta działających już multipleksów telewizji naziemnej? Czy widziałby ją Pan inaczej, ciekawiej?

 

Ta oferta w dużej mierze odwzorowuje układ sił na polskim rynku telewizyjnym. Jest to pewna bariera dla startu i rozwoju zupełnie nowych stacji. Konkurencja na multipleksach i wśród kanałów płatnych wymusza na wszystkich graczach rynku inwestycje w ofertę programową. Dziś każdy nadawca musi się starać o jak najwyższą jakość swojej oferty, bo inaczej nie utrzyma się na rynku. Nie można wpaść w pułapkę „jakoś się obejrzy”, bo samym zasięgiem się nie wygra. Najważniejsza jest jakość.

 

Czy brakuje Panu czegoś w ofercie cyfrowych multipleksów telewizji naziemnej?

 

Jeśli chodzi o stacje uniwersalne, to uważam, że oferta jest  konkurencyjna. I nie mówię o liczbie kanałów, tylko o ich jakości. Jeszcze większa liczba kanałów może tę jakość obniżyć. Według mnie rynek telewizji naziemnej jest już nasycony. Trzeba pamiętać o tym, że rynek reklamy nie jest z gumy i może nie „udźwignąć” kolejnych telewizyjnych przedsięwzięć. Nie ma żadnych podstaw, by sądzić, że w ramach naziemnej telewizji cyfrowej może działać na przykład 50 bezpłatnych kanałów.

 

Zatem dlaczego większość nadawców odpowiada na apel Krajowej Rady w sprawie konkursu na obecność na ósmym multipleksie? Dotyczy to także Telewizji Puls…

 

Jesteśmy aktywnym uczestnikiem procesu cyfryzacji, poważnym graczem i nie możemy pozostać bierni w takiej sytuacji. Jeśli wszyscy po te częstotliwości sięgają, my też musimy w tym uczestniczyć. Na razie jednak za mało wiemy o warunkach tego konkursu. Nie jest jasne czy będzie to multipleks dla stacji płatnych czy może będzie tam rozwijana oferta HD. Konkurencyjność polskiego rynku telewizyjnego plasuje nasz kraj tuż za rynkiem brytyjskim. Oczywiście mogą pojawić się nowe kanały, ale będzie im bardzo ciężko się utrzymać. Do tej pory wiedzieliśmy o wszystkim, co dzieje się na rynku, a tymczasem dowiaduję się z mediów, że rozdysponowano częstotliwości lokalne i powstają regionalne multipleksy. Na rynku telewizyjnym w Polsce dzieją się czasem dziwne rzeczy, którymi jestem zaskoczony.

 

Co Pan ma na myśli?

 

Na przykład to, że na rynku telewizyjnym pojawiają się różne egzotyczne podmioty zainteresowane cyfryzacją. Chcą chyba w ten sposób polepszyć postrzeganie swoich firm nie zdając sobie sprawy jak bardzo kosztownym i wymagającym biznesem jest telewizja.

 

Cały wywiad w numerze 4/2014 miesięcznika TELEKABEL & digital tv

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…