Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Porozumienie Discovery Communications i Agory

Porozumienie Discovery Communications i Agory

discovery_ceemeaDiscovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił  w grudniu br. zawarcie porozumienia z Agorą SA, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej – widzów nowego kanału METRO, który 2 grudnia  br. zadebiutował na MUX 8. W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle’owe z bogatej biblioteki Discovery. Partnerstwo to stanowi dla nadawcy pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce. Discovery zdecydowało się nabyć 49-proc. pakiet mniejszościowy udziałów spółki zależnej Agory – Green Content, której to w 2015 r. regulator przyznał 10-letnią koncesję na nadawanie kanału na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Łączna inwestycja Discovery Polska to 14 mln zł, z czego 10 mln zł przeznaczono na podwyższenie kapitału Green Content, a 4 mln zł trafi do Agory.
 
 – Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Partnerstwo z Agorą  to kolejny, ekscytujący krok w naszej ewolucji; zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii – rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda się nam odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów – podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).
 
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, z pozyskania  do współpracy partnera światowego formatu, jakim jest Discovery. Wierzymy, że dzięki temu METRO będzie systematycznie powiększać swoją grupę widzów, czego zapowiedzią są rewelacyjne wyniki oglądalności stacji po pierwszym tygodniu od jej startu – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory S.A. Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71 proc. polskich widzów, którzy według badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 r. pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej.

    • Numer 1-2/2024


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…