Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > technologie >> Netia stawia na własną sieć

Netia stawia na własną sieć

Netia billboard

W III kw. 2013 r. przychody Grupy Netia spadły o 4 proc. kwartał-do-kwartału do 457,1 mln zł w porównaniu do 477,5 mln zł w II kw. 2013 r. Przychody za pierwsze dziewięć miesięcy 2013 r. wyniosły 1,43 mld zł, wykazując spadek o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. Spadek przychodów był związany z niższą liczbą usług (RGU) w segmencie klientów indywidualnych (przede wszystkim usług głosowych na rynku regulowanym), jak również z systematycznymi obniżkami stawek za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych (MTR). Skorygowany zysk EBITDA (wyłączający zdarzenia o charakterze jednorazowym) wyniósł w III kw. br. 144,1 mln zł (wzrost o blisko 3 proc. w stosunku do II kw. br.), a za pierwsze dziewięć miesięcy – 426,6 mln zł (spadek o 4 proc. w stosunku do 2012 r.) – Firma odnotowała postęp w rozwoju usług w segmencie klientów indywidualnych w oparciu o własną sieć. Łączna liczba usług TV wyniosła 111 tys.,(wzrost o 53 proc. r/r) co czyni Netię najszybciej rozwijającym się dostawcą płatnej TV w Polsce – powiedział Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii. – Modernizacja sieci dostępowej i popyt na usługi telewizyjne przełożyły się na poziom przyłączeń usług szerokopasmowych, które na bazie własnej sieci Netii wzrosły pomiędzy kolejnymi kw. o blisko 2 tys. Tym samym umocnił się pozytywny trend, co skłoniło nas do zmiany prognozy liczby usług na koniec 2013 r. (z poziomu 2,525 mln do 2,540 mln). Zarząd zdecydował przyspieszyć sprzedaż i podnieść poziom penetracji usługami internetowymi i TV we własnej sieci Netii, w której zasięgu jest obecnie 2,9 mln gospodarstw domowych – dodał. Na koniec września br. liczba usług szerokopasmowych Netii wyniosła 854,2 tys. (spadek o 1 proc. w stosunku do końca czerwca 2013 r.) Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów stacjonarnych usług głosowych netto o 31,5 tys. w porównaniu do spadku netto o 44,01 tys. w II kw. Baza klientów usług głosowych Netii ostatniego dnia września br. wyniosła 1,52 mln. W III kw. br. spółka rozszerzyła zasięg istniejącej sieci NGA o 68 tys. gospodarstw domowych, umożliwiającej świadczenie, m. in., usług szerokopasmowych o wysokiej przepływności (FOTON) i pakietów 3play obejmujących usługi telewizyjne (Telewizja Osobista). 30 września br. sieć NGA Netii obejmowała zasięgiem 1,24 mln gospodarstw domowych, w tym ok. 888 tys. w zasięgu sieci miedzianej VDSL, ok. 147 tys. sieci optycznej (FTTH – PON) i ok. 205 tys. sieci ethernetowej (FTTB). Uwzględniając akwizycje części dawnej sieci kablowej ASTER od UPC Polska, Netia zamierza rozszerzyć zasięg sieci NGA co najmniej o kolejne 475 tys. gosp. domowych. Integratorem sieci rożnych do tej pory firm i technologii  jest dla Netii firma Vector. Na przełomie I i II kw. 2014 r. w dawnych zasobach ASTER Netia uruchomi sprzedaż swoich nowych usług.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Świat wart ocalenia


      Na Czerwonej Liście Gatunków Ginących i Zagrożonych przygotowywanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody…