Jesteś tutaj: Telekabel & digital tv > Wywiad miesiąca >> Stylowo, po polsku

Stylowo, po polsku

NBC Universal staff profile pictures.

TELEKABEL&digital tv rozmawia z Chrystele Fremaux, VP programming, Emerging Markets, Universal Networks International.

 

Historia obecności kanału E! Entertainment na rynku polskim sięga kilkunastu lat. W latach 1999-2002 był dostępny dla abonentów Wizji TV. Później zniknął, by pojawić się w 2007 r. Wydaje się jednak, że przez cały czas traktowany jest nieco po macoszemu. Ubogie spolszczenia, brak strony internetowej w polskiej wersji językowej, znikoma promocja kanału w innych mediach. Czy to efekt niewiary w sukces “plotkarskiego” kanału na polskim rynku mediowym?

 

W ostatnich latach dystrybucja kanału E! znacząco wzrosła. Stacja jest obecnie dostępna w ofertach największych platform oraz operatorów kablowych, takich jak Cyfrowy Polsat, nc+, UPC Polska, Multimedia Polska i TOYA. Biorąc pod uwagę unikalny i wyróżniający się na rynku charakter stacji, która nadaje programy poświęcone gwiazdom i pop kulturze i jest źródłem najnowszych informacji ze świata celebrytów oraz wielkich gwiazd, widzimy bardzo duży potencjał E! na polskim rynku. Nasze ostatnie badania potwierdziły, że kanał ma silne grono zwolenników wśród młodej widowni. Inwestujemy w stację, by jeszcze bardziej zwiększyć jej atrakcyjność.

 

Od roku 2015 Universal NI zapowiada istotne zmiany dotyczące kanału E! Entertainment. Podobno ma być bardziej „polski”. Jakie to będą zmiany?

 

W styczniu wprowadzamy zmiany w ramówce, by dopasować jej zawartość do naszej grupy docelowej. Będziemy również zwiększać ilość kontentu w języku polskim oraz wzmacniać promocję stacji. Rozpoczniemy emisję zupełnie nowego bloku programowego, na który składają się „E! Wiadomości”nadawane po raz pierwszy w języku polskim, 24 godziny po amerykańskiej premierze – oraz programu „Stylowe Ewolucje Celebrytów”. Oba, wypełnione najnowszymi informacjami ze świata celebrytów i wielkich gwiazd, będzie można oglądać popołudniami, od poniedziałku do piątku. Widzowie będą mogli również śledzić dalsze losy bohaterów programów „Z kamerą u Kardashianów” czy „Imperium DVF”. Poniedziałkowe powtórki „Na żywo z czerwonego dywanu”, a więc transmisji z czerwonych dywanów poprzedzających takie eventy, jak Złote Globy, Grammy czy Oscary, będą również nadawane z polskim lektorem. W języku polskim emitowane będą promocje antenowe, a kanał promowany będzie w innych stacjach z portfolio UNI.

 

Czy można się spodziewać (wzorem kanału 13 Ulica) że w E! pojawią się lokalne programy z udziałem polskich celebrytów? Albo np. polski prezenter?

 

W najbliższej przyszłości mamy zamiar zwiększyć obecność stacji E! w lokalnych przedsięwzięciach poprzez strategiczne partnerstwa z markami działającymi w Polsce czy organizatorami eventów. Tego typu współpraca okazała się bardzo owocna na innych rynkach, na przykład w Holandii, gdzie partnerujemy Mercedes Benz Fashion Week oraz Holenderskiemu Festiwalowi Filmowemu. Będziemy rozważać każdą możliwość wprowadzenia polskiego kontentu, w miarę rozwoju stacji na polskim rynku.

 

Co jeszcze znajdzie się w ramówce E!, tak by podnieść oglądalność kanału?

 

W tym roku znacząco zwiększymy liczbę programów typu reality show. Na antenę, oprócz „Z kamerą u Kardashianów”, powróci „Plastyczna Fuszerka” i „Bogate Dzieciaki z Beverly Hills”. Będą też zupełnie nowe programy, jak „Blogerki Świata Mody”, show z Christiną Milian, „Dash Dolls” i „New Money” oraz wiele innych, których emisja zaplanowana jest w 2015 roku. Od stycznia na antenie goszczą również specjalne wydania „Policji Stylu” z nowymi prezenterami Kathy Griffin oraz Bradem Goreskim, którzy wraz z Giulianą Rancic i Kelly Osbourne oceniają stroje gwiazd, które pojawiły się na czerwonych dywanach.

 

Cały wywiad w numerze 1/2015

    • Numer 9-10/2023


    • Sportowe lato w telewizji


      Dwa wielkie wydarzenia sportowe są dla kilku nadawców okazją do zwiększenia liczby swych odbiorców i wpływów…

    • Zapraszamy do Zakopanego


      z Jerzym Straszewskim, prezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej rozmawia Jerzy Papuga Panie Prezesie, przed…

    • Player.pl dla fanów motoryzacji


      MotorTrend to jedna z najbardziej uznanych na świecie firm- producentów programów motoryzacyjnych. Marka internetowa…