Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> New Europe Market 2017

New Europe Market 2017

Kanały FTA w świecie nowych technologii rynkowych.

 

Jeśli nie możesz kogoś pokonać – przyłącz się: podczas 5. edycji Konferencji NEM dowiesz się m. in. w czyich rękach leży przyszłość kanałów FTA

 

W ciągu kolejnej, piątej  edycji konferencji New Europe Market Dubrovnik będzie  zapamiętany nie tylko jako najwspanialsza destynacja turystyczna. W ciągu czterech czerwcowych dni tego roku stanie się centrum debaty na temat przyszłości i rozwoju telewizji. New Europe Market jest wydarzeniem, które gościć będzie wiodących ekspertów rynku mediowego. W panelu poświęconym  możliwościom kanałów FTA – ich przetrwania w świecie rosnącej na tym rynku konkurencji –  zaprezentuje się znakomity gość tegorocznej konferencji NEM –  Pete Smith – managing director Antenna International.

 

Przetrwanie czy równorzędny udział

 

Kiedy w niedalekiej przeszłości dyskutowano na temat prognoz dotyczących telewizji linearnej – nie były one zbyt optymistyczne. W tych nowych, także dla telewizji czasach, kiedy mamy do dyspozycji nie tylko kanały pay – tv ale także subskrypcję płatnych serwisów streamingowych  (Netflix, Pickbox, Hulu), kanały FTA wciąż nie odchodzą w zapomnienie – choć myśleliśmy, że tak będzie. Pominąwszy fakt, że bariery technologiczne pomiędzy starymi a nowymi graczami branży telewizyjnej pogłębiają się z roku na rok, zasadne pozostaje pytanie – na ile rynkowe nowinki technologiczne mogą pomóc tradycyjnym, linearnym stacjom zatrzymać równie tradycyjną telewizyjną widownię? Konfrontowana z mnóstwem nowych wyzwań telewizja linearna wydaje się przez to umacniać, ale czy nie powinna być dostępna na żądanie w celu zachowania tradycyjnej widowni? Do jakiego stopnia kanały FTA powinny zaadaptować się w świecie nowych, rynkowych technologii, by zachować mocną pozycję? Czy to proponowane przez nie treści będą czynnikiem decydującym o tej pozycji i oddziaływaniu na odbiorców? 

Jednym z najbardziej prominentnych uczestników NEM 2017 będzie Pete Smith, w przeszłości prezes NBC Universal International. To jemu firma ta zawdzięcza 44 proc. wzrost (w trakcie 3-letniego okresu), w tym wzrost liczby kanałów telewizyjnych z 12 do 70 (wartościowo – stworzenie rynku pay-tv wartego 500 mln dolarów).

Pete jest obecnie dyrektorem w firmie Antenna International, gdzie zarządza jej europejskimi powiazaniami. Firma ta skupia się m. in. na pomocy rynkowi mediów Europy Wschodniej – w tym inwestowaniu w programming i firmy wykorzystujące technologie cyfrowe.

Pete był już panelistą konferencji NEM podczas jej poprzednich edycji, a do wszystkich jej potencjalnych uczestników zwraca się następująco: „Jakość paneli dyskusyjnych i wystąpień podczas konferencji NEM jest ogromnej wagi. Zaznaczcie sobie ten termin w kalendarzu!”.  

 

NEM to początek sukcesu w biznesie

 

Media ewoluują dzień po dniu, nowi gracze na rynku starają się zdobyć swój kawałek medialnego tortu, podczas gdy gracze zasiedziali próbują adaptować nowinki by utrzymać się w biznesowym kursie. O zmianach w świecie mediów dowiesz się podczas tegorocznej konferencji New Europe Market, w Dubrovniku, w dniach 12-15 czerwca. Zaproszeni do dyskusji eksperci medialni jak co roku spojrzą na rynek przekrojowo – na przestrzeni dekad, a także przywołają praktyczne przykłady dotyczące branży. NEM to także okazja do kontraktów biznesowych. Dość przypomnieć, że podczas NEM 2016 producenci chorwackiego show „The Paper” sprzedali prawa dystrybucyjne izraelskiej firmie producenckiej – Keshet.

    • Numer 5-6/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…