Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > co nowego >> Siła osobowości

Siła osobowości

O potencjalne marek youtuberów stanowi ich bliskość w stosunku do odbiorców. Historia Bez Cenzury, AdBuster, Mówiąc Inaczej, Abstrachuje i Red Lipstick Monster to najbardziej lubiani youtuberzy – wynika ze zleconego przez YouTube pierwszego w Polsce badania dotyczącego tzw. siły marek osobistych youtuberów. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie osób w wieku 16-34 lata korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu. W ramach pierwszej fazy badania spośród dużej grupy twórców YouTube i celebrytów TV (łącznie 64 osób) zostało wybranych 20 nazwisk, którym dokładnie przyjrzano się w drugim etapie. Sprawdzano m.in. rozpoznawalność i sympatię względem poszczególnych osób ― zarówno youtuberów, jak i celebrytów telewizyjnych. Okazuje się, że znani twórcy YouTube w rankingu bliskości osiągają wyniki lepsze niż większość popularnych gwiazd telewizyjnych. Wynika to z pozytywnego wizerunku youtuberów. Są oni lubiani, ponieważ kojarzą się przede wszystkim ze szczerością i autentycznością, a także ― co ciekawe ― profesjonalizmem, w znacznie większym stopniu niż gwiazdy telewizji.

 

Twórcy YouTube cechują się bardzo dużą bliskością emocjonalną wśród odbiorców. Najbardziej lubiani youtuberzy to Historia Bez Cenzury, AdBuster i Mówiąc Inaczej, którzy zajmują odpowiednio 4., 5. i 7. miejsce w rankingu. Łącznie w pierwszej dziesiątce rankingu sympatii znalazło się aż 6 youtuberów. W badaniu zostały też zmierzone intuicyjne skojarzenia respondentów z każdym z 20 celebrytów. Z  twórcami znanymi z YouTube znacznie silniej niż z celebrytami telewizyjnymi kojarzone są takie wymiary jak: zabawa, inspiracja, szczerość, autentyczność i profesjonalizm. Rozpoznawalność twórców znanych z YouTube nie jest jeszcze aż tak wysoka jak dla najpopularniejszych celebrytów telewizyjnych. Najbardziej rozpoznawalni youtuberzy to SA Wardega, Abstrachuje TV i Matura to Bzdura, którzy zajęli odpowiednio 9., 10. i 11. miejsce w rankingu rozpoznawalności. Prezentacja wyników badania odbyła się w październiku br. podczas drugiej edycji YouTube Pop-Up Space Warsaw, tymczasowego studia nagraniowego i przestrzeni dla twórców YouTube w Warszawie. W Pop-Up Space youtuberzy mogą nagrać odcinek swojego programu w profesjonalnych warunkach, poznać tajniki produkcji wideo, dowiedzieć się jak zoptymalizować swój kanał i zbudować skuteczną strategię na YouTube.

    • Numer 11/2017


    • Telewizja w internecie


      Jeszcze kilka lat temu by obejrzeć w telewizji ulubiony serial, widz musiał czekać na konkretny dzień tygodnia i…

    • Zmieniamy się dla widzów


      TELEKABEL & digital tv rozmawia z Danielem Reszką, Vice President, Youth & Emerging Brands CEE w spółce…

    • Epic Drama


      14 grudnia ub. r. do oferty wybranych operatorów dołączył nowy kanał tematyczny Epic Drama. To stacja z…