Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Netia jak…Nielsen ?

Netia jak…Nielsen ?

Prezes TVP Jacek Kurski ma wreszcie alternatywny pomysł na badanie oglądalności kanałów i programów TVP. Nic to, że umowa z  polskim oddziałem firmy Nielsen wiąże go do 2019 r. Dla uzasadnienia „błędnych pomiarów” tej ostatniej firmy w odniesieniu do oglądalności TVP prezes J. Kurski sprzymierzył się z dużym operatorem telekomunikacyjnym, który ma w ofercie m. in. usługi telewizyjne – z firmą Netia. Netia ma ok. 180 tys. klientów „telewizyjnych” , więc z prostego mnożenia tej liczby przez 3 (liczba osób przypadająca średnio na gospodarstwo domowe) wychodzi prezesowi, że ok. 500 tys. osób – to miarodajny „panel badawczy” w odniesieniu do oglądalności TVP. Która to oglądalność jest oczywiście krańcowo inna (wyższa!)  niż dane opracowywane przez Nielsena. Dlaczego to właśnie Netia ma stać się partnerem „telewizji narodowej”? Według wyjaśnień Karola Wieczorka, rzecznika operatora – „Netia posiada prototypowe narzędzie, analizujące zanonimizowane dane o oglądalności poszczególnych kanałów TV, dostarczanych abonentom. Narzędzie to powstało z myślą o doskonaleniu naszej unikatowej oferty programowej. Dzięki nowoczesnej technologii dostarczania sygnału TV Netia dysponuje znaczącą przewagą nad konkurencją w tym zakresie i chcemy tę przewagę wykorzystać z korzyścią dla naszych klientów. Widzimy również szansę na polepszenie oferty programowej i optymalizację czasu reklamowego przez samych nadawców, zwłaszcza kanałów tematycznych”. Telewizja w technologii unicast pozwala Netii analizować dane o oglądalności kanałów w odniesieniu do poszczególnych urządzeń. Dzięki oddolnej inicjatywie informatyków firmy powstał produkt, pozwalający badać oglądalność „ na żywo”. Np. sprawdzić, jak się przesuwa widownia poszczególnych programów, kiedy i na co przełączają się użytkownicy firmy (z odświeżaniem co 30 sekund.) Tyle, że nie wiadomo, kto siedzi przed telewizorem – mężczyzna czy kobieta, ile ma lat itp. A takie dane znajdują się w panelu Nielsena, który jako jedyny bada oglądalność telewizji w Polsce. Jednakże – przy odrobinie wysiłku i pozyskaniu zgód od abonentów Netii, takie dane można by ponoć pozyskać.

    • Numer 7/8 2017


    • Abonamentowa kwadratura koła


      Jeszcze pod koniec maja 2017 roku, kiedy obradowała konferencja operatorów komunikacji elektronicznej w Sopocie było…

    • TELEKABEL& digital tv rozmawia z Emmą Jones, VP commercial affairs Viasat World Ltd.


      Rynek k. tematycznych jest coraz bardziej wymagający, pojawiają się kolejni gracze (np. Polsat Doku). Jakie są…

    • Republika 4FUN otworzyła granice


      21 czerwca w warszawskim klubie La Playa uroczyście otworzyła swoje granice Republika 4FUN, startując  tym samym z…