Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Netia jak…Nielsen ?

Netia jak…Nielsen ?

Prezes TVP Jacek Kurski ma wreszcie alternatywny pomysł na badanie oglądalności kanałów i programów TVP. Nic to, że umowa z  polskim oddziałem firmy Nielsen wiąże go do 2019 r. Dla uzasadnienia „błędnych pomiarów” tej ostatniej firmy w odniesieniu do oglądalności TVP prezes J. Kurski sprzymierzył się z dużym operatorem telekomunikacyjnym, który ma w ofercie m. in. usługi telewizyjne – z firmą Netia. Netia ma ok. 180 tys. klientów „telewizyjnych” , więc z prostego mnożenia tej liczby przez 3 (liczba osób przypadająca średnio na gospodarstwo domowe) wychodzi prezesowi, że ok. 500 tys. osób – to miarodajny „panel badawczy” w odniesieniu do oglądalności TVP. Która to oglądalność jest oczywiście krańcowo inna (wyższa!)  niż dane opracowywane przez Nielsena. Dlaczego to właśnie Netia ma stać się partnerem „telewizji narodowej”? Według wyjaśnień Karola Wieczorka, rzecznika operatora – „Netia posiada prototypowe narzędzie, analizujące zanonimizowane dane o oglądalności poszczególnych kanałów TV, dostarczanych abonentom. Narzędzie to powstało z myślą o doskonaleniu naszej unikatowej oferty programowej. Dzięki nowoczesnej technologii dostarczania sygnału TV Netia dysponuje znaczącą przewagą nad konkurencją w tym zakresie i chcemy tę przewagę wykorzystać z korzyścią dla naszych klientów. Widzimy również szansę na polepszenie oferty programowej i optymalizację czasu reklamowego przez samych nadawców, zwłaszcza kanałów tematycznych”. Telewizja w technologii unicast pozwala Netii analizować dane o oglądalności kanałów w odniesieniu do poszczególnych urządzeń. Dzięki oddolnej inicjatywie informatyków firmy powstał produkt, pozwalający badać oglądalność „ na żywo”. Np. sprawdzić, jak się przesuwa widownia poszczególnych programów, kiedy i na co przełączają się użytkownicy firmy (z odświeżaniem co 30 sekund.) Tyle, że nie wiadomo, kto siedzi przed telewizorem – mężczyzna czy kobieta, ile ma lat itp. A takie dane znajdują się w panelu Nielsena, który jako jedyny bada oglądalność telewizji w Polsce. Jednakże – przy odrobinie wysiłku i pozyskaniu zgód od abonentów Netii, takie dane można by ponoć pozyskać.

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…