Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Scripps chce 100 proc. akcji TVN

Scripps chce 100 proc. akcji TVN

Scripps-Networks

Scripps Networks Interactive (“SNI”) ogłosił 9 czerwca br. zamiar przeprowadzenia wezwania do sprzedaży 100 proc. akcji TVN. Wezwanie to jest planowane po zamknięciu transakcji zakupu większościowego pakietu akcji TVN od ITI i Grupy CANAL+.

Zgodnie z polskim prawem SNI jest zobowiązany do ogłoszenia obowiązkowego wezwania na sprzedaż akcji TVN, aby zwiększyć swój udział w TVN do 66 proc., w okresie trzech miesięcy od realizacji nabycia pakietu 52,7 proc. TVN. Scripps Networks Interactive ogłosił, że dodatkowo zamierza zaoferować nabycie pozostałych akcji TVN oraz doprowadzić do wycofania akcji TVN z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Cena w wezwaniu nie została jeszcze ustalona. Markus Tellenbach, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN powiedział: – Informacja o zamiarze kupna przez Scripps Networks Interactive 100 proc. akcji TVN została pozytywnie przyjęta przez Zarząd TVN i w przypadku udanego zrealizowania wezwania pozwoli to obu firmom na pełne wykorzystanie strategicznych możliwości rozwoju w Polsce i w regionie, oraz związanych z tym korzyści finansowych. Jednocześnie cieszę się z perspektywy bliskiej współpracy z Kennethem Lowe i jego zespołem nad poszerzeniem zakresu działalności operacyjnej TVN i wykorzystaniem naszych aktywów do przyspieszonego rozwoju na dynamicznie ewoluującym rynku mediów w Polsce i za granicą. – Osiągnięcie 100 proc. własności pozwoli Scripps Networks Interactive w pełni zrealizować strategiczne i finansowe korzyści wynikające z przejęcia TVN,” powiedział Kenneth W. Lowe – przewodniczący Rady Dyrektorów, prezes zarządu i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive. Jego zdaniem TVN jest silną i atrakcyjną spółką na jednym z kluczowych rynków mediowych w Europie, a prowadzona przez Markusa Tellenbacha będzie odgrywała istotną rolę w dalszej ekspansji SNI w regionie.

    • Numer 7-8/2022


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…