Z raportu Komunikacja SMS w Polsce wynika, że 67 proc. kobiet codziennie wysyła SMS-y, a 16 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Średnio co trzecia Polka wysyła powyżej 50 SMS-ów tygodniowo. Kobiety są bardziej aktywne w wykorzystywaniu komunikacji SMS oraz częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych. Ponad 21 proc. ankietowanych pań ma smartfona, a blisko połowa w ostatnich 12 miesiącach zainstalowała aplikację mobilną. – Polki SMS-ują na potęgę, 81 proc. informowało za pomocą SMS-a o ważnych wydarzeniach ze swojego życia. W czasach dynamicznego rozwoju aplikacji mobilnych, panie wykazują przywiązanie do komunikacji SMS, którą wybrało 73 proc. ankietowanych. Co trzecia Polka chciałaby otrzymywać SMS-em informacje od instytucji publicznych. SMS-y wysyłane przez urzędy miejskie są w Polsce coraz popularniejsze (np. w Tychach, gdzie od 4 lat działa system informujący o wydarzeniach w mieście). Z badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że ponad 25 proc. badanych Polek korzystało już z SMS-ów Premium stosowanych w biznesie i reklamie, m.in. za ich pośrednictwem można wspierać organizacje charytatywne. Tego typu aktywność potwierdziło więcej kobiet niż mężczyzn, (odpowiednio 63,7 do 45,5 proc.) – komentuje Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy SerwerSMS.pl. Ponad 40 proc. kobiet jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów o promocjach i rabatach. To cenne informacje przede wszystkim dla podmiotów z branży e-commerce oraz dla tradycyjnych sklepów, ponieważ 8 na 10 ankietowanych Polek twierdzi, że SMS Premium z informacją o promocji zachęciłby je do zakupów. Wśród najczęściej kupowanych przez panie produktów są artykuły dla dzieci, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny.
Wykres 1. Czy korzysta Pani z aplikacji komunikatorów mobilnych w swoim smartfonie (np. Facebook, Google Talk, Apple iMessage)?