Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Nie mamy obowiązku udostępniać danych klientów

Nie mamy obowiązku udostępniać danych klientów

W odpowiedzi na wywiad z Krzysztofem Czabańskim przewodniczącym Rady Mediów Narodowych, który ukazał się na łamach tygodnika „Wprost”, głos zabrał Jerzy Straszewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Jerzy Straszewski w liście do Krzysztofa Czabańskiego poinformował, że operatorzy telewizji kablowej nie mają obowiązku przekazywania baz danych swoich abonentów, a tym bardziej nie będą przypominać swoim klientom o obowiązku płacenia abonamentu rtv. Przypomnijmy, że Czabański poinformował, że abonament rtv będą płacić wszyscy płatnicy PIT, CIT, KRUS, jego ściąganiem zajmą się urzędy skarbowe, a operatorzy sieci kablowych i właściciele platform cyfrowych zostaną zobowiązani do przekazywania Poczcie Polskiej baz danych swoich abonentów (by móc „wyłapać” wszystkich, którzy mają odbiorniki radiowo-telewizyjne) oraz do przypominania swoim klientom o obowiązku płacenia abonamentu rtv. Jerzy Straszewski przypomniał w liście, że kwestia przekazywania baz danych i przypominania o płaceniu abonamentu rtv była wielokrotnie dyskutowana z KRRiT oraz była tematem wielu rozmów pomiędzy PIKE a różnymi regulatorami i nadawcą publicznym. Wskazał też, że wiele razy w tej sprawie głos zabierał GIODO i inne instytucje, które stwierdziły, że pobór abonamentu w formie daniny publicznej ma się opierać na rejestrach publicznych, takich jak PESEL, CIT, PIT, ZUS, KRUS i NIP a nie na tych, które powstają na użytek własny, w działalności komercyjnej i są  tajemnicą handlową firm (podlegają też zmianie w wyniku migracji abonentów). – Z kolei obowiązki informacyjne związane z poborem tej daniny nie należą do właściwości operatorów telewizji płatnej i jako takie powinny być wycenione i opłacone przez nadawcę publicznego jako usługa dodatkowa – wyjaśnił Jerzy Straszewski, który swoje stanowisko PIKE w tej sprawie ma przedłożyć w konsultacjach publicznych nad projektem ustawy regulującej zobowiązania abonamentowe obywateli.

    • Numer 11/2018


    • Zbrodnia w oku kamery


      Każdy kolejny sezon telewizyjny obfituje w nowe lub kontynuowane produkcje serialowe. Wśród nich – historie…

    • Sport między internetem a telewizją


      Z Michałem Polem, dyrektorem programowym segmentu sportowego Grupy Ringier Axel Springer Polska rozmawia Andrzej…

    • Unikatowy, nieszablonowy BBC First


      11 października br. w Warszawie odbyła się gala premiery kanału BBC First, podczas której dziennikarze, celebryci…