Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Showmax znika z Polski

Showmax znika z Polski

Południowoafrykański koncern Naspers zdecydował o zamknięciu w Polsce z końcem stycznia 2019 r. serwisu subskrypcyjnego Showmax – dowiedział się „Presserwis”. To następstwo strategicznej decyzji właściciela Showmax – Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax. Firma chce wprowadzić MultiChoiceGroup na giełdę w Johannesburgu i przestać być jej właścicielem. – Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynego oddziału firmy działającego w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa – wyjaśnia koncern. Showmax Africa będzie nadal działać jako część MultiChoiceGroup. Showmax zadebiutował w Polsce 15 lutego 2017 r. Serwis wyprodukował m.in. serial satyryczny „Ucho prezesa”, pięcioodcinkowy serial „Rojst” z Andrzejem Sewerynem i Dawidem Ogrodnikiem oraz polską wersję amerykańskiego show „Saturday Night Live”. Stronę Showmax.com – według badania PBI/Gemius – w listopadzie ub. roku odwiedziło 654,8 tys. użytkowników. Dla porównania np. Netflix.com – 2,86 mln, a Vod.pl – 4 mln.

    • Numer 1/2019


    • Od pomysłu do przemysłu czyli… las na wynos


      z Patrycją Koskowską – właścicielką firmy Cool Company rozmawiają: Danuta Harenda i Andrzej…

    • Telemetria „face to face”


      z prof. dr hab. Tomaszem Pankiem, z Instytutu Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej, rozmawia Jerzy…

    • Unikatowy, nieszablonowy BBC First


      11 października br. w Warszawie odbyła się gala premiery kanału BBC First, podczas której dziennikarze, celebryci…