MTG (Modern Times Group) to międzynarodowa (kojarzona głównie z rynkami skandynawskimi) grupa mediowa działająca na terenie sześciu kontynentów, w skład której wchodzi Viasat Broadcasting. Jej biznes obejmuje kanały telewizyjne free-TV i pay-TV, radio i produkcję programów. W Polsce kanały należące do Grupy to Polsat Viasat History, Polsat Viasat Explore i Polsat Viasat Nature, a od jesieni tego roku – także TV 1000 Rucckoje Kino (w oryginalnej wersji językowej, płatny kanał filmowy numer 1 w Rosji). Na sierpniowej konferencji prasowej przedstawicielstwa firmy Viasat Broadcasting w Polsce poinformowano także o zakupie i dostępności w ofercie polskiego oddziału 3 nowych kanałów muzycznych Trace: Sports, Tropical i Urban ( wcześniej w ofercie AMC Networks).
Trzeba przyznać, że jesienią br. w ramówkach kanałów należących do Viasat znalazło się szereg interesujących nowości. Na uwagę zasługuje zwłaszcza ciekawa nisza rynkowa – do programmingu Viasat Explore trafiły relacje z finałów zawodów gier rozgrywanych on-line (m. in. Leauge of Legends czy Counter Strike). Przy okazji można się było dowiedzieć, że polskie zespoły specjalizujące się w e- sporcie są w światowej czołówce. Prezentując zalety stacji Viasat Wojciech Kowalczyk – head of advertising sales & marketing Poland, podkreślał, że jest to programming w większości premierowy i nie starszy niż 2- letni. Treści prezentowane na antenie HISTORY (prezentujące głownie tematy z zakresu historii europejskiej) bardzo często mają i mieć będą w nadchodzącym sezonie odniesienia do tradycji i historii Polski (np. w serialu „Superszpiedzy”).