Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Propozycje Discovery w konkursach na MUX8

Propozycje Discovery w konkursach na MUX8

Niezależne badania oraz konsultacje społeczne przeprowadzone przez KRRiT potwierdzają, że Polakom zależy na dostępie do oferty kanałów z portfolio Discovery. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom polskich widzów, nadawca po raz drugi zdecydował się na udział w procesie koncesyjnym naziemnej telewizji cyfrowej. Eureka TV, Forma TV oraz Lokalna TV to stacje, które Discovery Polska chce uruchomić na multipleksie – wszystkie z nich będą tworzone we współpracy z lokalnymi twórcami i producentami.

Według przeprowadzonego w maju 2014 r. badania MEC („Projekt Cyfrowizja”) ponad 52 proc. widzów marzy o pojawieniu się Discovery Channel na multipleksie, a 29 proc. mężczyzn chciałoby oglądać naziemnie Eurosport. Kanały z oferty Discovery bezdyskusyjnie zwyciężyły także w kolejnym, przeprowadzonym w grudniu 2014 r. badaniu MEC – wskazało je aż 76 proc. internautów. Co więcej, stacje z portfolio Discovery pojawiły się w listach i opiniach nadesłanych do KRRiT w ramach kwietniowych konsultacji dot. MUX8.

Projekt Eureka TV to propozycja nowoczesnego, interaktywnego kanału telewizyjnego, wpisującego się w zmiany zachodzące na rynku mediów. Zgodnie z mottem „Myśl, działaj, rozwijaj się”, stacja będzie poszerzać horyzonty i inspirować do rozwoju. Dzięki Eureka TV szeroka grupa widzów skorzysta z wszelkich dostępnych możliwości interakcji wychodzących poza tradycyjny ekran telewizora. Eureka TV będzie nadawać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a w jej ramówce znajdą się także audycje na żywo. Wszystko to sprawi, że kanał będzie współtworzony przez polskich widzów.

Forma TV to propozycja Discovery w konkursie na kanał lifestylowy, który ma promować aktywny rozwój człowieka. Stacja będzie inspirować do prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia bez względu na wiek, czy pochodzenie społeczne. Forma TV to drogowskaz, jak żyć pełniej i radośniej, w jaki sposób utrzymać dobrą kondycję, świetnie wyglądać oraz co zrobić, by poprawić swoje samopoczucie. Szeroka integracja mediów społecznościowych oraz aplikacji mobilnych z emitowanymi audycjami pozwoli wyjść na przeciw oczekiwaniom współczesnego widza, któremu zależy na bezpośredniej interakcji z tym, co widzi na ekranie telewizora. Forma TV będzie nadawana 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Trzecim kanałem, który Discovery Polska zgłosiło do konkursu na ósmy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej jest Lokalna TV, starający się o koncesję dla stacji poświęconej samorządom i funkcjonowaniu lokalnych społeczności. Lokalna TV będzie propagować postawy prospołeczne oraz zaktywizuje społeczności na poziomie lokalnym. Ramówka stacji opierać się będzie na różnorodnych materiałach o charakterze dokumentalno-informacyjnym, pozyskanych we współpracy z lokalnymi instytucjami.

    • Numer 9-10/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…