Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Nowy sezon „Drunk History” – pół litra historii”

Nowy sezon „Drunk History” – pół litra historii”

Na antenie stacji Comedy Central rusza (od 5 listopada) druga seria serialu „Drunk History – pół litra historii”, w którym osobistości świata show biznesu pod wpływem alkoholu opowiadają o ciekawych postaciach i wydarzeniach z dziejów Polski. W nowych odcinkach występują m. in. Katarzyna Warnke, Ryszard Kalisz, Joanna Kołaczkowska, Tomasz Karolak i Aleksander Milwiw-Baron. Gwiazdy filmu i telewizji, muzycy, komicy oraz osobistości rodzimego show biznesu i świata polityki, na lekkim rauszu opowiadają kolejne mniej lub bardziej znane anegdoty z dziejów Polski oraz ciekawostki z życia znanych rodaków. Widzowie zobaczą m. in. historię słynnego romansu polskiej szlachcianki i Napoleona oraz poznają dzieje niedźwiedzia Wojtka, który służył w armii gen. Andersa w czasie II wojny światowej. Dowiedzą się także jak Władysław Łokietek sięgnął po koronę króla Polski i dlaczego Kościuszko pomógł Amerykanom w walce o niepodległość. Te historie opowiedziane z niezwykłą ekspresją są równolegle odtwarzane na ekranie (słowo po słowie) w inscenizacjach kostiumowych. Aktorzy i goście specjalni wcielający się w postaci z dziejów Polski, stają przed bardzo trudnym zadaniem. Grę aktorską, łącznie z dialogami, muszą dopasować do opowieści (często niewyraźnych) snutych przez narratorów. Reżyserem drugiego sezonu „Drunk History – Pół litra historii” jest Jan Macierewicz. Producentem wykonawczym pozostaje ATM Grupa S. A. Dodać należy, że amerykańska wersja serialu „Drunk history” – pół litra historii” doczekała się 6 sezonów i od lat cieszy się ogromną popularnością i uznaniem nie tylko widzów, ale i branży telewizyjnej, o czym świadczy nominacja do tegorocznych nagród Emmy. Pierwszy sezon „Pół litra Historii” w Polsce, w którym wystąpili m.in. Joanna Kołaczkowska, Bartek Kasprzykowski, Leszek Lichota, Kazimiera Szczuka czy Tomasz Zimoch, również niezwykle przypadł widzom do gustu i zdobył oddane grono fanów. Format realizowany był także w innych krajach, m. in. w Wielkiej Brytanii, Brazylii, Argentynie i na Węgrzech.

    • Numer 9-10/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…