Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > teletemat >> Nadchodzi sportowa konkurencja ?

Nadchodzi sportowa konkurencja ?

ESN-logo655

W sierpniu br. na polskim rynku mają wystartować dwa kanały sportowe nadawcy Eleven Sports Network, który brał udział w przetargu na pokazywanie Ekstraklasy. Na ich antenach widzowie zobaczą m.in. mecze włoskiej Serie A i francuskiej Ligue 1.

 

W pierwszym etapie uruchomimy w Polsce dwa kanały. Pierwszy pod nazwą Eleven skierowany przede wszystkim do fanów futbolu. W drugim – Eleven Sports pokażemy inne dyscypliny oraz mecze piłkarskie, które będą kolidowały z transmisjami w kanale piłkarskim – zapowiada Andre Tegner, dyrektor zarządzający Grupy Eleven Sports Network. ESN poinformował, że mecze Serie A i Ligue 1 (pokazywane dotąd w kanałach platformy nc+) oraz ligi szkockiej SPFL, znajdą się na antenach jego stacji na wyłączność. Poza tym nowe kanały transmitować będą Formułę 1 (do końca 2015 r. prawa do niej ma Telewizja Polsat), Ligę Mistrzów piłkarzy ręcznych, włoską ligę siatkówki, sporty motorowe, sporty walki czy NFL. Spotkania wymienionych lig zagranicznych nadawca będzie pokazywał od startu ich nowego sezonu w sierpniu br. – ESN zapowiada wprowadzenie nowej formuły prezentowania wydarzeń sportowych, pomysłów i rozwiązań, jakie nie były dotychczas wykorzystywane w transmisjach na żywo i w programach studyjnych. Zależy nam, aby transmisjom nadać świeżości. Mamy zamiar dostarczać nie tylko informacje stricte sportowe, ale tworzyć prawdziwą atmosferę meczową, która zbliży fanów i zawodników, najważniejszych uczestników spektakli sportowych – mówi Patryk Mirosławski, szef redakcji sportowej Eleven Sports Network, dotychczas komentator i prezenter w Sportklubie. – W ESN pojawią się młodzi, zupełnie nowi komentatorzy, którzy doskonale znają się na sporcie – dodaje. Obecnie trwa przyjmowanie zgłoszeń kandydatów. Nowe kanały mają być premium, więc widz będzie musiał dodatkowo zapłacić. Nie jest jeszcze znana cena, ani sposób sprzedaży dostępu do nich. Nadawca zapowiada, że znajdą się w ofercie sieci kablowych, platform satelitarnych oraz w internecie. Będą nadawane w wysokiej rozdzielczości HD. ESN należy do grupy kapitałowej The Channels Co Ltd. Jej właścicielem jest Andrea Radrizzani, współzałożyciel agencji MP & Silva sprzedającej prawa sportowe. Ten włoski biznesmen uruchamiał już kanał Eleven w Malezji, Singapurze i Belgii. Kolejny etap to Polska.

 

Niektóre z zapowiedzi szefów ESN dementuje jednak, powołując się na nieoficjalne źródła, „Przegląd Sportowy”. Wg. tych źródeł kanał przedwcześnie pochwalił się posiadaniem praw do pokazywania w Polsce m.in. włoskiej Serie A i francuskiej Ligue 1. Dystrybutor tych praw, agencja MP&Silva, pytana przez konkurencyjnych nadawców zaprzecza, że prawa zostały komukolwiek sprzedane, a więc nadal można je nabyć. Pikanterii sprawie dodaje fakt wspomnianego wcześniejszego powiązania szefa Eleven Sports Network z MP&Silva. Tajemnicą poliszynela jest także jak spółka chce zbudować zasięg swoich kanałów, skoro na niecałe dwa miesiące przed planowanym ich startem główni operatorzy płatnej telewizji twierdzą, że nikt jeszcze z nimi na ten temat nie rozmawiał. Faktem jest tylko, że ESN ogłosił przetarg ofertowy na firmę, która się zajmie dystrybucją programów. Jak nam powiedział jeden z uczestników przetargu, warunki jakie zostały przedstawione dystrybutorom przez oferenta świadczą o niezbyt profesjonalnej znajomości rynku telewizyjnego. Z kolei Eleven Sports Network, jak twierdzą jego współpracownicy, podchodzi do organizacji przedsięwzięcia z wielką determinacją i pomimo wielu znaków zapytania zapewnia, że z „odpaleniem” kanałów falstartu nie będzie.

 

Dla kanałów ESN pracują:

 

Inga Uchymiak

Inga Uchymiak

 

Danny Menken – dyrektor zarządzający grupy ESN, wcześniej pracował w mediach, m. in. w Eurosporcie oraz w Infostrada Sports Group; Patryk Mirosławski – szef redakcji sportowej, wcześniej Sportklub; Michał Roliński – dyrektor handlowy, nadzoruje całość działań handlowo-marketingowych, wcześniej pracował m. in. dla bwin (austriacki bukmacher internetowy), ma więc doświadczenie w branży sportowej; Justyna Bednarek-Roszkowska – dyrektor sprzedaży czasu reklamowego (wcześniej w Atmedia); Ralf Manthey – dyrektor operacyjny, który pracował przy uruchamianiu w Polsce Sportklubu i RTL7; Inga Uchymiak – dyrektor marketingu, wcześniej m. in. PR manager kanału Planete; marketing & PR manager w kanale sportowym NASN, który został przejęty przez ESPN oraz marketing & PR manager kanału ESPN America; senior marketing manager ESPN EMEA odpowiedzialny za rynki ESPN: francuski i holenderski.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…