– Nieprawdą jest, że w publicznych mediach mamy tyle misji ile abonamentu. Wszystko jest misją, jeśli jest na dobrym poziomie – i ambitna publicystyka i kulturalna rozrywka i … sport – mówił na otwarciu wiosennej konferencji ramówkowej TVP jej prezes Jacek Kurski zapowiadając zmiany programowe na antenach publicznego nadawcy. I tak – zrobiony zostanie ukłon w stronę różnych – niedocenianych zdaniem J. Kurskiego – przez dotychczasowych włodarzy TVP pokoleń. Dzieci odzyskają popularny niegdyś Teleranek. Stworzone zostanie specjalne pasmo południowe dla seniorów (robione przez seniorów). Nowością mają być także „Weekendy tożsamościowe” – poświęcone świętom narodowym i innym ważnym, z patriotycznego punktu widzenia okazjom. Z uwagi na zbyt małą „cytowalność” w innych mediach prezes zapowiedział też udoskonalenie formatów informacyjnych, które jako „mocne pasma” pojawią się jednocześnie w godzinach porannych i wieczornych w TVP1 i TVPINFO. Intensywny lifting obu anten telewizji publicznej ma się zacząć w kwietniu br. Tymczasem na spotkaniu z dziennikarzami TVP promowała m. in. swoje najnowsze wiosenne hity, w tym seriale: „Bodo”, „Strażacy”, „Ojciec Mateusz”. Zaprezentowali się też nowi szefowie anten tematycznych – TVP ABC – Justyna Karnowska i TVP Kultura – Mateusz Matyszkowicz.