Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Nielsen nie weźmie udziału w przetargu ogłoszonym przez TVP

Nielsen nie weźmie udziału w przetargu ogłoszonym przez TVP

Nielsen, niezależny globalny dostawca zaufanych rozwiązań związanych z pomiarem oglądalności, obecny od ponad 20 lat w Polsce, poinformował, że nie weźmie udziału w przetargu na usługi telemetryczne ogłoszonym przez TVP 4 lutego 2019 r. Na udział w postępowaniu nie pozwalają  firmie zasady i warunki zawarte w dokumentacji przetargowej. Na liście kluczowych wątpliwości i zastrzeżeń, które zmusiły Nielsena do podjęcia tej trudnej decyzji, znajdują się takie elementy, jak: ogólny zakres współpracy, aspekty kontraktowe, kwestie metodologiczne, warunki komercyjne, zasady audytu oraz kwestie związane z anonimowością panelu i danymi wrażliwymi. Jak podkreśla Nielsen w komunikacie, działalność firmy prowadzona jest zgodnie z międzynarodowymi standardami badawczymi (m.in. ESOMAR oraz GGTAM tworzonego m.in przez Europejską Unię Nadawców) i zgodnie z tymi standardami, Nielsen jest regularnie kontrolowany przez niezależnych, wyspecjalizowanych audytorów. Ostatni audyt rozwiązań usług i rozwiązań Nielsena związanych z pomiarem oglądalności w Polsce został zakończony na początku marca br. przez uznanego na całym świecie audytora systemów telemetrycznych – firmę 3M3A. Audyt przeprowadzono w styczniu i lutym 2019 r., a obejmował wszystkie kluczowe elementy pomiaru oglądalności Nielsena w Polsce, w tym: weryfikację poprawności Badania Założycielskiego, weryfikację poprawności struktury geograficznej i społecznej panelu, wizyty w gospodarstwach domowych wchodzących w skład panelu, weryfikację poprawności działania telemetrów, weryfikację poprawności danych surowych oraz ich odzwierciedlenia w narzędziach analitycznych. Audyt 3M3A potwierdził, że systemy Nielsena są zgodne z międzynarodowymi standardami. Wyniki audytu będą wkrótce dostępne dla wszystkich klientów firmy. – Jako Nielsen, pozostajemy wierni naszym zasadom przejrzystości i otwartości. Będziemy nadal promować otwarty dialog z TVP. Pozostajemy otwarci do dalszej dyskusji na temat współpracy biznesowej w zakresie dostarczania Telewizji Publicznej niezależnych i obiektywnych danych telemetrycznych – czytamy w komunikacie firmy.

    • Numer 9-10/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…