Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Nieustannie inwestujemy w portfolio…

Nieustannie inwestujemy w portfolio…

TELEKABEL & digital tv rozmawia z Kathariną Behrends, managing director, NBCUniversal International Networks, Central & Eastern Europe (CEE)

 

Katharino, jesteś teraz odpowiedzialna za kluczowe obszary działalności NBCUniversal International Networks na rynku CEE – czy możesz powiedzieć coś więcej na temat poszerzenia zakresu Twoich obowiązków? 

 

Zgadza się. W styczniu br. razem z moim zespołem w Monachium przejęliśmy odpowiedzialność za kluczowe obszary działalności NBCUIN, w tym za marketing, PR, kreację i działania z zakresu ad sales w regionie CEE. Zmiany te dotyczą również kanału E! Entertainment Television w krajach Beneluxu. Cieszymy się, że Polska, bardzo ważny kraj dla NBCUIN o największej liczbie abonentów płatnej telewizji w regionie EMEA (11,6 mln gospodarstw domowych*) i z rosnącym rynkiem reklamowym ( prognoza – 1,2 mld dolarów w 2021 roku**), dołącza do naszego portfolio. (* i ** źródło: IHS Trax, 2017).Dzięki ścisłej współpracy z członkami naszego zespołu z Warszawy i z Londynu, w ciągu kilku ostatnich miesięcy mogliśmy bardzo dokładnie przygotować się do objęcia tej roli.  Aby zapewnić ciągłość współpracy z operatorami w Polsce, Jo Sherlock (VP, Affiliate Sales) i jej zespół (m.in. Agnieszka Somerville – director, Affiliate Sales) będą nadal sprawować nadzór nad regionami CEE i UKEM, a teraz są dodatkowo odpowiedzialni za kraje niemieckojęzyczne (region GAS).  

 

Od 2008 roku jesteś dyrektorem zarządzającym NBCUIN w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Opowiedz nam więcej o swoich doświadczeniach w krajach niemieckojęzycznych (w regionie GAS: Niemcy-Austria – Szwajcaria).

 

W ciągu ostatniej dekady osiągnęliśmy świetne wyniki naszego portfolio – wśród stacji telewizyjnych w regionie znajdują się również trzy marki działające w Polsce: 13TH STREET (13 Ulica), SYFY (SCI FI) i E!. W Niemczech 13TH STREET i SYFY były najlepiej oglądanymi płatnymi kanałami filmowo-serialowymi w latach 2012-2016 roku, a w 2017 roku kanał 13TH STREET zajął pierwsze miejsce wśród konkurencyjnych kanałów filmowo-rozrywkowych ( ang. international film and entertainment channel)* Jesteśmy również niezwykle dumni z naszej oryginalnej produkcji „Culpa: spowiedź i zbrodnia”, która była najlepiej oglądaną lokalną produkcją płatnego kanału w historii niemieckiej telewizji, w kluczowej grupie 14-49**. Serial miał również premierę w Polsce, w styczniu br. (* i ** źródło: AGF/GfK; Zakres TV 6,1; Cały dzień; Dorośli 14-49).

Warto dodać, że w ostatnim czasie rozszerzyliśmy nasze portfolio linearne i digitalowe w regionie. W 2013 roku do niemieckiego portfolio dołączył Universal Channel, a w 2017 roku zostaliśmy partnerem usługi Amazon Channels, wprowadzając na platformę dwie nowe marki SVOD – SYFY HORROR i Studio Universal Classics, a także E! HD; wszystkie trzy marki od momentu wprowadzenia na rynek odnotowują stały wzrost wyników oglądalności.

 

Wspomniałaś o sukcesach związanych z rozwojem i rozszerzaniem portfolio w regionie GAS. Czy zamierzacie wdrożyć strategię z regionu niemieckojęzycznego na rynku polskim?

 

Zdajemy sobie sprawę z wyjątkowości każdego rynku i będziemy nadal dostosowywać działania do potrzeb m.in. polskich konsumentów, koncentrując swoje aktywności i planując mocniej inwestować w kontent naszych kanałów w Polsce, do których należą: skupiony na tematyce kryminału i sensacji kanał 13 Ulica, który w poprzednim roku był na pierwszym miejscu wśród kanałów filmowo-serialowych*, popkulturowy E! Entertainment Television oraz kanał SCI FI. (* źródło: AGB/ TechEdge. Na podstawie grupy 4+).

 

Nieustannie inwestujemy w portfolio, o czym mogą świadczyć ostatnie zmiany opraw graficznych kanałów SCI FI i 13 Ulica. Niedawny start kanału SCI FI w HD oznacza, że od tego roku pełna oferta NBCUIN w Polsce dostępna jest w wysokiej rozdzielczości high definition. Stale poszukujemy również możliwości optymalizacji działalności naszego biznesu i uzupełnienia oferty kanałów linearnych o usługi digitalowe – np. w 2016 roku nasze kanały dołączyły do serwisu OTT Polsatu, Ipli. Jakich nowych programów mogą spodziewać się polscy widzowie? Wciąż planujemy dostarczać widzom najnowsze premiery popularnych seriali i filmowych produkcji. W styczniu na SCI FI miała miejsce premiera czwartego sezonu serialu „Bibliotekarze”; w tym samym miesiącu kolejny sezon serii „Nowe ciało” z Khloe Kardashian i nowy serial „WAGS” z Atlanty zostały przedstawione widzom E!; z kolei na kanale 13 Ulica pojawiły się seriale: „Prawo i porządek: UK” (sezon 5.) i „Culpa: spowiedź i zbrodnia”. Już na początku lutego również na antenie 13 Ulicy zaprezentujemy drugi sezon serialu „Chance” z Hugh Laurie w roli głównej, a w marcu pokażemy nowy znakomity serial kryminalny – „Śledczy do pary”. Warto wspomnieć również o świetnych wynikach oglądalności brytyjskiego dramatu kryminalnego „Loch Ness” emitowanego na antenie 13 Ulicy, którego premiera odbyła się jesienią 2017 roku oraz o mocnym sezonie kultowego już reality show E!, „Z kamerą u Kardashianów”, którego najnowsza, czternasta seria przebiła wyniki oglądalności poprzedniego sezonu.

 

 

*Katharina Behrends pełni funkcję managing director, NBCUniversal International Networks, Central & Eastern Europe (CEE) w siedzibie firmy w Monachium. Do NBCUI Networks dołączyła w 2005 roku, a od 2008 roku pełni obowiązki dyrektora zarządzającego rynkami niemieckojęzycznymi (region GAS czyli Niemcy-Austria-Szwajcaria). W 2018 roku poszerzyła swoje kompetencje zawodowe poprzez objęcie kierownictwa nad rynkami regionu CEE, w tym nad Polską. K. Behrends studiowała prawo w Münster, Freiburg i San Francisco, a przed dołączeniem do NBCUI Networks zajmowała kluczowe stanowiska w działach prawnych MTV Networks Niemcy i platformy kablowo-satelitarnej Premiere (obecnie Sky Deutschaland).

    • Numer 1-2/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…