
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski, w ramach realizacji programu Telemetria Polska, powołał Krajowy Instytut Mediów (KIM). Dyrektorem Instytutu został Mirosław Kalinowski, związany z rynkiem badawczym od 30 lat. KIM jest instytucją gospodarki budżetowej, działającą na podstawie art. 23 ust. 1 w zw. z art. 23 ust. 2 pkt 2) ustawy o finansach publicznych. Głównym obszarem działania Instytutu będzie Badanie Założycielskie – źródło danych o konsumpcji mediów w Polsce. Badanie ma być przeprowadzone na reprezentatywnej próbie co najmniej 30 tys. gospodarstw domowych (62 tys. pomiarów indywidualnych). KIM będzie największym i najbardziej kompleksowym narzędziem, jednocześnie opisującym populację zarówno internautów i telewidzów, jak i radiosłuchaczy. Istotnym elementem narzędzia badawczego będzie pomiar budżetu czasu. Wśród zadań Instytutu będzie również tworzenie i wspieranie standardów rynkowych w zakresie realizacji pomiarów na próbach losowych, a także rekrutacji i utrzymania paneli telemetrycznych oraz definicji i procesu tworzenia i operacjonalizacji wskaźników. Instytut będzie również świadczył usługi i stanie się partnerem badawczym dla organizacji, zrzeszających poszczególne media w celu organizacji badań mediów w Polsce. Pomiar będzie dotyczył zarówno odbioru tradycyjnego jak również poprzez VOD, podcasty, aplikacje i serwisy, z wykorzystaniem różnych technologii. W pierwszej fali wewnątrz badania założycielskiego zostanie zrekrutowany Panel Trendów – 10 tys. panelistów, którzy będą badani co roku w celu obserwacji zmian technologicznych w ich gospodarstwach oraz zwyczajów ich konsumpcji.