Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Oferta programowa i technologia muszą iść w parze

Oferta programowa i technologia muszą iść w parze

„TELEKABEL & digital tv” rozmawia z Edytą Sadowską, wiceprezesem zarządu nc+ ds. programowych , a od 1 czerwca prezesem zarządu oraz dyrektorem generalnym platformy nc+.

 

Czym jest dzisiaj telewizja premium i czego oczekują od niej widzowie?

 

Telewizja premium  za jaką uznawany jest nie tylko CANAL+, ale też tematyczne kanały z „+”, w ocenie naszych klientów powinna dostarczać kontent umownie określany jako wyższej jakości. Widzowie większy nacisk kładą na warstwę merytoryczną, wykonanie i styl, oczekują szeroko rozumianej jakości, a pod pojęciem jakości coraz częściej kryje się również oczekiwanie unikalności. Kluczowym elementem, aby skupić na sobie ich uwagę, jest zaangażowanie w oferowany kontent, odpowiedzenie na ich potrzeby i oczekiwania, a na koniec –  pozostawienie z uczuciem dobrze spędzonego czasu. Dobrym przykładem tego dopasowania jest oferta treści sportowych, oczywiście na żywo, z bardzo dobrym komentarzem eksperckim. Taka kompletna oferta z redakcyjną wartością dodaną ciągle działa i jest doceniana. Pasjonaci sportu to ekstremalnie wymagający widzowie, którzy niezmiennie od lat naszą ofertę oceniają najwyżej wśród wszystkich stacji telewizyjnych.

Czym kieruje się klient, który podejmuje decyzję o zakupie pakietu premium?

Telewizja premium to zbiór cech daleko wychodzących poza samą konieczność płacenia. W dzisiejszych czasach to treści ważne, aktualne, bieżące, nawiązujące do ważnych i nowo zdiagnozowanych potrzeb ludzi. To odejście od masowych, popularnych treści, a raczej immersja w inności, alternatywny lifestyle, np. slow life, slow food, zero waste. To odniesienie się do treści bardziej ambitnych i wymagających, w myśl zasady: mniej znaczy więcej. W percepcji naszych klientów, kontent premium to oferta dla chcących się wyróżnić. Bycie na czasie jest kluczowe z punku widzenia zaangażowanego widza. Taki widz podąża za trendami, popularnymi tematami.

Jakie treści i w jaki sposób wybierają widzowie?

Z jednej strony większość widzów uważa się za wytrawnych znawców, którzy doskonale wiedzą co chcą oglądać  i poruszają się w ramach interesującego ich kontentu. Z drugiej strony, poruszanie się w ramach określonej tematyki sprawia, że widzowie sporo tracą nie odkrywając całego spektrum naszej oferty, nad czym bardzo ubolewam!

W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że widzowie dzielą się na tych, którzy oglądają sport, albo film. Inną grupą są osoby oglądające sporo kontentu lifestylowego i filmowego jednocześnie. Mężczyźni oglądający sport chętnie sięgają po dobry dokument. Prawie wszyscy chętnie oglądają dobre seriale, w tej kategorii rządzą seriale krajowe.

Widzowie kanałów tematycznych to wymagająca grupa odbiorców poruszająca się własnymi, utartymi schematami poszukiwania i wybierania treści. Siła rekomendacji najbliższych, tytuły na czasie, silnie promowane, mają znaczenie. W przypadku pozycji sportowych widzowie znają rozkład wydarzeń sportowych, wiedzą co i kiedy mogą obejrzeć, kibicują ulubionej drużynie, ale też chętnie oglądają hity kolejki.

Znajomość tematyki poruszanej w aktualnych filmach czy programach daje poczucie, że ma się o czym rozmawiać w towarzystwie. Jest to jedna z ważnych walut konwersacyjnych. Tacy widzownie najchętniej oglądają aktualności filmowe, najpopularniejsze w danym momencie seriale, poradnikowe programy lifestyleowe, popularne i szeroko komentowane produkcje dokumentalne, a dzieci wybierają bohaterów o których słyszą od rówieśników. Widzowie z potrzebą wyróżnienia się to wspaniali ambasadorowie naszego kontentu. Kategorią o nieco innej, choć zbliżonej motywacji jest kibic sportowy, dla którego mecz na żywo jest każdego dnia i my mu te codzienne mecze gwarantujemy. Pasjonat sportu to ekstremalnie wymagający widz.

Content is the king. Czy to aktualne stwierdzenie? Jak je rozumiecie w przypadku oferty premium?

Naszą ofertę sportową traktujemy jako permanentną, dbamy o to, aby redakcja sportowa czynnie przykładała się do budowania pozytywnej percepcji naszej marki. Platforma nc+ to jedyne miejsce, gdzie można obejrzeć kompletną ofertę sportową. Dzisiaj rządzą polskie seriale i jesteśmy w tym nurcie spełniając wszystkie kryteria stawiane przed telewizją premium. Aktualnie jesteśmy na trzech planach zdjęciowych. Powstaje najbardziej wyczekiwania w ostatnich latach polska superprodukcja „Król” na podstawie bestsellerowej powieści Szczepana Twardocha; fantastyczna obsada z Michałem Żurawskim w roli głównej, w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego. „Żmijowisko” to kolejna oryginalna produkcja CANAL+. To współczesny konflikt pokoleń z tragedią w tle, na podstawie książki Wojciecha Chmielarza, w reżyserii Łukasza Palkowskiego (ojca sukcesu „Belfra”), z Pawłem Domagałą, jakiego nie znamy, w roli głównej. I wreszcie serial kryminalny Juliusza Machulskiego „Mały Zgon” z Piotrem Grabowskim w roli głównej; tu zobaczymy też Annę Seniuk i Katarzynę Herman. Na początku czerwca br. widzownie zobaczą „Zasadę przyjemności” pierwszą tak dużą międzynarodową koprodukcję krajów Europy Środkowo-Wschodniej, z plejadą polskich gwiazd jak: Małgorzata Buczkowska, Mirosław Baka, Robert Gonera, w reżyserii Dariusza Jabłońskiego. Kolejnym hitem czerwca będzie koprodukcja STUDIOCANAL, czyli serial „Sanktuarium Zła”, którego twórcami są twórcy słynnego „Millenium”. Tu polskim akcentem będzie udział Agnieszki Grochowskiej. W CANAL+ content is the king niezmiennie!

A kiedy telewizja wygrywa z internetem?

Poza wiadomościami i publicystyką, wtedy, kiedy mówimy o programach typowo telewizyjnych, typu reality show i transmisje na żywo. U nas w tej kategorii rządzi sport. W przypadku innej oferty kontentowej widzimy z miesiąca na miesiąc coraz bardziej, że premiera jest wtedy kiedy widz ma na to ochotę. Pierwsze emisje powtórek potrafią zgromadzić widownię porównywalną, albo i większą jak premiera. To pokazuje nam jak zmienia się model konsumpcji treści. Należy też pamiętać, że treści telewizyjne i kanały na żywo można zobaczyć również przez internet, korzystając z usługi nc+ GO, w której znajdziemy nawet 120 kanałów telewizyjnych oraz filmy, seriale i treści „catch-up”. Usługa jest darmowa dla każdego klienta nc+, posiadającego pakiet telewizyjny.

Czym jest dla Państwa 4K, to fanaberia czy rozwiązanie biznesowe?

W naszym DNA od zawsze było zapisane dostarczenie kontentu premium dla wymagającego widza, z wykorzystaniem najnowszych technologii telewizyjnych. Tym samym w 2006 roku byliśmy prekursorami standardu HDTV w Polsce, wprowadzając do oferty pierwszy dekoder HD, a w listopadzie 2017 roku jako pierwszy operator satelitarny na polskim rynku udostępniliśmy wydarzenia sportowe w jakości 4K, nowoczesny dekoder 4K, a następnie własny kanał nadający w 4K UHD – CANAL+ 4K Ultra HD. Podjęliśmy wtedy strategiczną decyzję inwestycji w 4K, widząc rosnące zainteresowanie tą technologią wśród naszych abonentów. Od tamtego momentu wszystkie własne produkcje serialowe CANAL+ realizujemy właśnie w 4K. W kilka miesięcy wzbogaciliśmy również ofertę o unikalne wydarzenia sportowe w 4K – m.in. mecze LOTTO Ekstraklasy, Premier League, Bundesligi, LaLiga, które w najwyższej jakości obrazu można zobaczyć nawet 235 w roku. W 4K transmitowaliśmy również mecze żużla czy piłki ręcznej, a stałym elementem ramówki są różnego rodzaju produkcje własne oraz najlepsze zagraniczne seriale. Dołączając do tego ekskluzywne umowy z 21th Century FOX oraz NBCUniversal, dzięki którym klienci nc+ mogą zobaczyć ekskluzywnie w 4K największe hity kinowe po raz pierwszy w telewizji, tworzymy najbardziej kompletną ofertę 4K na rynku. Nasi klienci to doceniają, co obserwujemy po niesłabnącym zainteresowaniu treściami 4K dostępnymi na platformie.

MyCanal – kiedy i jaki będzie?

MyCANAL to najbardziej zaawansowana platforma OTT stworzona przez CANAL+ we Francji, z której korzysta miesięcznie ponad 13 mln użytkowników na świecie. Dzięki myCANAL będzie można korzystać z CANAL+ i najlepszych kanałów dostępnych na platformie nc+ w nowej odsłonie, w dowolnym urządzeniu – za pomocą aplikacji na iOS, Android i Android TV, Apple TV czy przeglądarki internetowej. Dzięki myCANAL będzie można oglądać do 4 programów na żywo w tym samym momencie, cofać się do dowolnej audycji emitowanej tego samego dnia bez konieczności nagrywania, zapisywać treści offline, otrzymywać rekomendacje, śledzić statystyki sportowe na żywo w trakcie wydarzenia czy korzystać z bogatych bibliotek VOD. O tym jaką siłę i wartość dla użytkowników przynosi myCANAL mogą świadczyć chociażby oceny w sklepach Google Play i iStore, klasyfikujące aplikację w absolutnej czołówce najlepiej ocenianych usług. Nie możemy jeszcze potwierdzić dokładnej daty premiery myCANAL w Polsce, prace trwają.

    • Numer 11/2019


    • Reality show… musi trwać


      Gatunek reality show ma wiele medialnych odsłon. Podglądanie, wyławianie talentów, randkowanie, zmagania…

    • Motoryzacyjnie zbzikowani


      z Maciejem Maciejowskim, członkiem zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialnym za obszar digital, rozmawiają Danuta…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…