Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Pamiętajcie o ogrodach (i domach)

Pamiętajcie o ogrodach (i domach)

O nowe kanały w ofercie Grupy TVN (i nie tylko) redakcja TELEKABEL & digital tv zapytała Macieja Maciejowskiego, członka zarządu TVN odpowiedzialnego za rozwój firmy.

 

Podczas prezentacji ramówkowej – wiosna 2017 powiedziano wiele dobrego na temat nowych w portfolio TVN anten tematycznych. Ale zabrakło np. szczegółowej prezentacji telewizji kulinarnej – Food Network…

 

Kanały przejmujemy po kolei, a opiekę nad stacją Food Network  rozpoczniemy w drugiej połowie bieżącego roku.

 

Podobnie – nie ma jeszcze wielu informacji o nowościach, jakie zobaczymy na antenie Travel Channel, chociaż oczywiście nominacja Martyny Wojciechowskiej na dyrektor programową kanału jest niejako gwarancja jego przyszłej wysokiej jakości.

 

Martyna zaczęła pracę niedawno. Od 18 stycznia br. zajmuje się tym kanałem i jego ofertą, a efekty powinny być widoczne na antenie już latem br. Proszę pamiętać, że to jest w dużej mierze brand amerykański, a jako firma mamy mnóstwo dobrych treści pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, które zasilą m. in. tę właśnie antenę. W ramach repozycjonowania tej stacji produkowanych jest obecnie bardzo wiele programów. Latem i jesienią br. będziemy już mogli obejrzeć je w Polsce. Będą też produkcje polskie, i tu właśnie liczymy na silny wpływ nowej dyrektor programowej. Być może premiery takich programów jak „Kobieta na krańcu świata” pojawią się także na antenie Travel Channel, ale tej informacji jeszcze dziś nie potwierdzę.

 

Stosując pewne uproszczenie można założyć, że kanał HGTV to „tematyczny” rywal stacji istniejącej już na polskim rynku od wielu lat  – DOMO+ z portfolio platformy nc+ . Na ile te dwie oferty dla widza różnią się?

 

HGTV ma dużo szerszy zakres tematyczny niż DOMO+. Ta ostatnia stacja to bardzo dobry kanał, ale dedykowany dość wąskiej grupie osób o zacięciu  domowo – design`erskim. Nie chcę użyć określenie, że to oferta niszowa, więc powiem raczej, że jest ona profilowana.

HGTV jest kanałem lifestylowym, gdzie dom, ogród i wszystko co się wokół nich dzieje – jest tylko pretekstem do pewnej rozrywki. Właśnie dlatego miał on tak mocny (pod względem oglądalności) start. Śmiem twierdzić, że nie było  jeszcze takiego startu w Polsce i że trafiliśmy w pewną niszę.

 

A znajdzie się w ramówce HGTV miejsce dla programów poświęconych inteligentnym domom, a inaczej mówiąc – nowym technologiom w domu?

 

Już jest.  W jednym z programów, który zresztą świetnie wystartował, a mianowicie  „Musisz to mieć”. Dwoje prowadzących prezentuje w nim wszelkie „domowe” gadżety (sprzęty, narzędzia) oceniając ich faktyczną przydatność.

 

Który z programów HGTV był po starcie oglądany najlepiej?

 

To zaskakujące, ale wszystko było oglądane dobrze. Trudno jest powiedzieć, że mamy jeden absolutny hit, który pobił wszystko na głowę.

Oczywiście – nasza gwiazda – Dorota Szelągowska i „Domowe rewolucje” , a także wszystko, co się dzieje wokół tego formatu jest oglądane doskonale. Ale też – wspomniany „Musisz to mieć” czy „Rzeczy od- nowa” Jimiego Ogdena. Mam listę 10 najlepszych programów i są tam wszystkie tytuły, które produkowaliśmy. Siłą HGTV jest więc przede wszystkim to, że ta ramówka jest równa.

 

Czy nie uważa Pan, że tematyka związana z ogrodnictwem jest zbyt słabo reprezentowana na antenie HGTV (tylko 3 pozycje: „Nowa Maja w ogrodzie” , „Podwórkowa reaktywacja” i „Odlotowy ogród”, podczas gdy bardzo dużo programów poświęconych jest wnętrzarstwu i remontom ? Widzowie skarżą się też na egzotyczne  nocne) pory emisji programu „ Maja w ogrodzie”. Czy jest to związane tylko z sezonowością tematyki ogrodniczej w ramówce?

 

Proszę spojrzeć za okno. To przyczyna, dla której w ramówce są na razie tylko trzy pozycje „ogrodowe”.

 

Niektórzy Polacy mają domy,  inni – mieszkania. Załóżmy, że nowych nie planują kupować. Wielu ma jednak tzw. ogrody przydomowe, tarasy… 

 

To właśnie pewien dylemat, z którym mierzyliśmy się przed uruchomieniem kanału HGTV. Spróbujemy znaleźć na niego antenową odpowiedź. Chodzi o to, że w Polsce więcej jest jednak balkonów niż ogrodów. Będzie więc już wiosną (kwiecień)  format odpowiadający na pytanie „Jak aranżować balkony?”

 

Które z produkcji telewizyjnych nowych kanałów TVN znajdą się w ofercie internetowej nadawcy – TVN Player? Kiedy?

 

Prędzej czy później pewnie większość. Jeśli pytanie dotyczy

części naszego biznesu, jaką jest video na żądanie – to pewnie sporo pozycji, natomiast gdy weźmiemy pod uwagę kanały liniowe – o strategii decydują tu władze Player.pl. Proszę też pamiętać, że rozmawiamy o kanałach płatnych (oferta kablowo – satelitarna) więc to co dziś jest premierową ofertą na tych kanałach nie znajdzie się w otwartym Playerze lub będzie mocno odsunięte w czasie. HGTV dopiero wystartował i bardziej na zasadzie promocji znalazło się tu kilka odcinków różnych produkcji.

 

Czy w związku z debiutem mocno sprofilowanych tematycznie anten tematyka dotycząca gotowania oraz urządzania ogrodów i wnętrz zniknie z anteny ogólnopolskiej TVN?

Nie, nie zniknie, ale dzisiaj jest tak, że premiera danego programu jest w HGTV , a powtórka dopiero tydzień później  w tzw. „dużym TVN-ie” . To jest zdrowy układ. Premiera w telewizji płatnej, dopiero potem dostęp w telewizji otwartej.

 

Czy liczycie Państwo na wysyp nowych reklamodawców związanych z branżą domowo – ogrodniczą? 

 

Oczywiście, że tak. Już widzimy jak popularny jest HGTV. Nota bene – nie było nigdy w historii polskiego rynku kanałów tematycznych stacji, która wystartowałaby na tym poziomie udziałów w rynku oglądalności. Po prostu – trafiliśmy w potrzebę widza.

 

więcej w numerze 2/2017

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…