Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Po prostu dobre kino

Po prostu dobre kino

Beata Ryczkowska

TELEKABEL & digital tv rozmawia z Beatą Ryczkowską, dyrektor programową stacji Stopklatka TV.

 

W badaniu udziałów w rynku oglądalności kanałów tematycznych za ostanie półrocze 2015 roku Stopklatka TV ma niezłe, 7 miejsce, ale wyprzedzają ją np. TVP Seriale; z kolei wśród stacji obecnych na MUX-ach – także TTV i TVP Rozrywka. Jak można skomentować te wyniki i czego potrzeba, by wskaźnik SHR% przekroczył wreszcie dla Stopklatka TV upragniony jednoprocentowy próg?

 

Stopklatka TV to kanał filmowy, dostępny za darmo, ale jeszcze budujący swoje udziały w rynku. Siódme miejsce wśród wszystkich stacji tematycznych na polskim rynku to dla stosunkowo nowego kanału świetny wynik. W dyscyplinie, w której faktycznie startujemy, czyli wśród kanałów filmowo-serialowych, zajmujemy drugie miejsce i systematycznie zmniejszamy dystans do lidera. Próg 1 proc. średniego miesięcznego udziału w widowni z kluczowej grupy wiekowej 16-49, osiągnęliśmy już w sierpniu 2014 r., niecałe pół roku od startu kanału. To absolutny rekord: kanałom wchodzącym na rynek zabierało to co najmniej rok. W tej chwili przekraczamy 1% SHR i myślę, że nasz udział będzie dalej rósł. Przyjrzeliśmy się świadomości naszej marki wśród widzów i wynik tego badania jest dla nas bardzo pozytywny. Ludzie znają i lubią Stopklatkę, w ciągu następnych miesięcy będziemy pracować nad tym, aby poprzez odpowiedni program, działania marketingowe i PR-owe rozszerzyć grupę naszych widzów.

 

Jakim zmianom podlegać będzie ramówka stacji pod kierownictwem programowym Beaty Ryczkowskiej? Czy zmieni się układ pasm filmowych, cykli tematycznych czy tzw. wieczorów specjalnych? Czy zmienią się proporcje jeśli chodzi o udział gatunków filmowych?

 

Dla każdego kanału filmowego największą sztuką jest umiejętność zachowania proporcji pomiędzy gatunkami, takimi jak filmy akcji, komedie, kryminały itd. To z kolei jest gwarancją różnorodności naszej oferty dla widza, a także pozwala nam utrzymać jej wysoką jakość. Chcemy, żeby Stopklatka była atrakcyjną i uniwersalną propozycją dla szerokiej widowni, z dobrą filmową rozrywką ze wszystkich odmian kina.

Jesienią br. najbardziej zauważalna będzie u nas przebudowa pasm. Znacznie więcej z nich znajdzie swoje stałe pory. Największą zmianą będzie serialowe pasmo w każdy czwartek o godz. 20.00. Od września pokazujemy tam doskonały serial kryminalny BBC „Luther” ze świetnym Idrisem Elbą, typowanym na następnego Jamesa Bonda. W środy późnym wieczorem na naszej antenie będzie można znaleźć ambitne, nagradzane filmy w nowym paśmie Kino Konesera, np. oscarowy „Hej Skarbie” czy „Pret-a-Porter” Roberta Altmana, a raz w miesiącu piątkowy wieczór zaczniemy od premiery dokumentalnej. Wśród stałych pozycji mamy też poranne pasmo animacji o godz. 6.40, sobotnie seriale przygodowe o godz. 13.50 i niedzielne kino familijne o 14.35.

Tak jak do tej pory filmowy wieczór rozpoczynamy o godz. 20.00. Jesienią pokażemy takie hity jak „Szyfry wojny” z Nicolasem Cage’em, „O jeden most za daleko” –  epicki obraz operacji Market Garden z Gene’em Hackmanem w roli generała Sosabowskiego czy „Bardzo długie zaręczyny” z Audrey Tautou. Miłośnicy thrillerów i filmów szpiegowskich na pewno docenią „Syrianę” z Georgem Clooneyem, wciągającą intrygę o kulisach konfliktu na Bliskim Wschodzie. Keirę Knightley i Mickey Rourke’a zobaczymy z kolei w komedii akcji pt. „Domino”, opartej na autentycznej, choć nieprawdopodobnej historii modelki, która z nudów postanawia zostać łowczynią nagród.

 

Czy można określić tygodniową liczbę premier dla stacji Stopklatka TV?

 

To oczywiście zależy od sezonu. Obecnie jest to kilka premier w tygodniu, nie licząc naturalnie odcinków seriali.

 

Jakie są proporcje kina polskiego i zagranicznego (europejskiego i światowego) na antenie Stopklatka TV?

 

Zgodnie z ustawą produkcje polskie zajmują na antenie ponad 30 proc. czasu. Polskie filmy i seriale niezmiennie cieszą się wśród naszych widzów dużą popularnością. Dlatego na jesień przygotowaliśmy seriale „Noce i dnie”, „Wiedźmin”, „Przyłbice i kaptury”, „Stawiam na Tolka Banana” i inne.

 

Które z emitowanych dotychczas przez Stopklatkę TV filmów (seriali) osiągnęły najwyższe wyniki oglądalności i – Pani zdaniem – dlaczego właśnie te dzieła filmowe?

 

Jeśli miałabym stworzyć dla naszych hitów jakąś wspólną kategorię, powiedziałabym, że to po prostu dobre kino rozrywkowe. Dużą widownię zbierają thrillery i horrory, zwłaszcza jeśli tworzymy z nich minimaratony, ale także mocne, klasyczne westerny z Clintem Eastwoodem. Największą oglądalnością cieszyły się u nas takie pozycje jak „Miasto aniołów”, „Taxi 3”, „Posłańcy” czy „Tożsamość”. Z drugiej strony, bardzo dobrze radzą sobie także tytuły dla całej rodziny, takie jak filmy z serii o przygodach Asterixa i Obelixa. Wśród seriali niepokonane są klasyczne polskie produkcje.

 

cały wywiad w numerze 9/2015

    • Numer 9/2019


    • Jesienią na ekranach


      Fikanie, podglądanie, gotowanie   Każdorazowo po wakacjach rozkwitają programowo nie tylko duże ogólnopolskie…

    • Między chmurą, operatorem i abonentem


      z Szymonem Karbowskim, president & CEO  VECTOR X LABS rozmawia Danuta Harenda.   Od niedawna ma Pan w strukturach…

    • Friendsfest z „Przyjaciółmi”


      Z okazji 25-lecia jednego z najpopularniejszych seriali komediowych – „Przyjaciele”, stacja Comedy Central Polska…