Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > technologie >> Nowi traktowani lepiej

Nowi traktowani lepiej

Klienci sieci komórkowych oraz telewizji kablowych są zgodni – firmy te dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia (kwiecień br.).71 proc. klientów operatorów sieci komórkowych uważa, że firmy te dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Tylko co dziesiąty uważa, że to stali klienci są lepiej traktowani niż nowi. Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z grupy wiekowej 40-54 lata oraz osoby z wykształceniem wyższym. W przypadku operatorów telewizji kablowej i satelitarnej wyniki są bardzo podobne – odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku operatorów sieci komórkowych i wynosi 22 proc. Bardziej przekonane o nierównym traktowaniu są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz posiadające wykształcenie wyższe. Tylko co dziesiąty respondent jest zdania, że stali klienci są lepiej traktowani niż klienci nowi. – Z naszego sondażu wynika, że zdecydowana większość klientów operatorów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych i satelitarnych jest przekonana, że nowy klient jest dla nich dużo cenniejszy niż klient dotychczasowy. Umowy z operatorami są zazwyczaj zawierane na okres 2 lat, co oznacza, że dany operator ma właśnie taki czas na zbudowanie lojalności klienta i spowodowanie, że będzie on zadowolony z usług i przedłuży umowę. Nasz sondaż pokazuje jednak, że klienci mają poczucie, że stosunek operatorów do nich jest dużo lepszy przed podpisaniem umowy niż po. Zresztą doskonale widać to w strategii komunikacyjnej choćby operatorów telefonii komórkowej, które w większym stopniu bazują na podkreślaniu zalet przejścia do ich sieci niż pozostania z nimi przez kolejne lata – komentuje Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia

 

Sondaż zrealizowano metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 14-23.04.2017. Próba N=1000, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości, region.

    • Numer 9/2018


    • Wielcy jeszcze silniejsi


      Mimo że minęło już pół roku od sfinalizowania przejęcia przez Discovery firmy Scripps Networks Interaktive, to…

    • Władza dla wyobraźni … w biznesie


      Poznajcie guru mediów społecznościowych w Polsce. Rahim Blak to człowiek, który nie tylko dogłębnie rozumie…

    • Jesień z Telewizją Polsat


      28 sierpnia w warszawskim klubie Endorfina pojawiła się cała plejada znanych i lubianych osobistości znanych z…