
Jako przykład Nielsen przytoczył kilka liczb. Pomiędzy 17 a 19 czerwca br. premierowy odcinek czwartego sezonu serialu „Orange is the New Black” przyciągnął w USA przed ekrany 6,7 mln widzów. Z kolei powtórki serialu „Kroniki Seinfelda” emitowane na platformie Hulu obejrzało w ciągu pięciu dni 706 tys. użytkowników (186 tys. pierwszego dnia, 334 tys. – piątego). Nielsen ujawnił, że wśród młodej widowni serwisy VoD są bardziej popularne niż tradycyjni nadawcy. Jako przykład podał serial „Better Call Saul”, którego 44 proc. odbiorców na Netfliksie stanowią osoby pomiędzy 18. a 34. rokiem życia, tymczasem w tradycyjnej telewizji tacy widzowie to jedynie 24 proc. widowni serialu. W przeszłości deklaracje Nielsena dotyczące badań serwisów streamingowych wywoływały sprzeciw u graczy z tego segmentu. Netflix argumentował na przykład, że sposób oglądania treści w serwisach VoD i telewizji jest nieporównywalny, poza tym Nielsen oferuje jedynie pomiary na terenie USA, podczas gdy Netflix jest firmą globalną i ma swoich użytkowników w wielu krajach na świecie.
Także polski oddział firmy Nielsen już we wrześniu br. chce zaprezentować gdzie i w jaki sposób firma na rynku lokalnym, rodzimym dokonywać będzie pomiarów nielinearnych treści telewizyjnych oraz reklam na dodatkowych ekranach, w tym komputerze i telefonie komórkowym.
Zaproszeni goście z Nielsena przedstawią narzędzie jakim jest Total Audience (badające widownię TV oraz digital) i podzielą się doświadczeniami w jaki sposób uzyskiwane informacje mają wpływ na krajobraz rynku reklamy i mediów.