25 grudnia ub. roku polscy operatorzy wprowadzili zmiany w zasadach sprzedaży i serwisowania sprzętu (smartfonów, tabletów, modemów itd.). Od tego dnia zaczęła bowiem obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta. Oznacza to, że sprzęt sprzedany do 25 grudnia 2014 r. będzie podlegał przepisom dotychczasowej, a po 25 grudnia – nowej ustawy. Oto najważniejsze zmiany w zakresie posprzedażnej obsługi sprzętu, które ustawa wprowadza: sprzęt sprzedany klientom konsumentom po 25 grudnia będzie podlegał rękojmi – odpowiedzialności za wady fizyczne, jeśli wada została ujawniona w ciągu dwóch lat od daty wydania sprzętu; wydłuża się okres rękojmi dla klientów nie będących konsumentami (np. biznes, instytucjonalni) z jednego roku do dwóch lat, licząc od daty wydania; gwarant wymieniony w oświadczeniu gwarancyjnym jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego (dawniej Karcie Gwarancyjnej), a gdy nie określono takiego terminu – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni; jeśli konsumentowi naprawiano lub wymieniano sprzęt w ramach rękojmi, to przy kolejnej istotnej wadzie konsument może odstąpić od umowy.