Audio Show 2014
Opr. i fot. AK
Początek listopada był corocznym świętem audiofilów, fanów perfekcyjnego brzmienia i technologicznych nowinek gwarantujących takie doznania. 8. i 9. dnia miesiąca odbywała się bowiem w Warszawie osiemnasta już edycja Audio Show, drugiej (po majowej High End Audio Show Munich w Niemczech) największej wystawy hi-fi w Europie.
Na wystawie można było zobaczyć wszystkie elementy wchodzące w skład domowych systemów audiowizualnych, tj. odtwarzacze CD i DVD (także nowoczesne analogowe gramofony na płyty winylowe), wzmacniacze, kolumny głośnikowe, projektory, telewizory i ekrany plazmowe. Ideą imprezy jest umożliwienie wszystkim zwiedzającym osobistego zapoznania się z możliwościami prezentowanych urządzeń. Z tego względu wystawa nie odbywała się w zatłoczonym i głośnym centrum targowym, lecz w luksusowych warszawskich hotelach: Bristol, Golden Tulip i Radisson Blu Sobieski. Znajdujące się tam apartamenty i sale konferencyjne mają za zadanie zbliżyć sprzęt do słuchaczy, stwarzając warunki podobne do tych w naszych domach. Audio Show to jedyne miejsce gdzie można osobiście posłuchać i obiektywnie porównać tak wiele znakomitych urządzeń z praktycznie wszystkich pułapów cenowych. To także niepowtarzalna szansa aby zapoznać się z możliwościami najdroższych urządzeń ze świata, z których wiele sprowadzono do Polski tylko na czas wystawy.
Audio Show to jednak nie tylko prezentacje sprzętu. Równolegle odbywały się liczne seminaria poświęcone tematyce audio-video oraz koncerty muzyki klasycznej i jazzowej. O randze tego jesiennego wydarzenia niech świadczy fakt, że zajmowało ono 3 tys. metrów kwadratowych powierzchni, na której 104 wystawców prezentowało urządzenia w 110 salach i pokojach.