Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Nowe usługi Nielsena

Nowe usługi Nielsena

Nielsen-Logo-Color1Firma badawcza Nielsen oferuje w USA nowe usługi prezentując wyniki dotyczące serwisów VoD. Nowe możliwości dotyczące pomiarów oglądalności w serwisach streamingowych Nielsen zaprezentował grupie partnerów podczas konferencji w Las Vegas. W prezentacji Nielsen przypomniał, że firmy mediowe od kilku lat domagały się danych o tym jaką oglądalność mają produkcje dystrybuowane za pomocą takich platform jak Netflix, Amazon Prime czy Hulu. Teraz Nielsen oferuje szeroki zakres takich pomiarów – od oglądalności odcinków seriali, poprzez analizy dotyczące grup odbiorców, aż po dane porównawcze pomiędzy serwisami streamingowymi a tradycyjnymi stacjami telewizyjnymi.

 

Jako przykład Nielsen przytoczył kilka liczb. Pomiędzy 17 a 19 czerwca br. premierowy odcinek czwartego sezonu serialu „Orange is the New Black” przyciągnął w USA przed ekrany 6,7 mln widzów. Z kolei powtórki serialu „Kroniki Seinfelda” emitowane na platformie Hulu obejrzało w ciągu pięciu dni 706 tys. użytkowników (186 tys. pierwszego dnia, 334 tys. – piątego). Nielsen ujawnił, że wśród młodej widowni serwisy VoD są bardziej popularne niż tradycyjni nadawcy. Jako przykład podał serial „Better Call Saul”, którego 44 proc. odbiorców na Netfliksie stanowią osoby pomiędzy 18. a 34. rokiem życia, tymczasem w tradycyjnej telewizji tacy widzowie to jedynie 24 proc. widowni serialu. W przeszłości deklaracje Nielsena dotyczące badań serwisów streamingowych wywoływały sprzeciw u graczy z tego segmentu. Netflix argumentował na przykład, że sposób oglądania treści w serwisach VoD i telewizji jest nieporównywalny, poza tym Nielsen oferuje jedynie pomiary na terenie USA, podczas gdy Netflix jest firmą globalną i ma swoich użytkowników w wielu krajach na świecie.

 

Także polski oddział firmy Nielsen już we wrześniu br. chce zaprezentować gdzie i w jaki sposób firma na rynku lokalnym, rodzimym dokonywać będzie pomiarów nielinearnych treści telewizyjnych oraz reklam na dodatkowych ekranach, w tym komputerze i telefonie komórkowym.

 

Zaproszeni goście z Nielsena przedstawią narzędzie jakim jest Total Audience  (badające widownię TV oraz digital) i podzielą się doświadczeniami w jaki sposób uzyskiwane informacje mają wpływ na krajobraz rynku reklamy i mediów.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…